topNotif

درمان هایی برای عقرب و مار گزیدگی

8012 بازدید
26 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

درمان هایی برای عقرب و مار گزیدگی که بد نیست با آن آشنا شویم

عقرب گزیدگی

عقرب نیشش در سر دم اوست و انتهای آن که همانند بند آخر محسوب است متصل به دو کیسه یا غده زهر در بند یا حلقه آخرین جای دارد. شخص عقرب گزیده در تمام بدن خود درد سخت و سوزش احساس می نماید. عقرب بر چند قسم است : عقرب جراره، عقرب سبز، عقرب سیاه، عقرب قهوه ای، عقرب سفید و غیره که زهر برخی از انواع آن ها کشنده و مهلک است.

برای علاج و مداوای عقرب گزیدگی:

پارچه ای را در آب نمک یا سرکه یا الکل طبی یا ادکلن، هر کدام که زودتر حاضر و آماده باشد آغشته نمایید به طوری که پارچه خیس شود و بر محلی که نیش عقرب فرو رفته بگذارید، درد ساکت می شود و این عمل را باید سه بار انجام دهید. می توانید هسته تمر هندی را از وسط دو نیمه کنید و روی داخلی آن را که به هم چسبیده بود را با آب دهان تر نموده و به موضع عقرب گزیدگی بچسبانید، آنقدر خواهد چسبید تا زهر از بدن به هسته منتقل گردد و بعد خود آهسته خواهد افتاد و از موضع جدا می شود.

به شخصی که عقرب او را گزیده یک کیلو شیر بخورانید. اگر درد شدت داشت، مقداری شیر در ظرف بزرگی ریخته و موضع عقرب گزیدگی را در شیر فرو برید، پس از آن که شیر زرد شد، زهر را به خود جذب نموده و شیر زرد را دور بریزید زیرا مسموم است و قابل هیچ نوع استفاده ای نیست. حتی می توانید با محلول پرمنگنات موضع عقرب گزیدگی را ماساژ دهید، یا غوره تازه را بکوبید و با سفل و هسته آن، به موضع درد بگذارید. اگر همان عقرب که فرد را گزیده است به دست آورید، بکوبید و خمیر بدن آن عقرب را روی موضع درد بگذارید، درد ساکت می شود.

درمان هایی برای عقرب و مار گزیدگی

مار گزیدگی :

مار دارای دو کیسه یا غده ی زهر است که در دو طرف آرواره های بالای او یعنی در دو طرف فکین اعلای او در پشت دو چشم جای دارد و هر غده متصل به دندانی قلاب شکل و تو خالی می باشد. این جانور خزنده موذی در وقت گزیدن، دندان خود را در بدن انسان و یا حیوان فرو می برد و زهری که از غده بیرون می ریزد از راه سوراخ دندان داخل بدن می کند و انسان یا حیوان را مسموم می سازد.

جای نیش مار در ابتدا سوراخ و بعد سیاه می گردد، شخص مار گزیده در سر تا پای خود مخصوصا در معده و شکم احساس درد و سوزش شدید می کند و حالت ضعف و گاهی حالت تهوع و استفراغ و اسهال بر او دست می دهد، در صورتی که زهر کم باشد و یا گزنده از مارهای معمولی باشد، پس از چند روز معالجه و بهبودی می یابد. اما اگر زهر آن بسیار یا گزنده از مار افعی های خطرناک باشد علاوه بر درد و سوزش شدید و طاقت فرسا، دچار تشنگی سخت و خشکی حلق و دهان و زبان هم می شود، پس از چند ساعت بی هوش می گردد و خون بدنش می بندد و شخص می میرد.

 

همچنین بخوانید:  درمان های موثر خانگی

 

علاج مار گزیدگی :

در علاج مار گزیدگی باید بی درنگ و بدون تامل بالای محل را که مار گزیده است ریسمان یا دستمال و پارچه بسیار محکم ببندید تا از جریان خون و رسیدن زهر به سایر قسمت های بدن جلوگیری شود و بعدا محل گزیدگی را با قلم تراش و یا نوک تیغ وسیع کند و چاک بدهند تا خون جاری شود و زهری که وارد بدن شده است با خون خارج شود.

باید عضو مار گزیده را در شیر فرو برند که زهرها را شیر جذب نماید، به فرد هم اگر شیر بخورانند مفید است، اگر عملیات فوق را انجام دادید و درد ساکت نشد و شخص بهبود نیافت، فوری مریض را به بیمارستان برده تا به وسیله آمپول های ضد مارگزیدگی تحت معالجه قرار گیرد و جان او را در اثر مسامحه از بین نبرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سنگ پادزهر معدنی را با خواص پادزهر و خارج کننده سم از بدن، تقویت اعصاب و.. بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0