topNotif

درمان های خانگی آلرژی پوست سر، ناشی از رنگ مو

2647 بازدید
14 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

درمان های خانگی آلرژی پوست سر، ناشی از رنگ مو

امروزه بسیاری از خانم ها برای پوشاندن موهای سفید خود یا تغییر رنگ از رنگ موهای موجود در بازار استفاده می کنند. شاید این کار ساده ترین و ارزان ترین روش تغییر رنگ مو به نظر برسد اما آیا می دانید که بسیاری از انواع رنگ موها شامل برخی مواد شیمیایی هستندکه می تواند باعث آلرژی پوست سر شود.

درمان های خانگی آلرژی پوست سر، ناشی از رنگ مو

درمان های خانگی آلرژی پوست سر، ناشی از رنگ مو

با استفاده از رنگ موهای مبتنی بر مواد شیمیایی، پوست شما ممکن است نشانه هایی چون قرمزی، لکه ها، بثورات (راش) یا خارش داشته باشد. بنابراین، شما می توانید برخی از درمان های خانگی را برای جلوگیری از آلرژی پوست سر، ناشی از رنگ مو استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند برای تمام مشکلات پوست سر استفاده شود. آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است، بنابراین آلرژی پوست به راحتی بهبود می دهد. آلوئه ورا نیز خارش و التهاب ناشی آلرژی رنگ مو را تسکین می دهد. آلوئه ورا برای مو نیز بسیار مفید است. برای استفاده، ژل آلوئه ورا را با انگشتان دست روی محل بثورات (راش) یا خارش به مدت 30 دقیقه قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر پوست شما در معرض بثورات یا خارش پوستی باشد، از روغن و شامپو استفاده نکنید.

روغن درخت چای

اگر پوست شما به علت رنگ شدن با مشکل خارش روبرو شده باشد، می توانید از روغن درخت چای به عنوان یک درمان استفاده کنید. با توجه به خواص ضد باکتری موجود در روغن چای، از آن برای کاهش خارش، قرمزی و تورم در پوست، ناشی از واکنش های آلرژیک استفاده می شود.

برگ چریش

از برگ چریش به عنوان ضد باکتری برای از بین بردن بیماری مربوط به پوست استفاده می شود. برای حذف آلرژی ها، برگ های چریش را خرد کرده و در آب به مدت 6 تا 8 ساعت خیس کنید. پس از قرار دادن آن بر روی پوست 30 دقیقه بعد بشویید.

 

همچنین بخوانید:  نکاتی که زمان رنگ کردن و دکلره کردن موها باید رعایت کنیم

 

ماست و لیمو

آب لیمو برای خواص ضد عفونی کننده بودنش، شناخته شده است. اما، آیا می دانید که آب لیمو برای درمان آلرژی نیز استفاده می شود. آب لیمو کمک می کند تا از واکنش های آلرژیک ناشی از رنگ مو خلاص شوید. استفاده از آب لیمو با ماست، در درمان آلرژی پوست سر ناشی از رنگ مو، موثر است.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله را در آب خیس کنید تا به صورت یک خمیر در بیاید. سپس آن را روی پوست سر قرار داده و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید. در انتها سر را با آب فراوان بدون هیچ شامپویی بشورید.

برگ ریحان و سیر

برگ های ریحان را شسته و خرد کنید. سپس یک قاشق چای خوری روغن زیتون، دو حبه سیر خرد شده، یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه اضافه کنید و پس از 5 دقیقه، آن را بشویید. فلفل سیاه برای آلرژی های پوستی مفید است. سیر خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و ریحان نقش یک خنک کننده را دارد.

نکته: توجه داشته باشید که اگر مشکلات شما بیشتر از خارش پوست و قرمزی باشد، (مانند تورم در پوست سر و صورت)، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریحان خشک را با خواص درمان سرطان، پیشگیری از دیابت، درمان بیماری های قلبی، ضد یبوست و اسهال، درمان سردرد، افسردگی و استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0