موثرترین گیاهان دارویی برای درمان واریس+آموزش

2879 بازدید
29 آذر 96
سمانه
,

موثرترین گیاهان دارویی برای درمان واریس+آموزش

درمان واریس پا یا عروق عنکبوتی از جمله درگیری های مردم و به ویژه زنان است. چرا که واریس پا علی رغم اثر منفی بر زیبایی پوست باعث کاهش اعتماد به نفس مبتلایان می شود. درباره واریس پا باید گفت که رگ های تار عنکبوتی همان رگ های نازک و ریزی هستند که گاهی از زیر پوست خود نمایی می کنند و ظاهر پوست را زشت نشان می دهند.

در صورت ابتلا به واریـس وریدی، چندین درمان مکمل و ساده و در دسترس وجود دارد که در کنار درمان های طبی منظم می تواند مفید باشد، واریس وریدی نشانه ای از مشکل در گردش خون است، خون در وریدها باقی می ماند و به درستی به سمت قلب بر نمی گردد، این امر به خصوص در مورد واریس وریدهای پا صدق می کند.

یک روش ساده برای کمک به جریان خون و جلوگیری از واریس، استفاده از نیروی جاذبه با بلند کردن پاست، هنگام دراز کشیدن دو یا سه بالش زیر پای خود قرار دهید تا پا بالاتر از سطح لگن قرار گیرد این کار به خصوص در صورت خستگی توصیه می شود.

درمان های خانگی مناسب برای واریس

درمان های خانگی مناسب برای واریس

یک نسخه موثر گیاهی برای درمان سریع واریس:

  • پوست زنجبیل و سیر را جدا کنید.
  • زنجبیل و سیر را داخل مخلوط کن بریزید.
  • این ترکیب را هم بزنید تا خمیری به دست آید.
  • خمیر حاصل را بر روی پلاستیکی ضخیم بریزید.
  • پلاستیک را ۶ ساعت بر روی اندامی که وریدهای واریسی دارد بگذارید.

توجه: در هنگام ابتلا به زخم های واریسی هرگز از این روش درمانی خانگی استفاده نکنید.

درمان های آیورودا برای رگ های واریسی

در آیورودا، هر فرد از یک تعادل منحصر به فرد از سه دوشا (مزاج یا تیپ بدنی) تشکیل شده است. عبارتند از:

  • واتا
  • پیتا
  • کافا

هر دوشا می تواند بر عملکردهای خاص بدن تأثیر بگذارد و عدم تعادل باعث ایجاد بیماری می شود. به همین دلیل، درمان های آیورودا بر حفظ تعادل سه دوشا تمرکز دارند. رگ های واریسی به دلیل عدم تعادل واتا اتفاق می افتد.

حال بیایید نگاهی دقیق تر به جنبه های مختلف درمان آیورودا برای رگ های واریسی بیندازیم.

رژیم غذایی برای درمان واریس

یکی از عواملی که می تواند بر عدم تعادل دوشا تأثیر بگذارد رژیم غذایی است. به همین دلیل، درمان آیورودا وریدهای واریسی ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی باشد که می توانند واتا را برهم زنند.

انواع غذایی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • غذاهای تلخ طعم تند و خشکی دارند. چند نمونه شامل سبزیجات سبز برگ، بادمجان و خربزه تلخ است.
  • غذاهای تند غذاهایی با طعم تند هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از شلغم و تربچه.
  • غذاهای قابض اینها غذاهایی هستند که باعث خشکی دهان می شوند. غذاهای قابض می تواند شامل برخی از انواع حبوبات، غلات و میوه ها باشد.

 

موثرترین گیاهان دارویی برای درمان واریس

موثرترین گیاهان دارویی برای درمان واریس

 

رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی

  • بهبود رژیم غذایی و سبک زندگی بخشی از چگونگی خلاص شدن از شر واریس به طور طبیعی است. که شامل ورزش و رژیم غذایی سالم است.
  • ورزش منظم جریان خون را بهبود می بخشد و تورم را کاهش می دهد. هنگامی که بی حرکت هستید، رگ های شما در پمپاژ خون به قلب مشکل دارند. این منجر به واریس می شود ورزش باعث کاهش فشار و افزایش جریان خون می شود. علاوه بر این، فعالیت بدنی باعث تعادل هورمون ها، بهبود کاهش وزن و کاهش فشار خون می شود.
  • پس از ورزش کردن، بالا رفتن از ارتفاع باعث افزایش گردش خون می شود. اگر از قبل رگ های واریسی دارید، بالا بردن سطح تورم را کاهش می دهد و درد را تسکین می دهد.
  • رژیم غذایی ضد التهابی واریس را درمان کرده و از آن جلوگیری می کند. غذاهای پر سدیم باعث عدم تعادل هورمونی می شوند و به شریان ها آسیب می رسانند. برخی از بهترین مواد برای جلوگیری از واریس سبزیجات برگ دار (مانند بروکلی اسفناج)، بادام، عدس، جو دوسر، بذر کتان، غذاهای غلات کامل، سیب، انگور و گیلاس هستند.
  • زنجبیل و سیر دو تا از بهترین غذاهای ضد التهاب هستند. سیر به عنوان یک  درمان گیاهی برای بیماری های التهابی مزمن شناخته شده است. زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان ها و عناصر ضد سرطانی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند.

