شیوه های موثر درمان پرخونی قاعدگی با گیاهان سنتی

10188 بازدید
11 آذر 96
سمانه

چند روش برای درمان پرخونی قاعدگی با گیاهان سنتی

زیادی خونریزی در عادت ماهیانه ممکن است از غلبه خون باشد که علامت آن سرخی چشم و نوعی حالت برافروختگی در چهره می باشد، فشار شکمی هنگام پریود افزایش می یابد، بند آوردن خون در این حالت که از غلبه خون است بدون در نظر گرفتن آن اشتباه پزشکی محسوب می شود که طب ایرانی به آن توجه کامل داشته است، چون در این حالت بدن در حال دفع خون اضافی به وسیله رحم است نباید بدون رفع علت، خونریزی را قطع کنید مگر آن که ضعف بر بیمار غلبه کرده باشد.

زیادی و آلودگی خون را از طریق حجامت یا زالو بر طرف کنید :

به خون گیری مبادرت کنید و از طریق حجامت یا زالو یا فصد کردن، زیادی و آلودگی خون را برطرف کنید، از آنجا که خانم ها به زیبایی اهمیت می دهند بهتر است خون گیری به روش زالو را انتخاب کنند یا از رگ های دست خون بگیرید. اگر از زالو استفاده می کنید روی هر دست 10 عدد زالو بیندازید.

درمان پرخونی قاعدگی با گیاهان سنتی

درمان پرخونی قاعدگی با گیاهان سنتی

روش های قطع خونریزی در قاعدگی :

سینه ها را محکم ببندید و اطراف و زیر سینه ها را هنگام پریود در روز سه بار بادکش کنید، اگر میان باسن را نیز بادکش بگذارند ممکن است خونریزی قطع شود، اگر حجامت می کنید، حجامت عام روی دو کتف مناسب است و در این روش نیز سینه ها را محکم ببندید.

اگر رگ زدن (فصد) را انتخاب می کنید، بهتر است رگ باسلیق که در زیر بازو در قسمت داخلی قرار دارد را بزنید و مقداری خون از آن بگیرید، بیمار در این حالت باید خوابیده باشد غذای بیمار در این حال از غذاهای غلیظ مانند هریسه، گوشت گوساله، کباب از گوشت تازه و لطیف، تخم مرغ خانگی نیم بند و امثال آن باشد.

 

همچنین بخوانید:  کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی

 

ضماد خونریزی :

عاقرقرحا، میخک، سعد کوفی، دارچین را بکوبید و نرم کنید و با عسل خمیر کنید و روی گودی پشت کمر ببندید، عدس، پوست انار، برگ مورد، گلنار فارسی را نرم کنید و با سرکه ترکیب نموده روی ناحیه زهار ببندید، ترکیب جوشانده ذیل خون روی زیاد را کم می کند:

بارهنگ، گل همیشه بهار، انجبار، سماق نکوبیده همه را نیم کوب کرده روزی سه بار و هر بار یک قاشق غذاخوری از دارو را در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند، صاف کنید شیرین کرده و میل کنید.

بارهنگ را به تنهایی یا مخلوط با روغن کنجد میل کنید، تزریق جوشانده بارهنگ توسط سرنگ بدون سوزن در رحم نیز می تواند به بند آمدن خونریزی کمک کند.

قرص کهربا و کاهش خونریزی قاعدگی :

کتیرا، نشاسته، صمغ عربی، مغز تخم خیارین (خیار چنبر و خیار معمولی) از هر کدام 9 گرم، گلنار 6 گرم، اقاقیا، کهربا از هریک 3 گرم بکوبید و الک کنید و با آب بارهنگ (لسان الحمل) قرص های یک نخودی بسازید، روزانه به میزان نیاز از 3 قرص تا چند برابر آن با شربت انجبار یا شیره خرفه میل کنید.

با مصرف این گیاهان و راههای مختلف که بالاتر ذکر شد می توانید خونریزی های رحمی در دوران عادت ماهانه را کاهش دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد کوفی را با خواص قاعده آور، مسکن، آرام بخش، ضد اسپاسم و بند آورنده خونریزی، رفع میگرن و سرگیجه، معالجه صرع، سکسکه و رفع ترشحات سوزاکی مهبل، معالجه روماتیسم، درمان ناراحتی های کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0