درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی

2269 بازدید
24 دی 97
بهاره
,,

درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی

امروزه بهداشت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم بدن انسان به شکلی است که در صورت بیماری یا آسیب توانایی ترمیم و باسازی را دارد اما، تنها عضوی از بدن که توانایی ترمیم ندارد، دندان ها هستند. از این رو، مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان باید در الویت قرار گیرد. از مشکلات شایع دندان می توان به پوسیدگی، تغییر رنگ دندان، لق شدن دندان و تجمع باکتری ها بر روی پلاک های دندان اشاره کرد. به گفته پزشکان بهترین درمان، پیشگیری است اما در صورت بروز مشکل می توان از درمان های گیاهی و طبیعی استفاده کرد. بدین منظور در این مقاله، درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

َ

درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی

درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی

تغيير رنگ دندان

نسخه اول

٥ گرم فلفل، ١٠ گرم پونه، ١٠ گرم كوشنه، ١٠ گرم زرآوند را به همراه صمغ انجدان را آسیاب کرده و یک لیوان آب لیمو تازه به آن اضافه کنید. این مخطوط را با کمی آب مخلوط کرده و روزی سه مرتبه آن را غرغره کنید.

نسخه دوم

10 گرم ریشه یا ریزوم (ساقه زمینی) زرآوند و 5 گرم مصطکی را آسیاب کرده و به یک لیوان روغن گل (ترکیبی از گور گیاه، روغن زیتون و گل محمدی) اضافه کنید. این مخلوط را جهت رفع مشکلات دندان از جمله سفید شدن دندان ها روزی سه بار غرغره کنید.

نسخه سوم

10 گرم سوسن، 10 گرم سعد، 10 گرم سنبل، 5 گرم فلفل را آسیاب کنید. سپس، 10 گرم نمک و یک لیوان آب لیمو تازه به آن بیافزایید. روزانه در سه نوبت مقداری از این مخلوط را با آب غرغره کنید.

داروهای تقویت دندان

نسخه اول

10 گرم برگ سرو، 20 گرم سیاوشان، 20 گرم گل سرخ، 10 گرم سنبل الطیب و 10 گرم ریشه لوبیا گرگی را مخلوط و آسیاب کنید. این مخلوط را در سه نوبت و به میزان اندکی (نوک قاشق چای خوری) مزه مزه کنید.

نسخه دوم

10 گرم گز، 10 گرم سعد (مشک زمین)، 10 گرم گل سرخ و 10 گرم سنبل الطیب را آسیاب کنید. سپس، 10 گرم نمک به آن افزوده و هر روز در چندین نوبت به مقدار اندک مزه مزه کنید.

 

همچنین بخوانید:  نکات مهم مراقبت از دندان

 

دندان درد

نسخه اول

جهت درمان مشکلات دندان به ویژه دندان درد روغن گل را بر روی دندان ها بمالید. روغن گل ترکیبی از گورگیاه، روغت زیتون و گل محمدی است.

نسخه دوم

2 قاشق غذاخوری روغن سنبل رومی را با 2 قاشق غذاخوری روغن گیاه بان مخلوط کنید. سپس، یک تخم مرغ به آن افزوده و خوب مخلوط کنید. در نهایت مقداری از آن را بر روی موضع درد قرار دهید.

نسخه سوم

20 گرم شاهدانه، 10 گرم صمغ انجدان و 20 گرم سیاه دانه را آسیاب کرده و به یک فنجان روغن زیتون اضافه کنید. جهت تسکین درد دندان و درمان مشکلات دندان، آن را بر روی موضع درد بمالید.

نسخه چهارم

10 گرم صمغ مرمکی، 5 گرم عاقرقرحا، 10 گرم زنجبیل و 20 گرم مویزک را به خوبی آسیاب کنید. سپس، 5 گرم فلفل به آن افزوده و این مخلوط را دندانی که درد می کند، قرار دهید.

نسخه پنجم

10 گرم ختمی، 20 گرم بابونه، 20 گرم شوید، 20 گرم شنبلیله و 20 گرم بذر کتان را آسیاب نموده و کمی آب به این مخلوط اضافه کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. سپس، آن را بر روی موضع درد قرار دهید.

سوراخ شدن دندان

نسخه اول

10 گرم عاقرقرحا، 20 گرم شاهدانه و 20 گرم بارزد را آسیاب کرده و با مقدار کمی شیر مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری مزمزه کنید. این مخلوط برای بدن مضرر نبوده و قورت دادن آن بلامانع است.

نسخه دوم

10 گرم هل، 10 گرم عاقرقرحا، 30 گرم میوه درخت بنه و 10 گرم مرمکی را آسیاب کنید. سپس، 5 گرم فلفل به آن اضافه کرده و هر روز این مخلوط را بعد از سه وعده غذایی به میزان یک قاشق غذاخوری مزه مزه کرده و میل نمایید.

نسخه سوم

10 گرم شاهدانه و 10 گرم عاقرقرحا آسیاب نموده و 5 گرم فلفل و کمی شیر به آن اضافه کنید. این نسخه را سه بار در روز بعد هر وعده غذایی به میزان یک قاشق غذاخوری در دهان مزمزه کنید. این مخلوط برای بدن مضرر نبوده و قورت دادن آن بلامانع است.

 

درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی

درمان مشکلات شایع دندان با 17 نسخه به روش گیاهی و طبیعی

 

کرم دندان

نسخه اول

20 گرم بذر بنگ، 20 گرم بذر تره و 10 گرم بذر پیاز را آسیاب نموده و به 200 گرم عسل اضافه کنید. جهت درمان مشکلات دندان به ویژه کرم خوردگی دندان روزانه در سه نوبت مقداری از این مخلوط را مزمزه کنید. خوردن این مخلوط بلامانع است.

لق شدن دندان

نسخه اول

10 گرم ریشه یا ریزوم سوسن و 10 گرم پوست سرو را آسیاب کرده و به 30 گرم روغن زیتون اضافه کنید. روزانه در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در دهان گذارده و بعد از مزه مزه کردن قورت دهید.

نسخه دوم

30 گرم مرمکی، 20 گرم زعفران، 20 گرم سنبل، 20 گرم مصطکی، 10 گرم فیجینن خشک، 20 گرم سماق، 10 گرم گلنار و 10 گرم زاج زرد را آسیاب کنید. سپس، 10 گرم عصاره آلوئه ورا و مخلوط 20 گرم خرما له شده در 200 گرم عسل را به آن پودر اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را سه بار در روز در دهان مزه مزه کنید. این مخلوط برای بدن ضرری ندارد و قورت دادن آن بلامانع است.

نسخه سوم

20 گرم سعد (مشک زمین)، 20 گرم گل سرخ و 10 گرم سنبل الطیب آسیاب کرده و به 20 گرم مازو و 150 گرم عسل بیافزایید. . این نسخه را سه بار در روز بعد هر وعده غذایی به میزان یک قاشق غذاخوری در دهان مزمزه کنید. این مخلوط برای بدن مضرر نبوده و قورت دادن آن بلامانع است.

نکته: این نسخه صرفا جهت کاهش درد و یا تسکین موقتی مشکلات دندان می باشد. این نسخه ها درمان قطعی نیستند. در صورت بروز هر مشکل به دندانپزشک مراجعه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن حنظل را با خواص درمان پوسیدگی دندان، بازسازی دندان خراب و سوراخ شده، تسکین دندان درد، خارج کردن عفونت و چرک از دندان، خلط آور، درمان یبوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0