درمان های طبیعی بیماری مفاصل به کمک طب سنتی

2417 بازدید
10 آذر 97
سمانه
,,

درمان بیماری های مفصل قوزک پا، مفصل شانه و آرنج و مچ دست، مفصل ران

بیماری مفصل قوزک پا

درمان های طبیعی بیماری مفاصل : این بیماری سل مفصل قوزک پاست که با آماس و در نتیجه لنگیدن مختصر شناخته می شود. کودک روی انگشتان پا راه می رود در حالی که درد و تشنج عضلانی دارد. گاهی این بیماری مفصل های قوس کف پا را نیز فرا می گیرد. علت این اختلال تغذیه نادرست است گرچه آسیب تا حدی عامل مستعدکننده به نظر می رسد.

درمان بیماری مفصل قوزک پا

این بیماری باید توسط متخصص کارآزموده درمان طبیعی معالجه شود. درمان در خانه هیچ گاه نمی تواند کاملا موفقیت آمیز باشد ولی می تواند تا حد قابل ملاحظه ای به بهبود بیماری کمک کند. نخستین موضوع اساسی تغذیه صحیح است. کودک باید با میوه های تازه، سبزی های خام، شیر تازه، نان سیاه تغذیه کند. همچنین اعمال یدی توسط متخصص کارآزموده و استفاده از نور خورشید مصنوعی نیز انجام شود.

درمان های طبیعی بیماری مفاصل

درمان های طبیعی بیماری مفاصل

بنیه بیمار باید با تدابیر بهداشتی خاصی مانند مشت مال و استفاده از اسفنج و تمرین تنفسی و حمام آفتاب و هوا تقویت گردد. حمام پا و حمام تمامی بدن با محلول سولفات منیزی بسیار مفید و موثر واقع خواهد شد. برای حمام دادن پا در حدود دویست و پنجاه گرم سولفات منیزی را در یک لگن آب گرم بریزند و صبح و شب پا را حمام دهید. حمام کامل سولفات منیزی را هفته سه بار تکرار کنید. ابتدا رژیم تمام میوه را به مدت یک هفته ادامه داده سپس رژیم میوه و شیر را دنبال کنید که بسیار نافع خواهد بود در صورت امکان درمان این بیماری را به متخصص درمان طبیعی بسپارید.

استراحت عضو آسیب دیده عامل بسیار موثری در بهبود بیماری است از نظر رژیم میوه و شیر در حدود یک لیتر و نیم شیر تازه نجوشیده را در سه وعده غذای میوه ای به بیمار بدهند. از اقدام به درمان های بازدارند و یا جراحی باید به کلی احتراز گردد. عمل جراحی نه فقط نمی تواند درمان واقعی باشد بلکه ممکن است باعث از کار افتادگی دایم در تمام عمر گردد و بافت های قسمت های مجاور را نیز خراب کند. فقط درمان طبیعی است که بسیار موثر واقع خواهد شد آن هم مشروط بر آن که از ابتدا به دست متخصص درمان طبیعی انجام گیرد نه آن که قبلا تحت درمان پزشکی قرار گرفته باشد.

بیماری مفاصل شانه و آرنج، مچ دست

مفاصل قسمت فوقانی نسبت به مفاصل قسمت پایین بدن به ندرت دچار بیماری مزمن می گردند. شاید علت این باشد که گردش خون در این مفاصل فعالتر است و به علاوه سنگینی بدن نیز روی آن ها نیست و همچنین کمتر در معرض آسیب قرار می گیرند. بیماری سل در این مفاصل در نتیجه آسیب های وارده ایجاد می گردد و تورم، درد و نرمی مفصل اولین علامت مشهود آن است. پس از آن از بین رفتن عضلات بازو و ساعد به چشم می خورد. سوءتغذیه علت ضمنی این عارضه است و درمان آن مانند درمان بیماری مفصل قوزک پاست.

 

همچنین بخوانید: درمان گیاهی تسکین بیماری التهاب مفاصل

 

بیماری مفصل ران

معمولا در تمام آفات سل مفصلی ضربه را علت مستعدکننده شمرده اند. لیکن باید دانست تا زمانی که حالت عمومی بیمار به سبب سوءتغذیه دچار اختلال نشده باشد این بیماری نخواهد توانست در وجودش ریشه بدواند. یکی از بارزترین علایم آن لنگی یا سختی حرکت مفصل هنگام صبح است که بعدا در تمام روز ادامه می یابد. هر قدر بیماری ادامه یابد بر لنگی بیمار افزوده می شود به علاوه ساق پا می پیچد و شست پا و زانو و عضلات کنترل کننده مفصل ران دردناک می شود.

مسلم است که کوچک شدن عضلات نیز به دنبال علایم مزبور پدید می آید و گاهی در مفصل ران دملی ایجاد می گردد، همچنین التهاب و تورم و درد نیز شدیدا بیمار را رنج می دهد. روش درمان پزشکی رسمی معمولی که عبارت از باز کردن دمل و قرار دادن لوله در آن و خارج سختن چرک است منجر به کوتاه شدن ساق پا می گردد. درمان واقعی درد دست متخصص صلاحیتدار درمان طبیعی که مانند درمان بیماری قوزک پا عمل خواهد کرد.

بیماری مفصل زانو (آماس سفید)

بیماری سل مفصل زانو به دو طریق ایجاد می شود. اگر کیسه بزرگ مفصل زانو مورد حمله قرار گرفته باشد اولین علامتی که دیده می شود آماس آن است که به تدریج و بدون هیچ گونه دردی ظاهر می گردد، در اینجا سرخی دیده نمی شود بلکه بالعکس مفصل منظره سفید رنگ و نرمی پیدا می کند که در نتیجه خستگی زیاد مختصر درد و لنگی پیدا می شود اما اگر بیماری از انتهای تحتانی استخوان ران یا انتهای فوقانی استخوان ساق پا شروع شود، علایم آن به کلی با نوع اول متفاوت خوهد بود.

درد به زودی ظاهر می شود و به علاوه لنگی شدید بعد از استراحت به خوبی آشکار است. حرکات مفصلی شدید محدود و معمولا ساق پا به سمت عقب خم می شود به طوری که برگرداندن آن به حال عادی غیرممکن می گردد، علاوه بر آن عضلات اطراف مفصل لاغر می شوند. درمان آن باید توسط متخصص صلاحیتدار درمان طبیعی صورت گیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیاهدانه را با خواص جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر، رفع کرم های معده، از بین بردن زگیل و ترک دست و پا، تقویت کننده موهای نازک و شکننده، تمیز کننده کلیه و مجاری ادرار، بهبود آرتروز و روماتیسم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0