topNotif

درمان کفگیرک و کورک (فورونکل و کربونکل) به روش طبیعی و دلایل ایجاد آنها

2269 بازدید
03 دی 97
سمانه
,

درمان های طبیعی کفگیرک و کورک

کورک

کورک تورم التهابی دردناک پوست است که در اطراف پیاز مو ایجاد می شود. ممکن است تعداد آن یک یا چند عدد باشد که در یک یا چند نقطه بدن همزمان یا به دنبال یکدیگر در مواقع مختلف به وجود آیند. لازم نیست تورم محدود به یک پیاز مو باشد زیرا امکان دارد هنگام رسیدن کورک و ریزش چرک آن به اطراف، سایر غدد مجاور را نیز مبتلا سازد. علت کورک کثافت خون به سبب سو تغذیه و به خصوص مصرف غذاهای نشاسته ای و قندی عاری از مواد معدنی و املاح است. وجود کورک دلیل قاطعی است بر اینکه بدن شخص مبتلا نیازمند به پاکسازی داخلی است. معمولا کورک موقعی ظاهر می شود که وضع سلامت و نیروی حیاتی شخص مبتلا به پایین ترین سطح خود رسیده باشد.

درمان کورک

بیمار را مدت 5 تا 7 و حتی 10 روز تحت رژیم تمام میوه و یا مدت 3 الی 5 روز در حال امساک قرار می دهند و پس از آن از برنامه غذایی معمولی هفتگی استفاده شود. سپس در صورت لزوم مجددا گاه به گاه امساک کوتاه مدت را برحسب وضع مزاجی بیمار برقرار می سازند. تنقیه شبانه با آب گرم در اوایل درمان و برطرف ساختن یبوست نیز توصیه می شود.  حمام داغ سولفات منیزی هفته ای یک بار در تمام مدتی که کورک وجود دارد بسیار مفید است. مشت و مال خشک صبحگاهی و حمام نشسته با اسفنج سرد و تمرین بدنی و تنفسی توصیه می شود.

پس از بهبود باید بنیه بیمار را با استفاده از هوای آزاد و تمرین در خارج اتاق و مراقبت در غذا تقویت کرد. مصرف مواد نشاسته ای و قندی به خصوص کیک و نان شیرینی و شکلات و قند سفید و نان سفید باید ممنوع گردد و کلیه ادویه ها، سس ها و ترشی ها از برنامه غذایی حذف شود.

درمان کفگیرک و کورک

درمان کفگیرک و کورک

معالجه موضعی کورک

کمپرس گرم بهترین کارهاست. درمان به وسیله تزریق واکسن به طریقی که در طب رسمی معمولی انجام می شود منجر به ایجاد بیماری های شدیدتر بعدی خواهد گردید و گرچه این روش درمانی ظاهرا موفقیت آمیز به نظر می رسد لیکن باعث متوقف ساختن بیماری در بدن بیمار می گردد. بنابرین باید از توسل به آن به کلی اجتناب کرد.

کفگیرک

کورک و کفگیرک دو عارضه بسیار مشابه اند به طوری که گاهی تمیز آن ها از یکدیگر بسیار دشوار است. اختلاف اساسی آن ها عبارت اند از کفگیرک یک التهاب تورمی است که عمیق تر از کورک است. سطح بیشتری را اشغال می کند، اغلب کمتر از کورک روی پوست برجستگی ایجاد می کند، ممکن است اطراف آن را سرخی زیادتری فرا گیرد به طوری که با باد سرخ اشتباه شود. موقعی که کفگیرک سر باز می کند چرک از تعداد زیادی منافذ خارج می شود که با پوسته هایی نیز همراه است. کفگیرک وضع مزاجی بیمار را ضعیف می کند و گاهی در کسانی که اصولا ضعیف باشند عواقب ناگواری به بار می آورد.

کفگیرک مانند کورک علامت وجود سم در خون است که به سبب تغذیه غلط و زندگی خلاف بهداشت ظاهر می شود و موقعی ایجاد می گردد که نیروی حیاتی بیمار به سبب کار زیاد و افراط و غیره در سطح پایین قرار گرفته باشد. دیابت و بیماری های کلیوی و سل نیز اغلب در ایجاد کفگیرک نقش موثری دارند.

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی کورک

 

درمان کفگیرک

درمان کفگیرک با معالجه کورک شباهت بسیاری دارد با این تفاوت که باید مراقب بیشتری از آن به عمل آید. استفاده از وجود متخصص درمان طبیعی به مراتب بهتر خواهد بود. روش درمان چنین است که :

  • امساک در غذا به مدت 4 تا 7 روز که در این مدت بیمار فقط آب پرتقال و آب و یا آب سبزی بنوشند.
  • پس از آن رژیم غذایی محدود به میوه را برای مدت 7 تا 14 روز ادامه دهند.
  • بیمار باید مراحل اولیه درمان را در بستر بماند تا آن که هرچه ممکن است بیشتر استراحت کند.
  • تنقیه با آب گرم برای پاکسازی روده ها باید به کار رود.
  • حمام داغ سولفات منیزی دو الی سه بار در هفته بسیار مفید و موثر خواهد بود.
  • همچنین مشت مال صبحگاهی و حمام نشسته با اسفنج سرد را پس از مساعد شدن حال عمومی بیمار شروع کنند.
  • از هر کار و فعالیتی که موجب عصبانیت می شود جدا بپرهیزید.
  • زندگی تمیز چه از لحاظ تغذیه و چه از نظر سایر موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
  • از حیث درمان موضعی بهترین کار استفاده از کمپرس گرم به دفعات مکرر در روز است.
  • در صورت امکان انجام اعمال یدی روی ستون مهره ها به اقدامات و تدابیر درمانی کمک موثری خواهد کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سیاهدانه را با خواص درمان تب، درمان اسهال، درمان دیابت نوع 2، درمان ریزش مو، درمان فشار خون بالا، درمان سردرد و میگرن، درمان آسم، درمان سرطان روده بزرگ، تسکین دردهای شکمی، درمان بی اختیاری ادرار، درمان جوش های چرکی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0