درمان گرفتگی صدا به روش سنتی

3030 بازدید
16 مهر 97
بهاره
,

درمان گرفتگی صدا به روش سنتی

علت گرفتگی صدا

هر نوع عفونت گلو به ویژه در ناحیه حلق (حنجره) منجر به گرفتگی صدا می شود. از عوامل شایع دیگر گرفتگی صدا می توان به سرطان، خشکی ناحیه حلق، ضعف تارهای صوتی، مصرف غذاهایی که موجب ایجاد حساسیت می کنند و حتی گاهی گرفتگی صدا به دلیل بیماری خاصی نیست مانند افرادی که از صدای خودشان سود بزرگی می برند یا مجبورند که بیشتر اوقات با صدای بلند صحبت کنند. این افراد اغلب اوقات از گرفتگی صدا رنج می برند.

 

درمان گرفتگی صدا به روش سنتی

درمان گرفتگی صدا به روش سنتی

 

نکته: هرگونه تورم یا برآمدگی بیرونی در ناحیه گلو و گردن که هیچ نشانه ای از عفونت گلو ندارد، باید بی درنگ مورد توجه قرار گیرد. اغلب اوقات در حالت رشد خوش خیم یا بدخیم غده تیروئید (این غده در جلوی حنجره قرار گرفته است) ممکن است تا حدی فشار روی عصب عضلات حنجره ایجاد کند. این امر موجب گرفتگی صدا می شود و هرگز نباید سرسری گرفت یا غفلت کرد.

درمان گرفتگی صدا با گیاهان دارویی

نسخه اول

یک شلغم سفید را به صورت افقی دایره دایره برش دهید و روی برش ها عسل بمالید. اکنون آن ها را با هم ساندویچی کنید. محکم نگه دارید و در جهت طولی برش دهید، دوباره عسل بمالید و آن ها را با یک نخ تمیز شسته شده با هم ببندید (نه چندان محکم، فقط تا حدی محکم باشد که برش های شلغم را باید نگه دارد). مقداری عسل بیشتر روی همه ی آن ها بریزید. 12-14 ساعت آن را به حال خود رها کنید.

شربت شلغم-عسل در پایین فنجان جمع خواهد شد. یک قاشق چای خوری از این شربت که سه بار در روز با آب گرم خورده شود، تسکین قابل ملاحظه ای را ایجاد می کند. حتی غرغره کردن با آبی که شلغم ها در آن جوشیده است، مفید است.

نسخه دوم

یک قاشق چای خوری از آب پیاز که با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط شده نیز به همان میزان مفید است. 

 

همچنین بخوانید:  درمان سریع سرفه با نوشیدنی های گرم

 

نسخه سوم

پودر دارچین و هل را هر کدام به میزان یک قاشق چای خوری با یک لیوان آب مخلوط کرده سپس غرغره کنید.

نسخه چهارم

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به  یک لیوان آب گرم اضافه کنید و روزی 2-3 بار آن را غرغره کنید. همچنین نمک می تواند جایگزین سرکه سیب شود.

نسخه پنجم

برای تسکین تحریکات مزمن گلو، 2-3 انجیر خشک و 2-3 بادام را به مدت 2-3 ساعت در آب بخیسانید. پوست خارجی بادام ها نرم می شود. آن را جدا کنید. بادام ها و انجیرها را آسیاب کنید تا یک خمیر نرم درست شود. یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و آن ها را موقع خواب با یک فنجان آب گرم بنوشید. با شیر داغ خوشمزه است اما برای افرادی که باید مواظب وزن خودشان باشند کمی چاق کننده است!

نسخه ششم

مقادیر مساوی از شیرین بیان و قند را با هم آسیاب کرده و مخلوط آن را در شیشه بریزید. هر دفعه یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری بردارید. در دهان بگذارید و اجازه دهید بزاق با آن مخلوط شود و در هر بار، کمی از آن را به آهستگی قورت دهید. این دارو گلو را آرام کرده و برای گرفتگی صدا عالی است. اگر شخص از مزه تند فلفل سیاه بدش نمی آید مقداری از آن را می توان به مخلوط اضافه کرد. منتهی برای برخی از افراد به جای اینکه آرام کننده باشد تند و محرک است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سپستان را با خواص کاهش فشار خون، درمان بیماری های کلیوی، کاهش و درمان سرفه، رفع گرفتگی صدا، تسکین سردرد، درمان اسهال، رفع سوزاک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0