درمان چین و چروک صورت با کرم های خانگی

3886 بازدید
06 مرداد 98
بهاره
,

درمان چین و چروک صورت با کرم های خانگی و روش تهیه آن ها

یکی از مهمترین مشکلات افزایش سن، ظاهر شدن چین و چروک ها بر روی صورت است. چین و چروک ها بر روی ظاهر افراد تاثیر می گذارند و باعث می شوند چهره مسن تر به نظر برسد. امروزه بسیاری محصولات آرایشی – بهداشتی و برخی از کرم ها برای مقابله با این مشکل مورد استفاده قرار می گیرد که در برخی موارد به پوست آسیب بیشتری وارد می کنند. افزایش سن و ایجاد چین و چروک امری اجتناب ناپذیر است، اما می توان با استفاده از راه های درمان طبیعی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. حال در این مقاله به معرفی راه های درمان چین و چروک صورت با کرم های خانگی خواهیم پرداخت.

 

درمان چین و چروک صورت با کرم های خانگی

درمان چین و چروک صورت با کرم های خانگی

 

علل چین و چروک صورت

علل زیادی برای ظاهر شدن چین و چروک بر روی صورت وجود دارد و مهمترین دلایل عبارتند از:

1- سیگار: سیگار کشیدن یکی از شایع ترین علل چین و چروک (به ویژه در زنان) می باشد.

2- آرایش: آرایش بیش از حد و تجمع مواد آرایشی و شیمیایی بر روی صورت باعث بسته شدن منافذ پوست می شود، در نتیجه تولید کلاژن و خاصیت الاستیسیته پوست کاهش یافته و چین و چروک ظاهر می شود.

3- قرار گرفتن در معرض نور خورشید: نور خورشید بر روی ماده کلاژن تاثیر می گذارد و منجر به ظاهر شدن چین و چروک ها به خصوص در زیر چشم ها می شود.

4- استرس، اضطراب و تنش.

5- تغذیه ناسالم و بی خواب: نداشتن یک رژیم غذایی سالم باعث عدم دریافت بسیاری از مواد مغذی و ضروری برای بدن می شود، در نتیجه با عدم دریافت ویتامین ها و مواد مغذی چین و چروک در صورت افزایش می یابد. همچنین، نداشتن خواب کافی بر روی پوست تاثیر گذاشته و سبب بروز پیری زودرس می شود.

درمان چین و چروک صورت با کرم های خانگی

روش تهیه کرم ضد چروک وازلین

مواد لازم

  • وازلین دارویی 2 قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • روغن بادام یا زیتون یک قاشق غذاخوری

آماده سازی

وازلین دارویی را با بخار به مایع تبدیل کنید. هنگامی که به مایع تبدیل شد آن را از روی حرارت برداشته و با زرده تخم مرغ، عسل و روغن (بادام یا زیتون) مخلوط کنید. برای چند دقیقه آن را هم بزنید. کرم را درون ظرف در بسته ریخته و درون یخچال نگهداری کنید. می توانید از ظرف کرم های قدیمی یا هر ظرف دیگری استفاده کنید. بهتر است برای اثر بخشی بیشتر این کرم را قبل از خواب استفاده نمایید.

فواید کرم ضد چروک وازلین

شما زمان کمی را برای تهیه این کرم صرف می کنید، اما فواید زیادی همچون آب رسانی به پوست و کاهش چین و چروک دارد. از آنجایی که مواد به کار رفته در این کرم طبیعی هستند هیچ عوارضی ندارد، کافیست به مدت 7 روز از این کرم استفاده کنید تا چین و چروک صورتتان کاهش یابد.

 

همچنین بخوانید:  درمان چین و چروک با ماسک گیاهی

 

روش تهیه کرم ضد چروک روغن بذر هویج

مواد لازم

آماده سازی

ابتدا کمی عسل را حرارت داده تا نرم شود. سپس، روغن تخم هویج و روغن نارگیل را اضافه کرده و آن ها را مخلوط کنید. سعی کنید این کرم را قبل از خواب استفاده کنید.

فواید کرم ضد چروک روغن بذر هویج

این کرم به دلیل داشتن روغن بذر هویج برای درمان و پیشگیری از چین و چروک بسیار مفید می باشد. این روغن سبب بازسازی و ترمیم پوست، تولید سلول های جدید پوستی و جوان سازی آن می شود. همچنین، این روغن در ترکیب با روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین از خشکی پوست جلوگیری می کند.

روش تهیه کرم ضد چروک کره کاکائو

مواد لازم

  • کره کاکائو دو قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون طبیعی یک قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری

 آماده سازی

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف ریخته و روی حرارت غیر مستقیم آن را گرم کنید تا کاملا حالت مایع پیدا کنند و سپس اجازه دهید تا کرم خنک شود. شما می توانید هر شب قبل از خواب از این کرم برای چین و چروک خود استفاده کنید. این کرم را در یک بطری در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

فواید کرم ضد چروک کره کاکائو

این کرم به دلیل داشتن روغن های طبیعی، علاوه بر کاهش چین و چروک، از خشکی پوست هم جلوگیری می کند. همچنین، وجود کره کاکائو در این کرم باعث ترمیم و بازسازی لایه های پوست، درخشندگی پوست و محافظت از پوست در برابر تحریکات پوستی مانند آفتاب سوختگی می شود.

روش استفاده از کرم های ضد چروک

صورتتان را از لوازم آرایش و آلودگی ها پاک کنید. مقداری از کرم را بر روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. کرم باقی مانده را بعد از یک ساعت از روی صورتتان پاک کنید. برای این کار می توانید از پنبه یا پارچه که در آب خیس شده استفاده کرده و صورتتان را تمیز کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر این کرم را دو ساعت قبل از خواب استفاده کنید.

نکته: این کرم ها تمام خطوط چین و چروک را از بین نمی برند اما می توانند به جوان سازی پوست کمک کنند. این کرم ها بیشتر برای پیشگیری از افزایش چین و چروک های صورت (نه درمان قطعی) استفاده می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم هویج را با خواص تقویت کننده و نرم کننده مو، کاهش چین و چروک، تسریع گردش خون و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0