موثرترین گیاهان دارویی برای درمان واریس

گوگولو یکی از پاک کننده ترین گیاهان دارویی در طب آیورودا است. گوگولو بافت های ناسالم را سم زدایی می کند تا درد و التهاب ناشی از واریس را تسکین دهد. گوگولو همچنین درد مفاصل، اختلالات کبدی، مشکلات سینوسی، زخم ها و کلسترول بالا را درمان می کند.

آشواگاندا بیش از 3000 سال است که مورد استفاده قرار گرفته است. از یک درختچه کوچک با گل های زرد در هند و شمال آفریقا می آید. عصاره با التهاب مبارزه می کند، سطح کورتیزول را کاهش می دهد و توده عضلانی را افزایش می دهد.

برهمی در محیط های مرطوب رشد می کند. در طب آیورودا برای تقویت عملکرد مغز و حافظه استفاده می شود. براهمی التهاب رگ های واریسی را کاهش می دهد و مواد مغذی را حمل می کند که تغییر رنگ رگ ها را کاهش می دهد.

مانجیشتا ناراحتی های پوستی را درمان می کند. خون را تصفیه می کند و موانع موجود در جریان خون را از بین می برد. برای التیام پوست آسیب دیده التهاب را کاهش می دهد. منجیشتا رگ های واریسی و همچنین آکنه، اگزما و پرپیگمانتاسیون را درمان می کند.

هر چند خاستگاه اصلی این گیاه کشور هندوستان است، اما گونه های دیگری از این خانواده گیاهی، در ایران و ترکیه می رویند که با عنوان «روناس» شناخته می شوند. روناس که در آذربایجان به آن «بویاق» می گویند، گونه ای از گونه های گیاه مانجیستا می باشد که افراد محلی در درمان بیماری های پوستی از کمپرس جوشانده آن استفاده می کنند.

درمان گز گز و مور مور !

برای جلوگیری از ایجاد حس گز گز و مور مور ناشی از واریس وریدی به خصوص در صورت داغ بودن، سعی کنید پای خود را سرد و خیس نگه دارید، در صورت احساس گز گز و مور مور با احساس گرما ناحیه مورد نظر را با آب سرد آب بکشید و سپس به آرامی با استفاده از ترکیب کافور، نعنا یا عرق  نعنا ماساژ دهید، می توانید چند قطره کافور و نعنا یا عرق نعنا را در روغن بادام مخلوط کنید.

کافور پوست را تحریک می کند و به عنوان یک ماده ادرار آور، باعث تحریک گردش خون می شود، نعنا و عرق نعنا باعث کاهش حرارت پوست می شود و اثر طولانی مدت دارند، ماساژ پوست با استفاده از این ترکیبات در پایه روغنی، نه تنها باعث بهبود گردش خون پوست می شود بلکه به مرطوب شدن پوست و احساس آرامش نیز کمک می کند، با استفاده مداوم، احساس سنگینی و خستگی پاها برطرف می شود، برای افزایش اثر سردکنندگی روغن، روغن و دیگر کرم ها را در یخچال نگه دارید.

 

همچنین بخوانید:  با درمان های طبیعی واریس آشنا شویم

 

حرکات متعادل !

در صورت ابتلا به واریس انجام حرکات متعادل کننده بدن اهمیت زیادی دارد (ایستادن بدترین وضعیت در این حالت است) سعی کنید مدت های طولانی نشسته نمایید، بهترین وضعیت بدن انجام حرکات متعادل (بدون اثرات شدید) است.

دوش گرفتن و مالش بدن !

این درمان ها اثر ضداحتقان دارد و پیش از رفتن به بستر بسیار موثرند:

    1. وان یا ظرف مخصوص را پر از آب کنید و پای خود را تا زانو در آن قرار دهید، می توانید یک قاشق چای خوری انجیلی به ازای هر چهار فنجان آب اضافه کنید، حدود 15 دقیقه پای خود را در آن نگه دارید، سپس با استفاده از حوله کتان، کاملا و به خوبی پا را خشک کنید.
    2. یک فنجان عصاره برگ مو را در چهار فنجان آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید، سپس پای خود را در وان با درجه حرارت مختلف نگه دارید، در پنج تا ده دقیقه اول پا را در تشت حاوی آب داغ و عصاره برگ مو بگذارید، 10 ثانیه بعدی پا را در آب سرد قرار دهید، سه یا چهار بار این کار را تکرار کنید، همیشه پا را ابتدا در آب داغ و سپس در آب سرد بگذارید، سپس پاها را به سمت بالا ماساژ دهید با بالا نگه داشتن پا، کار را تمام کنید درخت مو دارای اثرات درمانی جالب است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن واریس را با خواص درمان رگ های واریسی، ضدالتهاب، مسکن و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0