درمان طبیعی یبوست و شناسایی عواملی که آن را تشدید می کند

2402 بازدید
01 آذر 97
سمانه
,

درمان طبیعی یبوست

درمان طبیعی یبوست : یبوست بیماری محسوب نمی شود بلکه عارضه ایست که در نتیجه بد کار کردن دستگاه گوارشی به شخص دست می دهد با این حال منشا اصلی بسیاری از بیماری وحشتناک امروزی است. آپاندیس، روماتیسم، ورم مفاصل، ازدیاد فشار خون، سرطان و آب مروارید از بیماری هایی هستند که یبوست عامل مهم مستعد کننده ای در ایجاد آن هاست لیکن چون تقریبا همواره اثر یبوست به کندی ظاهر می شود توجه به تاثیر آن تا حدی مشکل به نظر می رسد. بعضی از عوارض سبکتر یبوست مانند بی حالی، فقدان تمرکز حاوس، سردرد مزمن می باشند.

کلیه آثار شومی را که از یبوست سرچشمه می گیرند  مسمومیت خود به خود می نامیم. شخص مبتلا به یبوست همواره مقدار زیادی مدفوع در روده های خود نگاه می دارد که بر اثر گندیدگی و فساد بیشتر سموم ایجاد می کنند و این سموم جذب خون گردیده باعث مسمومیت می شوند. به همین جهت است که طبیعت همواره سعی می کند تا این مواد هرچه زودتر به خارج دفع شوند.

درمان طبیعی یبوست

درمان طبیعی یبوست

علت اصلی یبوست چیست؟

رژیمی که از مواد غذایی خارج از حال طبیعی تشکیل شده باشد. عصبانیت هایی که در نتیجه کشش عصبی، کار زیاد، هرگونه افراط، فقدان تمرین های بدنی و سایر عاداتی که موجب کاهش قدرت جسمانی و بنیه شخص گردد. به عبارت دیگر علت یبوست سوء تغذیه و زندگی خلاف بهداشت است.

رژیم غذایی نامتعادل نه فقط موجب یبوست می گردد بلکه چون اغلب غذاهای آن از مواد ناخالص طبیعی عاری شده حجم کمتری پیدا کرده اند لذا موجب پرخوری می شود و در نتیجه به دستگاه های مختلف بدن از لحاظ مقدار مواد نشاسته و چربی و پروتئینی فشار بیشتری وارد می آید. به طوری که مصرف مواد تصفیه و تغلیظ شده سبب ایجاد یبوست می گردد. از طرف دیگر هرگاه چنین افرادی تمرین بدنی زیاد نداشته و به کار خارج از منزل مشغول نباشند مواد زاید حاصل از احتراق از مواد در بدن جمع شده باعث مسمومیت خون و سایر دستگاه ها می گردند.

روش های طبیعی درمان یبوست

به طوری که گفته شد درمان یبوست با دارو باعث می شود که روده ها تنبل تر شوند و به آن ها زیان وارد آید. درمان طبیعی است که واقعا یبوست را علاج می کند زیرا علت اصلی آن را از بین می برد و به روده های تنبل شلاق  می زند. عده زیادی از مردم هستند که به جای مصرف دارو با انجام دو یا سه بار حرکات طبیعی در روز به کلی از یبوست و عوارض آن رهایی یافته اند.

حصول این نتیجه امری فوق العاده یا معجزه آسا نیست بلکه حاصل طرح های درمانی است که برای رهایی بیماران از این بیماری ریخته شده و در رژیم غذایی و آداب و رسوم زندگی آنان نیز تغییراتی داده است.

 

همچنین بخوانید: درمان یبوست با گیاه فلوس

 

رژیم میوه و درمان یبوست

در آغاز معالجه دستگاه گوارشی باید چند روزی استراحت کند و روده ها نیز پاکسازی شوند. برای این منظور باید از رژیم تمام میوه استفاده گردد. با این روش درمانی دستگاه گوارشی استراحت خواهد کرد. در کلیه موارد یبوست های عادی باید هفت تا ده روز رژیم تمام میوه برقرار شود، یبوست های دائمی و طولانی و سرسخت بهتر است معالجه را با یک دوره امساک چهار روزه آغاز و سپس رژیم غذایی محدود را برقرار کرد و از آن پس رژیم غذایی کامل هفتگی معمول گردد.

تنقیه یکی دیگر از روش های طبیعی درمان یبوست

در بعضی موارد دوره های کوتاه مدت رژیم تمام میوه یا امساک کوتاه مدت و به دنبال آن رژیم محدود غذایی در فواصل هر یک یا دو ماه لازم می آید. اساسی ترین از لحاظ درمانی تنقیه است. این کار یبوست را معالجه نمی کند لیکن روده ها را از وجود مدفوع پاک می سازد و این ساده ترین روشی است که درمان طبیعی برای انجام این عمل دلخواه برگزیده است.

برای درمان یبوست به این نکته توجه داشته باشید:

همه روزه در ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر به قصد خالی کردن روده ها به توالت رفته و مدتی را در آنجا بگذرانید. نباید به خود فشار بیاورید بلکه مختصری تلاش کافیست تا عضلات کنترل کننده روده ها به این وسیله راه افتاده و فعال شوند. علاوه بر رژیم صحیح غذایی لازم است تدابیری برای تقویت عضلات و دستگاه ها نیز بیندیشید. برای این منظور مشت مال صبح گاهی و حمام نشسته یا اسفنج و تمرین های بدنی و غیره باید مرتبا انجام شوند. پیاده روی زیاد نیز از اقداماتی است که به درمان یبوست کمک می کند. حمام داغ سولفات منیزی نیز بسیار مفید است. عادت به زندگی منظم، برخاستن صبح زود از بستر و غیره از عواملی هستند که موجب موفقیت در درمان می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر ضد یبوست را با خواص رفع یبوست، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0