درمان سوزش معده با دانه های خردل

2324 بازدید
05 بهمن 97
بهاره
,,

درمان سوزش معده (سوزش سر دل) با دانه های خردل

مشکل سوزش معده یا سوزش سردل در جوامع امروزی به دلیل مصرف غذاهای ناسالم و نداشتن برنامه غذایی به موقع، به یک مشکل رایج تبدیل شده است. سوزش معده با عملکرد هضم غذا در ارتباط است. این سوزش معمولا به دلیل رفلاکس یا برگشت اسید از معده به مری اتفاق می افتد. در اثر بروز این مشکل، حس سوزشی درست پشت جناغ صورت می‌گیرد و اغلب به سمت گلو نیز کشیده می‌شود. شاید عجیب به نظر برسد اما خردل یکی از داروهای خانگی موثر برای درمان سوزش معده است. حال اجازه دهید که به شما روش درمان سوزش معده (سر دل) با دانه های خردل را شرح دهم.

 

درمان سوزش معده (سر دل) با دانه های خردل

درمان سوزش معده (سر دل) با دانه های خردل

 

درمان سوزش معده (سر دل) با دانه های خردل

هر زمانی که از حملات برگشت اسید رخ می دهد، خردل می‌تواند معجزه کند و فورا سوزش معده‌تان را تسکین دهد. دانه های خردل در درمان بسیاری از مشکلات معده مانند سوزش معده (سر دل)، ترش کردن معده و همچنین گاز معده بسیار موثر است. دلیل این امر این است که، دانه های خردل دارای خواص قلیایی هستند و به خنثی سازی اسید معده کمک می کنند. خردل سرشار از مواد مغذی است و اسید ضعیفی دارد. مصرف خردل می‌تواند سبب بهبود این بیماری شود و یا از شدت آن بکاهد.

روش استفاده از دانه های خردل جهت درمان سوزش معده (سر دل)

دانه خردل با آب

برای درمان سوزش معده، خردل زرد بسیار مفید است. بدین منظور، یک قاشق چای خوری خردل زرد را در یک لیوان آب ولرم ریخته و بنوشید. توجه داشته باشید به منظور تسکین فوری سوزش معده می توانید خردل را به تنهایی و به طور مستقیم مصرف کنید. نیازی به جویدن نیست، تنها دانه های خردل را ببلعید.

 

همچنین بخوانید:  خردل سیاه و خواصش را بشناسیم

 

دانه خردل با چای سبز

شما همچنین می توانید از دانه های خردل چای تهیه کنید. برای این کار، 2 لیوان آب را گرم کنید. زمانی که آب شروع به جوشیدن می کند، یک قاشق چای خوری از چای سبز (یا برگ چای سیاه) را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت یک دقیقه، 2 قاشق چای خوری پودر خردل را به آن بیافزایید. و اجازه دهید 3 تا 5 دقیقه به آرامی دم بکشد. سپس، چای را صاف کرده و میل نمایید. همچنین می توانید چند چوب کوچک دارچین و کمی عسل را نیز به دلخواه خود به آن اضافه کنید.

دانه خردل با دوغ

اگر شما نمی توانید دانه خردل را به تنهایی یا با آب میل کنید. می توانید آن را با دوغ مصرف کنید. شاید تعجب کنید اما، مصرف خردل با دوغ یکی ازقدیمی ترین و متداول ترین درمان ها در طب سنتی هند یعنی طب آیورودا است. این دستور علاوه بر درمان سوزش معده (سردل) برای تحریک و مشکلات دیگری مانند گاز معده بسیار مفید است. برای این کار، دو قاشق غذا خوری دانه خردل و کمی نمک سیاه را به یک لیوان دوغ اضافه کنید وسپس، میل نمایید. به خاطر داشته باشید که، مخلوط نباید بیش از حد غلیظ باشد. در صورت غلظت بالا، می توانید کمی دوغ به آن اضافه کنید.

دانه خردل با عسل

اگر استفاده از دانه های آسیاب نشده خردل کار بسیار دشواری است، می توانید از این روش خوشمزه برای درمان سوزش معده استفاده کنید. در این روش، 2 گرم پودر خردل را به مقداری عسل اضافه کنید و سپس، میل نمایید. توجه داشته باشید، دانه های خردل خرد نشده، ماندگاری طولانی تری دارند اما، زمانی که آن ها آسیاب می شوند، بلافاصله باید مصرف شوند زیرا، نگه داری طولانی مدت خردل آسیاب شده با دیگر مواد خواص درمانی آن را کاهش می دهد. بنابراین، بهتر است به هنگام بروز مشکل سوزش معده، دستورات بالا را تهیه و مصرف نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن خردل را با خواص بهبود جریان خون، سلامت قلب، ضد باکتری و ضد قارچ، درمان بیماری های لثه، تقویت پوست و مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0