topNotif

درمان سریع سرفه با نوشیدنی های گرم خانگی

3490 بازدید
16 آبان 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

درمان سریع سرفه با نوشیدنی های گرم خانگی

برای درمان سرفه و گلو درد، شربت‌ و داروهای شیمیایی را کنار بگذارید چراکه در اصل داروهای شیمیایی سرماخوردگی و آنفلوانزا برای سلامتی خوب نیستند. مطالعات نشان داده‌اند که شربت های سرماخوردگی که بدون نسخه تهیه می‌شوند، برای کودکان مضرند و لزوما از شربت‌های خانگی که با عسل تهیه می‌شوند، بهتر عمل نمی‌کنند. درمان سریع سرفه با نوشیدنی های گرم خانگی یکی از بهترین راه حل هایی است که در این مقاله با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

درمان سریع سرفه با نوشیدنی های گرم خانگی

درمان سریع سرفه با نوشیدنی های گرم خانگی

 

نوشیدنی های گرم برای سرفه

به جای اینکه سراغ دارو‌های شیمیایی بروید بهتر است نگاهی به کابینت‌های آشپزخانه‌ بیندازید و دارو‌های طبیعی آماده کنید. که در درمان سرفه واقعا موثر هستند. از جمله دمنوش های زیر:

دمنوش آویشن و پونه

آویشن تازه یکی از گیاهان طبیعی است که توانایی زیادی در از بین بردن سرفه شدید دارد. آویشن را روزانه بجوشانید و مصرف کنید، تا زمانی که سرفه کاملا درمان شود. همچین می توانید آن را به همراه پونه دم کرده و میل کنید که به دلیل خواص گیاهی این دو برای درمان گلودرد و سـرفه بسیار موثر است.

رازیانه

رازیانه یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی است که در درمان تنگی نفس و مشکلات قفسه سینه نقش زیادی دارد. زیرا حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای بدن می باشد و همچنین به دفع بلغم و درمان سرماخوردگی و خارش و خشکی گلو کمک می کند، بنابراین به افرادی که سـرفه شدید دارند توصیه می شود دو بار در روز یک فنجان انیسون گرم بنوشند، یک بار در اوایل صبح و یک بار در شب، حدود یک ربع قبل از خواب. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید تا سرفه به طور دائمی برطرف شود.

دمنوش فلفل سیاه

از این دمنوش برای درمان سرفه های خلطی استفاده می کنند. دانشمندان هندی به این نتیجه رسیدند که ماده موجود در فلفل سیاه قادر است عملکرد بخش‌هایی از ویروس کرونا که مسول تکثیر و نفوذ در بدن انسان هست را متوقف می کند. برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق چای خوری دانه فلفل سیاه را با دو قاشق غذا خوری عسل در یک فنجان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کرده سپس صاف کنید و میل نمایید.

 

همچنین بخوانید: خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

آبجوش لیمو و عسل

لیمو حاوی مهمترین آنتی اکسیدان ها و ضد عفونی کننده ها است که علاوه بر فواید زیادی که برای بدن انسان دارد، میکروب ها، آلودگی ها و باکتری های بدن را از بین می برد و سموم بدن را پاک می کند. با توجه به اینکه حاوی مهمترین مواد معدنی و ویتامین ها است، بسیاری از بیماری های جدی را معالجه می کند، می توان روزانه یک فنجان از آن را به همراه یک قاشق چای خوری عسل طبیعی نوشید تا منافع بیشتری به دست آورد و در مدت زمان کوتاهی بهبود حاصل می شود.

آبجوش عسل 

عسل طبیعی یکی از مواد طبیعی خانگی به حساب می آید که فواید زیادی برای بدن انسان دارد زیرا حاوی مواد ضد عفونی کننده است که به پاک سازی بدن از تمام آلودگی ها و میکروب های موجود در آن کمک می کند و بسیاری از بیماری ها از جمله سرفه های شدید و سرماخوردگی را درمان می کند. می توانید دو قاشق چای خوری از آن را در طول روز مصرف کنید، یا به یک فنجان آب ولرم اضافه کنید و آن را بنوشید.

دم کرده گل ختمی

برای این منظور مقداری گل ختمی را داخل آب جوش بریزید و 10 دقیقه دم کنید. اگر این دم‌کرده به همراه عسل مصرف شود، اثربخشی آن فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: درمان سرفه های خلط دار به روش سنتی با 8 نسخه گیاهی و طبیعی

 

دمکرده چهار تخمه

چهار تخمه بهترین داروی گیاهی برای درمان سـرفه و گلودرد های شدید می باشد. به دانه موجود در این ترکیب برای از بین بردن خلط بسیار مفید است. جالب است بدانید که مصرف این دمنوش ها در کشورهای خارجی به خصوص در اروپا به طور گسترده استفاده می شوند و به جای داروها و شربت های شیمیایی از آن ها مصرف می کنند.

شیربادام ضدسرفه

شیر بادام، سفید، چرب، شیرین و بسیار خوش طعم است. این نوشیدنی برای درمان سـرفه و خشونت سینه، حنجره، حلق، و تنگی نفس و خروج اخلاط سینه بسیار موثر می باشد. می توانید بادام را پودر کرده و یک قاشق از آن را به یک فنجان آبجوش اضافه کرده و مصرف کنید.

دم کرده عناب و زنجبیل برای درمان سرفه

دم‌کردن عناب و زنجبیل در کاهش سرفه بسیار موثر است.

مصرف به دانه برای درمان سـرفه

برای تهیه آن کمی دانه به را در آب جوش بریزید و بجوشانید تا به صورت ژله‌ای دربیاید و سپس آن را برای درمان سرفه مصرف کنید.

سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از بهترین داروهای طبیعی است که سرماخوردگی شدید و سخت و سرفه های شدید را درمان می کند و همچنین انرژی لازم برای انجام کارها و فعالیت های مورد نیاز بدن را در طول روز به بدن می دهد زیرا حاوی مواد طبیعی است و نوشیدن یک فنجان از آن در طول روز توصیه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص، درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    30 دی 1401

    با سلام‌مرسی عالی بود

0