topNotif

درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

3182 بازدید
29 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی آشنا شویم

گیاهان طبیعی متعددی وجود دارند که در پیشگیری و درمان علایم آلرژی مفیدند، در ذیل روش های ساده‌ای برای استفاده روزانه از گیاهان دارویی ارائه شده است.

بابا‌ آدم یا آرکتیوم مازوس !

قسمت‌های مورد استفاده گیاه بابا آدم:

ریشه‌ها و برگ‌ها برای تهیه دم کرده و تنتور استفاده می‌شود. این گیاه به خانواده‌ کاردوس تعلق دارد و در اصل اروپایی است، ولی در چین و ایالت‌متحده آمریکا نیز می‌توان آن را یافت. به عنوان تصفیه کننده خون به کار می‌رود زیرا سموم را از بدن خارج می‌کند. این گیاه برای درمان پوریازیس، اگزما و بیماریهای پوستی دیگر کاربرد دارد. برای درمان سردرد، سرفه و گلودرد نیز استفاده می‌شود.

هشدار : این گیاه را در بارداری استفاده نکنید.

تنتور ریشه بابا آدم :

برای بیماری‌های پوستی به خصوص اگزمای ایجادشده توسط آلرژی 20 قطره از تنتور رقیق شده در آب را دو تا سه بار در روز به مدت چهار هفته بمالید.

درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

گل همیشه بهار یا کالندولا‌اوفیسنیالیس !

قسمت‌های مورد ‌استفاده گل همیشه بهار:

گلبرگ های آن برای تهیه دمکرده یا کرم‌ها و محلول‌ها به کار می‌رود. گیاه بومی اروپاست، این گل شبیه گل داوودی سفید یا نارنجی است. این گیاه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله جوش، اگزما، پوریازیس و انواع التهاب پوستی مفید است.

بثورات پوستی :

بثورات پوستی نتیجه آلرژی ها، عفونت‌ها یا تحریک‌های مختلف پوستی‌اند. می توانید کرم یا محلول گل‌ همیشه‌ بهار را دو تا چهار بار در روز روی قسمت موردنظر بمالید. برای تهیه محلول، دو قاشق چایخوری از گل همیشه بهار را در یک فنجان آب جوش بریزید و یک دم‌کرده درست کنید، آن را صاف و پس از سردشدن استفاده کنید.

نعنا یا منتاپی‌یریتا!

قسمت‌های مورد استفاده نعنا :

برگ های آن برای تهیه دم کرده و روغن های معطر به کار می‌رود. گیاه بومی اروپاست ولی در بیشتر نقاط آمریکا کشت می‌شود. برای بثورات پوستی توصیه می‌شود زیرا به پوست کمک می کند تا سریع‌تر بهبود یابد. وقتی به صورت جلدی استفاده شود، اثر آرام بخش دارد و بدن و ذهن را آرام می‌کند. همچنین خواص آنتی باکتریال دارد. برای سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.

هشدار : مصرف این دارو (دم کرده و مصرف جلدی) برای کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود و نیز برای مادران شیرده زیرا بر تولید شیر اثر می گذارد، اگر احساس ضعف می کنید یا تب دارید از آن استفاده نکنید.

درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

عشقه یا هدراهلیکس!

قسمت‌های مورد‌ استفاده گیاه عشقه :

برگ‌ها و ساقه‌های جوان گیاه قابل استفاده هستند، این درخت، برگ های همیشگی دارد و از درختان بومی منطقه مرطوب اروپای غربی، مرکزی و جنوبی است. این گیاه را با موی سمی که در آمریکا یافت می‌شود اشتباه نگیرید. عشقه حاوی مواد صابونی فراوانی است، خلط‌ آور است، خصوصیات ضداسپاسمی به خصوص در راه‌های ریوی دارد. این دارو منقبض کننده است، علیه لخته‌های خونی عمل می‌کند و آنتی بیوتیک دارد.

خوردن این گیاه برای سرفه، آسم و برونشیت مفید است. اگر به صورت جلدی استعمال شود، به عنوان ضددرد برای سلولیت، آرتریت، سردرد و زخم ها اثر می‌گذارد.

درمان سرفه با گیاه عشقه :

در یک فنجان، دو قاشق چایخوری عشقه را با آب جوش مخلوط کنید، سه دقیقه آن را به هم بزنید، سپس تفاله آن را بگیرید و در روز سه فنجان از آن بنوشید. می‌توانید کمی عسل برای شیرین شدن آن اضافه کنید، این دم کرده را می‌توانید با سوسن درست کنید، یک قاشق چای‌خوری از عشقه را با یک قاشق چای خوری سوسن استفاده کنید.

