موثرترین روش های درمان چین و چروک با ماسک های گیاهی

2933 بازدید
31 مرداد 96
ملیسا
,,

موثرترین گیاهان دارویی برای درمان چین و چروک پوست و صورت

درمان چین و چروک با ماسک : در طبیعت، گیاهان دارویی، دانه های روغنی و میوه های متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و عارضه های پوستی بسیار مفید است. چین و چروک پوست یکی از همین عارضه ها است که همه افراد بخصوص خانم ها در طول زندگی خود به دنبال راهکارهای کاربردی و نتیجه بخش برای رفع آن هستند.

چین و چروک یکی از نشانه های افزایش سن و پیری است و بسیاری از مردان و زنان امیدوارند که از بروز و گسترش آن جلوگیری کنند. علاوه بر افزایش سن، عوامل مهم دیگری نظیر آلودگی هوا، نور خورشید، استرس و تغذیه ناسالم نیز سبب بروز چین و چروک پوست می شود. اگر چه محصولات شیمیایی بسیاری در بازار برای درمان این مشکل عرضه شده است، اما داروها و ماسک های گیاهی مفید بسیاری وجود دارد که می تواند چین و چروک پوست را برطرف کرده و از بروز آن نیز جلوگیری کند.

اگر شما می خواهید از شر چین و چروک های پوستی خلاص شوید، بهتر است که از طریق راه های طبیعی اقدام کنید که بهترین گزینه در حال حاضر است با مطالعه این مقاله انواع روش ها برای رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی می شناسید.حال در این مقاله با ماسک های گیاهی برای درمان چین و چروک پوست آشنا شوید.

ماسک های گیاهی برای درمان چین و چروک پوست

ماسک شنبلیله

برگ، دانه و روغن شنبلیله به درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک کمک می کند. برگ شنبلیله حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای پوست می باشد که می تواند طراوت، شادابی، انعطاف پذیری و درخشندگی آن را حفظ کند.

برای درمان چین و چروک، تنها یک مشت برگ شنبلیله تازه را در میکسر (مخلوط کن) بریزید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. این ماسک را در شب (قبل از خواب) روی صورت قرار داده و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. سپس، صبح صورت را با آب بشویید. همچنین، استفاده از تخم شنبلیله و روغن آن نیز به کاهش چین و چروک صورت کمک می کند.

 

درمان چین و چروک با ماسک های موثر گیاهی

درمان چین و چروک با ماسک های موثر گیاهی

 

ماسک آلوئه ورا

درمان چین و چروک با ماسک آلوئه ورا، از محبوب ترین روش های درمانی است. چرا که علاوه بر در دسترس بودن آن، تاثیرات بسیار خوبی برای درمان دارد؛ ژل آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که به بهبود الاستیسیته پوست کمک می کند و در نتیجه، چین و چروک صورت را درمان می کند. آلوئه ورا یک آب رسان طبیعی است که از خشکی پوست جلوگیری کرده و علاوه بر این برای درمان آفتاب سوختگی، لکه های پوستی، منافذ باز پوست، آکنه و زخم های پوستی (اسکار) مناسب است.

برای تهیه این ماسک، یک برگ آلوئه ورا را برش زده و ژل آن را خارج کنید. سپس، آن را بر روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت صورت را با آب بشویید. استفاده از این روش را هر روز تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را بدست آورید.

درمان چین و چروک با ماسک موز، آووکادو و عسل

موز یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که از بروز چین و چروک و خطوط ریز بر روی صورت جلوگیری می کند. همچنین، آووکادو نیز به دلیل داشتن مواد مغذی به جوان سازی و رفع لکه های پوستی کمک کرده و برای انواع پوست ها مناسب است. عسل نیز دارای آنتی اکسیدان های فراوانی است که پوست را در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کرده، در نتیجه به درمان و پیشگیری از چین و چروک کمک می کند.

