topNotif

درمان های گیاهی قولنج (کولیک)

3685 بازدید
23 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آخرین به روزرسانی 14 آذر 1398

درمان های گیاهی قولنج (کولیک) و گرفتگی عضلات شکمی

در حالی که کولیک اغلب در نوزادان اتفاق می افتد، در بزرگسالان نیز ممکن است رخ دهد. در کودکان، کولیک معمولا به عنوان یک نقص گوارشی بروز می کند و برای چند ساعت در روز باعث ناراحتی کودک شده و بعد از چند هفته به پایان می رسد. اما در بزرگسالان، کولیک با درد شدید شکمی همراه است. کولیک علاوه بر درد شکمی، باعث مشکلات روده ای یا خروج گاز شکم می شود. دردهای کولیکی با برخی مواد غذایی تشدید می شوند و سپس به تدریج کاهش می یابند. در بزرگسالان، این درد کولیک می تواند یک بار، هفته ها، ماه ها و یا حتی سال ها برای فرد اتفاق بیافتد. حال در ادامه این مقاله با درمان های گیاهی قولنج (کولیک) آشنا شوید.

درمان های گیاهی قولنج (کولیک) و گرفتگی عضلات شکمی

درمان های گیاهی قولنج (کولیک) و گرفتگی عضلات شکمی

 

علل و علایم قولنج (کولیک)

کولیک به دلیل جمع شدن گاز در روده بزرگ که در نتیجه هضم ضعیف، تخمیر و غیره، ایجاد می شود. همچنین می تواند ناشی از عفونت های دستگاه گوارش، سرما، انگل روده، عفونت ادراری، سنگ های کلیوی و کیسه صفرا هم باشد. کولیکی که به دلیل سوء هاضمه ایجاد شده به درمان های گیاهی خانگی جواب خواهد داد، اما سنگ صفرا یا کلیه به درمان های بیشتر نیاز خواهند داشت.

برخی از مواد غذایی به تنهایی ایجاد سوء هاضمه نمی کنند، اما اگر با ماده غذایی دیگری مصرف شود، باعث هضم طولانی تر غذاها شده و در نتیجه، کولیک ایجاد می شود. به همین دلیل برخی از مواد غذایی مانند خوردن میوه ها و فراورده های پروتئینی نباید با هم خورده شوند. میوه ها حاوی قند ساده ای هستند که بسیار آسان هضم می شوند. اما خوردن پروتئین، مانند عدس، تخم مرغ و گوشت همراه با میوه، زمان بیشتری را برای هضم لازم دارد. زمانی که پروتئین برای هضم مناسب نیست در این حالت قند میوه ها هم در معده باقی می مانند و این علاوه بر درد معده، باعث درد شکمی هم می شود.

همچنین، موادی که در پیتزا و همبرگر وجود دارد، دیر هضم هستند. محصولات لبنی نیز زمان زیادی برای هضم لازم دارند. بدیهی است که خوردن آن ها همراه با هم در هضم ایجاد مشکل می کنند. هنگامی که هضم در سیستم گوارش طولانی تر می شود، مخمر های نشاسته ای شروع به رشد می کنند که باعث تولید گاز در معده و شکم می شوند.

 

همچنین بخوانید: درمان گیاهی سوءهاضمه

 

درمان های گیاهی قولنج (کولیک) و گرفتگی عضلات شکمی

نسخه اول

یک قاشق چای خوری عصاره تازه زنجبیل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه، کمی نمک معدنی و مقدار کمی شکر بخورید. این مخلوط می تواند با کمی آب گرم هم خورده شود.

نسخه دوم

یک قاشق غذاخوری برگ های تازه و خرد شده تمرهندی آسیاب کنید تا خمیر شود. سپس یک چهارم قاشق چای خوری نمک معدنی را در نصف فنجان آب حل کرده و به خمیر برگ تمرهندی اضافه کنید. این مخلوط دل درد را تسکین می دهد.

نسخه سوم

یک قاشق چای خوری زنیان را درشت آسیاب کرده یا بکوبید. سپس به آن کمی نمک معدنی اضافه کنید. این مخلوط دل درد و یا هر دردی که با سوءهاضمه مرتبط است را تسکین می دهد. همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری شیره نیشکر را برای دادن طعم بهتر به آن اضافه کرد.

نسخه چهارم

یک قاشق غذاخوری آب ترب را با مقدار مساوی از آب لیمو تازه و کمی آب رقیق کنید. این نوشیدنی برای دل درد بسیار موثر است. می توان ترب را که با آب لیمو خوش طعم شده را میل کنید. حتی از آن به عنوان سالاد همراه غذا می توان استفاده کرد. ترب خواص هضم کنندگی عالی دارد.

نسخه پنجم

یک قاشق چای خوری بذر رازیانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و پس از 5 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید.

 نسخه ششم

اگر علت دردهای شکمی، سنگ کلیه یا عفونت ادراری باشد، مصرف روزانه حداقل سه فنجان عصاره جعفری پخته شده بسیار مفید است. همچنین، در این شرایط مایعات فراوان نوشیده و از مصرف مرکبات و ترشی جات خودداری کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق شیرین بیان را با خواص درمان ورم معده و روده، علاج زخم معده و اثنی عشر، درمان یرقان، درمان امراض کلیه، برطرف کننده سرماخوردگی، رفع سرفه و گرفتگی صدا، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0