هشدار : هرگز میوه این گیاه را نخورید زیرا موجب استفراغ و اسهال می‌شود. مصرف آن در طی بارداری توصیه نمی‌شود و پوست‌های حساس را تحریک می‌کند.

گل مغربی !

قسمت های مورد استفاده گل مغربی :

ساقه، برگ و دانه این گیاه مورد استفاده است، یک گیاه بومی اروپاست و اسیدهای چرب ضروری زیادی دارد که به عنوان واسطه های بین سلولی و داخل سلولی عمل می کند و خواص ضدالتهابی و ضد آلرژی دارد. به دلیل وجود رنگ دانه‌های فراوان در ساقه‌ها و برگ های این گیاه خواص درمانی زیادی برای آسیب‌ها و تحریکات پوستی دارد. اگرچه مهم‌ترین جز تشکیل‌دهنده آن روغن مشتق شده از دانه است که علائم پوستی را درمان می‌کند.

مرواریدهای نادر : شما می‌توانید روغن گل مغربی را به شکل مرواریدهای (ژل‌هایی نرم) 500 میلی‌گرمی بخرید. اگر نمی‌خواهید آن را ببلعید می‌توانید روغن آن را استخراج کنید توصیه می‌شود حداقل هشت هفته استفاده شود تا تاثیر پوستی آن نمایان شود.

هشدار : در سه ماهه اول حاملگی و نیز برای کسانی که مبتلا به صرع‌اند نباید از این گیاه استفاده کرد. روغن این گیاه باید به شکل حرفه‌ای نه در خانه استخراج شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان آلرژی فصلی با گیاهان دارویی

 

بنفشه سه رنگ !

قسمت های مورداستفاده بنفشه سه رتگ :

قسمت‌های هوایی گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اروپا، آفریقای شمالی، مناطق آسیا و حتی آمریکا می‌روید، یک تصفیه‌کننده عالی است که برای بیماری‌های پوستی مثل اگزما و بیماری های آلرژیک توصیه می‌شود، دم‌کرده آن محلول خوبی برای بثورات پوستی است. به دلیل خواص خلط‌آور، برای درمان سرفه و برونشیت نیز به کار می‌رود.

دم‌کرده برای بثورات پوستی : یک دم‌کرده از بنفشه سه رنگ درست کنید و آن را روی پوست بمالید.

آقطی‌سیاه !

قسمت‌های مورد‌استفاده آقطی سیاه :

گل، برگ و ساقه های گیاه مورد استفاده هستند، برای تهیه دم‌کرده و تنتور به‌کار می‌رود. یک درخت معروف در اروپاست، فلاونوئیدهای این گیاه اثر درمانی دارد، این گیاه برای التهاب‌ها و سیستم تنفسی به خصوص در درمان آلرژی مثل تب یونجه مفید است. همچنین اثر تعریقی دارد و سموم را از طریق عرق دفع می‌کند. این امر برای سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

تنتور برای تب یونجه : در موارد آلرژی مثل تب یونجه، تنتور تهیه شده از آقطی مفید است یک قاشق چای‌خوری از آن را روزی سه بار بخورید.

آویشن !

قسمت‌های مورد استفاده :

تمام قسمت‌های این گیاه در تهیه دمکرده و روغن های معطر برای استفاده جلدی به کار می‌رود. این گیاه یک گیاه بومی مدیترانه است و امروز در تمام جهان کشت می‌شود. استفاده از این گیاه درمان موثری برای سیستم تنفسی است. اثرات خلط آور و ضد عفونی کننده دارد که آن را برای مقابله با عفونت‌های تنفسی و بیماری های تنفسی دیگر مثل آسم، تب یونجه، گلودرد و سرفه مناسب است. تیمول که یکی از ترکیب‌های دارویی این گیاه است، ضداسپاسم و خواب‌آور است.

هشدار : این گیاه را در مقادیر بالا استفاده نکنید، روغن معطر آن را نخورید. در طی دوران بارداری، حتی نباید از این روغن استعمال خارجی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گیاه عشقه را با خواص رفع سردرد، درمان سرفه، باز کردن عادت ماهانه، التیام زخم و درمان التهابات پوستی، درمان آرتروز و درمان دردهای مفصلی، درمان سرماخوردگی، کاهش فشار خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0