مواد لازم
  • موز یک عدد
  • آووکادو یک عدد
  • عسل یک قاشق غذاخوری
روش تهیه

موز و آووکادو را به کمک چنگال له کرده و عسل را به آن اضافه کنید. همچنین، می توانیدکمی گلاب به آن افزوده و خوب مخلوط کنید. پس تهیه ماسک، آن را بر روی صورت گذاشته و بعد 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. توصیه می شود برای اثر بخشی و درمان چین و چروک ها، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  علل پیدایش چین و چروک در صورت

 

درمان چین و چروک با ماسک روغن زیتون، عسل و گلیسیرین

روغن زیتون یکی از بهترین درمان های گیاهی برای چین و چروک است. این روغن طبیعی منبع عنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین آ و ویتامین ای می باشد که با رادیکال های آزاد در پوست مبارزه کرده، بنابراین به درمان چین و چروک کمک می کند. همچنین، گلیسیرین غنی از عنصر ضد پیری است که پوست را مرطوب تر کرده و درمان مناسبی برای چین و چروک و افتادگی پوست است.

مواد لازم
  • روغن زیتون 5 تا 10 قطره
  • عسل یک قاشق چای خوری
  • گلیسیرین 5 تا 10 قطره
روش تهیه

بسته به میزان مصرف روزانه خود، روغن زیتون و گلیسیرین را به همراه عسل مخلوط کرده و صورت را با این ترکیب ماساژ دهید. بعد از گذشت 30 تا 40 دقیقه پوست را با آب ولرم شسته و خشک کنید. شما می توانید از این ترکیب یک تا دو بار در روز استفاده کنید.

درمان چین و چروک با ماسک آسپرین و لیمو ترش

ترکیب اصلی آسپیرین اسید سالیسیلیک است که به عنوان یک داروی ضد التهابی استفاده می شود. به همین علت برای درمان التهاب های پوستی، آکنه، قرمزی و خارش پوست مفید بوده و می تواند قرمزی ها و گشادی عروق ناشی از آکنه ها و جوش ها را به کلی کاهش دهد. علاوه بر این، آسپرین می تواند به منافذ پوست نفوذ کرده و سلول های مرده را از بین ببرد. همچنین، قابلیت آن را دارد که با اثرات پیری و آسیب رادیکال های آزاد مقابله کرده و چین و چروک های پوستی را به حداقل برساند.

لیموترش نیز دارای ماده آنتی باکتریال می باشد. از این رو دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و از بروز جوش های چرکی بر روی پوست جلوگیری می کند. به علاوه لیمو ترش دارای ویتامین ث قابل توجهی است که به درمان لکه های پوستی کمک کرده و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از بروز چین و چروک می کاهد. وقتی لیمو ترش و آسپرین با هم ترکیب شوند نتایج حیرت آوری برای پوست به ارمغان می آورند.

مواد لازم
  • قرص آسپرین 3 تا 4 عدد
  • آب لیمو ترش تازه 3 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون یک قاشق چای خوری (برای پوست های خشک)
روش تهیه

برای تهیه این ماسک، آسپرین ها را بکوبید. سپس، آب لیمو را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است یک قاشق چای خوری روغن زیتون نیز به ترکیب اضافه کنید. ماسک تهیه شده را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست بگذارید و سپس صورت خود را با آب بشویید. برای درمان و پیشگیری از چین و چروک می توانید این ماسک را یک بار در هفته استفاده نمایید.

نکته: توصیه می شود جهت پیشگیری از واکنش ها و تحریکات پوستی، قبل از استعمال ماسک ها بر روی پوست صورت، مقدار کمی از آن را بر روی پوست دست قرار داده و در صورت بروز مشکلاتی نظیر قرمزی، خارش و التهاب از استعمال آن خودداری نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ شبدر خشک را با خواص درمان کم خونی، تصفیه کننده خون، جلوگیری از چین و چروک زودرس پوست، پیشگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از ریزش مژه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0