درمان های موثر خانگی

1624 بازدید
16 بهمن 96
سمانه

با چند نوع درمان های موثر خانگی آشنا شویم

درمان سوختگی دست :

اگر دست شما دچار سوختگی شده است، و بدن جراحت است، خمیری از جوش شیرین و آب درست کرده و روی محل سوختگی قرار دهید. این کار باعث کاهش درد می شود.

تسکین زنبور گزیدگی :

مقداری گلبرگ همیشه بهار را روی محل نیش زده شده فشار دهید.

کاهش درد دندان و دهان:

اگر از درد دندان رنج می برید، یک میخک را در کنار دندان مورد نظر قرار داده و بمکید یا یک قطره روغن میخک را روی دندان بریزید. همچنین برای کاهش درد، آب پیاز اثر سودمندی دارد، مقداری پنبه را به آن آغشته و روی دندانی که درد دارد بگذارید. اگر از لثه هایتان خون می آید، از چای پونه معطر هم می توانید به عنوان دهان شویه استفاده کنید. همچنین چای پونه معطر نیز برای کاهش زخم دهان مفید است. اگر لثه شما متورم شده است، یک حبه سیر را بمکید.

درمان های موثر خانگی

درمان های موثر خانگی

باز کردن راه تنفسی در سرماخوردگی :

اگر راه تنفسی شما یا کودکتان بر اثر سرماخوردگی بسته شده است، بخار چای نعنا کوهی و آویشن را استشمام کنید. یا آب صاف شده جوشانده آن را (عرق آویشن) در دستگاه بخور بریزید، بسیار نافع است.

کاهش تهوع در سفر یا صبحگاه :

چای رازیانه، بابونه، زنجبیل را امتحان کنید در این امر موثر است.

دم نوش درمانگر :

یک قاشق مربا خوری به لیمو، یک قاشق غذاخوری زیرفون را همراه سه لیوان آب سرد و کمی نبات دم کنید. خواص آن : ضد سرماخوردگی، ضد ناراحتی عصبی، ضد تشنج، ضد سیاتیک، ضد غلظت خون، ضد روماتیسم، خواب آور، ضد میگرن، آرام بخش، ضد تپش قلب، ضد سردرد، تقویت حافظه، تقویت معده، ضد آسم، پایین آورنده فشار خون، ضد اسهال، شست و شو دهنده کلیه.

 

 

همچنین بخوانید:  قرار دادن عسل روی ناف و درمان 25 نوع بیماری

 

 

درمان پای خسته :

راهی برای التیام پاهای خسته این است که ؛ سه قاشق غذاخوری آویشن، چهار قاشق غذاخوری رزماری، پنج قاشق غذاخوری گل بابونه، پنج قاشق غذاخوری گلپر، هفت قاشق غذاخوری نعنا را با هم مخلوط کرده و درون شیشه نگهداری کنید، زمان مصرف سه قاشق از این پودر مخلوط را در تشت آب داغ بریزید، بعد از این که آب ولرم شد، پاهای خسته خود را در این محلول بگذارید و سپس با آن بشویید تا پاها التیام یابند.

معجون برای سرفه و گلو درد :

یک لیوان آب جوشیده داغ و یک قاشق غذاخوری سر پر عسل و چند قطره لیمو ترش را با هم مخلوط و هر روز بنوشید. برای رفع خارش گلو، مکیدن چند عدد میخک بسیار مفید است.

رفع بوی بد پا :

بوی پا یکی از مشکلات شایع پاهاست. شست و شوی مداوم با آب سرد، پوشیدن جوراب تمیز به کاهش آن کمک می کند. کمی روغن اکالیپتوس را پس از شست و شو به پاهایتان بمالید یا مقدار کمی پودر تالک را درون کفش هایتان یا جوراب هایتان بپاشید تا پای شما خشک بماند و بوی خوبی بدهد. مقداری جوش شیرین را در طی شب در کفش ها بریزید و صبح آن را خالی کنید، بوی کفش را می گیرد.

ضد عرق دست و پا :

یک عدد بادنجان را پوست کنده و با سه لیوان آب مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه صبر کنید. پا را در این آب قرار دهید، به مدت پنج دقیقه صبر کنید. این کار برای افرادی که مجبورند مدت زمان طولانی کفش بپوشند مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0