topNotif

درمان فشار خون بالا با چند راه ساده که می توانید در خانه انجام دهید

1795 بازدید
14 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان های طبیعی افزایش و کاهش فشار خون

ازدیاد فشار خون

درمان فشار خون : ازدیاد فشار خون یکی از بیماری های تازه ایست که در 60،70 سال اخیر دیده می شود و نتیجه و محصول مستقیم زندگی امروزی است. تغذیه غلط، افراط در نوشیدن و استعمال دخانیات، داشتن عادات و رسوم بد در زندگی از عوامل اولیه و مستقیم آن هستند. ازدیاد فشار خون در اواسط عمر ظاهر می شود و حاصل ته نشین شدن تدریجی مواد سمی موجود در جریان خون در داخل شریان هاست که طی سالیان دراز به تدریج بر روی لایه داخلی شریان رسوب می کند.

هر قدر شریان ها مواد سمی را بیشتر به خود بگیرند سخت تر می شوند و در نتیجه خون با فشار بیشتر به نقاط مختلف بدن می رود و این پدیده تازه یعنی ازدیاد فشار خون را تولید می کند. ازدیاد فشار خون و تصلب شریان ها ارتباط بسیار نزدیک با یکدیگر دارند و هر یک از این دو عامل مستعد کننده دیگری است و هر دو آن ها نشانه آن هستند که شخص مبتلا از لحاظ قوانین طبیعی زندگی نادرستی را می گذراند.

نشانه های ازدیاد فشار خون

  1. عبارت اند از درد یا صدای سر
  2. عصبانیت و کج خلقی
  3. سرگیجه
  4. ضعف قوای عقلانی و از دست دادن تمرکز حواس
  5. کوتاه شدن تنفس
  6. اختلالات گوارشی
  7. علایم مختلف قلبی
  8. و بعضی نشانه هایی که حاکی از آشفتگی کار دستگاه های بدن به سبب از دست رفتن خاصیت ارتجاعی شریان هاست.

البته در بعضی موارد فشار خون علایم سخت تری بر حسب وضع عمومی بدن بیمار و میزان فشار وارده بر شریان ها خواهد داشت.

درمان فشار خون بالا

درمان فشار خون بالا

درمان ازدیاد فشار خون

هر گونه اقدام درمانی جز تدابیر معالجاتی مزاجی نخواهد توانست اثر واقعی و قطعی بر ازدیاد فشار خون یا تصلب شریان ها بگذارد. توسل به خوردن دارو و یا تزریق آن ممکن است موقتا بیماری را تسکین و تخفیف دهد لیکن اغلب اوقات سرانجام وضع را وخیم تر می سازد.

یگانه راه حقیقی درمان ازدیاد فشار خون یا تصلب شریان ها درمان طبیعی است.
  • امساک از چهار تا هفت روز یا رژیم مطلق میوه تازه برای مدت دو هفته بهترین راه آغاز درمان است.
  • تنقیه شبانه با آب گرم به منظور پاکسازی روده ها، در هفته اول معالجه نباید از این برنامه حذف شود.
  • از استعمال دخانیات و صرف نوشابه الکلی و خوردن غذاهای چرب و مغذی به کلی خودداری شود.
  • همچنین ادویه، سس، ترشی و نظایر آن ها را از برنامه غذایی حذف کنند.
  • از نوشیدن قهوه به کلی بپرهیزند و فقط چای کمرنگ بدون قند بنوشند (قند سفید و محصولاتی که با آن ساخته می شوند مانند مربا و شیرینی عامل مهمی در ازدیاد فشار خون و تصلب شریان ها به شمار می روند، همان طور که آرد سفید و فرآورده های آن هم همین نقش ایفا می کنند.)
  • تجدید امساک و گرفتن رژیم تمام میوه در فواصل هر ماه (برای دو الی سه مرتبه) در بعضی موارد ممکن است برحسب پیشرفت بیماری لزوم پیدا کند.
  • مشت مال روزانه و اسفنج یا حمام نشسته و تمرین تنفسی باید همه روزه اجرا شوند.
  • تمرین های خارج از منزل را باید حتی الامکان عملی ساخت.
  • حمام داغ سولفات منیزی هفته ای دو بار  در صورت امکان بسیار سودمند است.

 

همچنین بخوانید: درمان فشار خون بدون دارو

 

اگر دستورهای فوق به خوبی اجرا شوند دلیلی وجود نخواهد داشت که اغلب مبتلایان به فشار خون یا تصلب شریان ها بهبود نیابند. لیکن واضح است که بعضی از بیماران نسبت به بیماران دیگر به معالجات بیشتری احتیاج دارند. اعمال یدی روی ستون مهره ها در مواردی که بیماری طولانی گردد اکیدا توصیه می شود. به هیچ عنوان هیچ گونه دارویی تجویز نشود.

لوسمی

لوسمی بیماری ایست که در آن تعداد گلبول های سفید خون زیاد می شود به علاوه با اختلالات دستگاه لنفی بدن و بزرگ شدن طحال همراه است. این بیماری بسیار خطرناک مزاجی نیازمند به متخصص درمان طبیعی و بستری شدن در موسسه درمانی است تا بتوان به معالجه آن امیدوار بود. معالجات خانگی به هیچ وجه مفید واقع نخواهد شد.

کمبود فشار خون

کمبود فشار خون عارضه ایست که در آن قلب در راندن خون به سراسر شریان ها دچار ضعف می گردد و نتیجه مستقیم این ضعف از دست دادن نیروی حیاتی دستگاه های مختلف بدن است. گرچه عارضه مانند کم خونی نوعی بیماری نیست با این حال برای درمان آن می توان از دستورهایی که برای رفع کم خونی داده شده است استفاده کرد و از این طریق امکان  برخورداری از نتیجه مطلوب به وجه بهتری فراهم گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون فشار خون را با خواص تنظیم فشار خون های عروقی و عصبی، دفع سموم بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0