درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی

4669 بازدید
06 بهمن 97
بهاره
,,

پیشگیری، کاهش علایم و درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی

در اطراف بینی حفره هایی وجود دارد که به نام سینوس شناخته می شوند. به التهاب این سینوس ها، سینوزیت اطلاق می شود. مهمترین دلیل بروز این بیماری عفونت است. هنگامی که عفونت سینوسی رخ می دهد، نشانه های آن بر روی چشم و پیشانی احساس می شود. مشکل سردرد به علت خم شدن به جلو افزایش می یابد. انسداد بینی، سردرد، خستگی، آبریزش بینی، ترشحات پشت حلق و غیره علایم اصلی این بیماری هستند. تب در نوع خفیف این بیماری نیز دیده می شود. راه های درمانی فراوانی برای سینوزیت وجود دارد. اما شاید به جای دارو درمانی بتوان از روش های طبیعی برای درمان و کاهش نشانه های سینوزیت مانند استنشاق بخار (بخور) استفاده کنید. در این مقاله درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی را شرح خواهیم داد.

 

درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی

درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی

 

درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی

از آنجایی که سینوزیت بر روی سیستم تنفسی تاثیر مستقیم دارد لذا، استفاده از بخار می تواند به کاهش علایم و درمان این بیماری کمک کند. همچنین، افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند مانند افرادی که پولیپ بینی و یا انحراف تیغه بینی دارند، می توانند از این روش جهت پیشگیری از این بیماری استفاده کنند.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس یک نوع گیاه، حاوی عناصر ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می تواند به درمان سینوزیت کمک کند. بدین منظور چند لیتر آب را بجوشانید و چند قطره روغن اکالیپتوس را داخل آن بریزید. سپس، به طوری که سر خود را با پارچه یا حوله ای پوشانده اید، به بخار نزدیک کرده (به حدی که بخار صورت شما را نسوزاند) و از راه بینی نفس بکشید. بخار اکالیپتوس، سبب کاهش علایم سینوسی به ویژه کاهش سر درد می شود.

روغن میخک

روغن گل میخک به علت داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، به کاهش علایم عفونت های سینوسی کمک می کند. روغن میخک دارای بوی بسیار قوی است و استنشاق بخار آن، مشکلات سرماخوردگی، سرفه، آسم، برونشیت، سینوزیت و غیره کمک زیادی می کند. بنابراین، افراد مبتلا به عفونت های سینوس می توانند از بخور روغن میخک استفاده کنند.

روغن درخت چای

خواص ضد عفونی کنندگی در اکثر روغن های یافت می شود، اما، این خاصیت در روغن درخت چای بسیار قوی تر است. با توجه به قابلیت جلوگیری از عفونت، روغن درخت چای بهترین گزینه برای درمان سینوزیت با بخور گیاهان دارویی و همچنین، جلوگیری از بیماری های عفونی محسوب می شود. برای افزایش خواص ضد عفونی کننده روغن درخت چای، به عنوان یک بخور از آن استفاده کنید. برای کاهش حملات سینوسی، چند قطره روغن درخت چای را به آب جوش اضافه کرده و بخار آن را استنشاق کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان سرفه های خلط دار به روش سنتی با 8 نسخه گیاهی و طبیعی

 

روغن اسطوخودوس

خواص ضد التهابی و بسیار نرم کننده در اسطوخودوس به کاهش تنش های عصبی و مشکلات تنفسی کمک می کند. رایحه آرام بخش (عطر) موجود در روغن اسطوخودوس ، برای تقویت اعصاب بسیار عالی است. برای استفاده از آن، روغن اسطوخودوس را با آب جوش مخلوط کنید و از راه بینی، بخار آن را وارد سیستم تنفسی خود کنید. با انجام این کار، عفونت سینوس ها پایان خواهد یافت و انسداد بینی نیز کاهش می یابد.

روغن نعنا

مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، کلسیم، فولات، پتاسیم، مس، ویتامین آ و ویتامین ث در روغن نعنا یافت می شود. همچنین، در این روغن، اسیدهای چرب امگا 3 نیز به فراوانی وجود دارد. در زمستان استفاده از روغن نعنا برای از بین بردن مخاط قفسه سینه بسیار سودمند است. به علاوه، روغن نعنا در درمان بیماری های تنفسی مانند سینوزیت، آسم و برونشیت مفید است. اگر سینوزیت منجر به انسداد بینی شده است، استفاده از بخور روغن نعنا به باز شدن مجاری تنفسی کمک می کند. همچنین، اگر در اثر عفونت، خلط در قفسه سینه شما وجود دارد، مالش قفسه سینه با روغن نعنا بسیار مفید است.

روغن بابونه

بابونه یکی از گیاهان دارویی است که مصرف آن بسیار رایج است. روغن بابونه به علت خواص قوی ضد التهابی و خلط آوری که دارد، برای درمان مشکلات مختلف که منجر به التهاب می شود نیز، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، بابونه حاوی عنصری به نام آلفا بیزابولول است. بیزابولول عفونت و التهاب ناشی از سینوزیت را از بین می برد. با توجه به عنصر ضد التهاب قوی در بیزابولول، بابونه به عنوان بهترین گیاه برای درمان سینوزیت شناخته شده است. علاوه بر این، بابونه برای درمان بی خوابی و کاهش اضطراب استفاده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ اکالیپتوس را با خواص تب بر، ضد تنگی نفس و درمان آسم های ساده، مفید برای گرفتگی حنجره، ضد سرفه، قابض، ضد عفونی کننده، رفع درد لثه و دندان، درمان التهاب مهبل، درمان زخم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0