topNotif

درمان هایی برای بچه هایی که دیر رشد می کنند

1495 بازدید
27 فروردین 97
سمانه

با درمان هایی برای بچه هایی که دیر رشد می کنند ، آشنا شویم :

دیدن منظره بچه هایی که مبتلا به راشیتیسم و لاغری هستند سخت و دردناک است. اغلب این بیماری نتیجه ی کمبود ویتامین های ضد راشیتیسم در غذای کودکان است، باید بچه ها را ولو خیلی کوچک و خردسال باشند به آب انگور عادت داد و با هوشیاری و فراست رژیم انگور را درباره ی آن ها اجرا کرد و علاوه بر انگور مصرف میوه هایی مثل سیب درختی، پرتقال، آلو، توت فرنگی، هلو و غیره برای جلوگیری از این بیماری مفید است.

انگور در دوره ی نقاهت و شیرخوارگی :

برای بچه های خردسال اگر نتوان به آن ها شیر داد، در موارد معینی می توان آب انگور را به میزان دویست تا دویست و پنجاه گرم در شیشه شیر آن ها ریخته و با پستانک به آن ها خورانید و این مقدار آب انگور را باید هر دو ساعت و یا هر سه ساعت به آن ها داد. آب انگور به خوبی جانشین شیر مادر می شود (مادرانی که قادر به شیر دادن بچه ی خود نمی باشند) به میزانی که بچه بزرگ می شود باید آب انگور را زیادتر کرده و به آن کمی عسل و کمی پودر موز رسیده یا کمی پوره سیب زمینی یا آرد جوانه گندم را اضافه کرد. چنین غذاهایی با این ترکیبات، خوراک ایده آلی برای بچه ها و حتی برای پیران است.

اغلب مادران شکایت دارند که بچه هایشان چیزی نمی خورند و اشتها ندارد، در مورد این بچه ها باید نان سفید و شکلات و هر گونه شیرینی را از غذای آن ها حذف کرد و به آن ها انگور و آب انگور داد. رژیم انگور از بسیاری امراض اطفال از جمله فلج اطفال جلوگیری می کند.

درمان با یونجه :

به فارسی به آن اسپست گویند و در زبان ترکی به آن یونجه می گویند. مقدار ویتامین ث در آن دو برابر جعفری و چهار برابر لیموترش است و نیز دارای ویتامین آ و ویتامین د بوده و سرشار از ویتامین کا می باشد، در معالجه نرمی استخوان و رشد اطفال اثر نیکو دارد. زیرا مقدار زیادی مواد آهکی داشته و به حد کافی ویتامین ب برای جذب کلسیم دارد. خوردن پخته ی آن ملین و خام خوردن آن نفخ می آورد.

درمان هایی برای بچه هایی که دیر رشد می کننددستور برای چاق شدن :

اگر طفل شما لاغر و خشکیده است، در وعده صبحانه میوه های شیرین از قبیل انگور، کشمش، خرما، انجیر، توت تازه یا خشک به او بدهید. به این صبحانه می توانید نان کامل، پنیر، عسل و کره اضافه کنید و حتی می توانید مانند مازندرانی ها، کته با ماست، پنیر و گردو به بچه ها بدهید. در صورتی که بادام، فندق، پسته و گردو را بکوبید و با سرشیر و عسل مخلوط کنید و لای نان بگذارید و به بچه ها دهید می توان گفت از یک معجون چاقی استفاده کرده اید.

 

همچنین بخوانید: راهکار هایی برای چاق شدن

 

موز یکی از میوه های خون ساز است و اشخاص ضعیف البنیه را چاق می کند، همچنین موز مسرور کننده و ملین می باشد. نخود هم خون را صاف و تن را فربه می کند و دارای مقدار زیادی ویتامین د و ب می باشد.

رفع کم اشتهایی در کودکان :

می توانید در رژیم غذایی این بچه ها چغندر را جای دهید، چغندر سرشار از ویتامین های آ، ب و ث و دارای مقدار زیادی قند می باشد و خنک و سرد و اشتها آور و به اندازه کافی مقوی است. همچنین کلم و کلم برگ نیروبخش بوده و فرد را چاق می کند و چون دارای آرسنیک است اشتها می آورد و رنگ چهره را باز می کند. موسیر و ترخون هم خواص اشتها آوری قابل ملاحظه ای دارند کاهو هم قدرت اشتها آوری ممتازی دارد و چون سریع الهضم است، راه را برای غذای بعدی باز می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون چاقی را با خواص چاق کننده، افزایش اشتها، تقویت معده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0