درمان بیماری های پستان با داروهای گیاهی

6305 بازدید
03 بهمن 96
شقایق

در این مطلب با درمان بیماری های پستان با داروهای گیاهی آشنا می شویم.

پیش از شروع هر چرخه قاعدگی، ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون باعث احتباس مایع و رشد بافت پستان می گردد. 2-1 روز پیش از قاعدگی پستان شروع به درد می کند. زنان مبتلا به بیماری های پستان نباید از قرص کاشتنی جلوگیری از بارداری استفاده کنند، توجه داشته باشید یک و نیم توده های پستان ممکن است سرطانی باشد پس توجه به آن بسیار مهم است. برای تشخیص 100 درصد بیماری های پستان 3 آزمایش توام باید انجام گیرد: ماموگرافی استاندارد، اف ان آ، معاینه صحیح جز این موارد هستند.

علایم توده در پستان :

درد پستان، احساس توده در پستان، ترشح خونی از پستان جز این عوامل می باشند.

پستان خود را هر ماه معاینه کنید

پستان خانم ها در طول زندگی دچار تغییراتی می شود، عواملی مثل حاملگی، پیشگیری از حاملگی، قاعدگی و به ویژه سن، همه در اندازه و قوام پستان ها موثرند. شما باید درک روشنی از این که پستانتان در نگاه و لمس چگونه باید باشد داشته باشید. معاینه پستان توسط خود شخص نقش حیاتی در پیشگیری و مراقبت از سرطان دارد، چون 90 درصد موارد سرطان پستان توسط خود خانم ها کشف می شود. عادت کنید پستان خود را هر ماه معاینه کنید، کلیه خانم های بالای 20 سال باید این معاینه منظم را انجام دهند. این نکته که پستان ها بعد از آخرین قاعدگی معاینه شوند اهمیت دارد، زیرا میزان تورم پستان ها در این زمان حداقل است.

 

درمان بیماری های پستان با داروهای گیاهی

درمان بیماری های پستان با داروهای گیاهی

 

معاینه پستان توسط خود شخص !

کار را با معاینه ظاهری شروع کنید، روبه روی آینه بایستید و هر دو پستان را از نظر وجود موارد غیر عادی مثل ترشح از نوک پستان، قرمزی، پوسته پوسته شدن، چروکیدگی یا فرورفتگی پوست بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که پستان ها نسبتا قرینه اند. دست ها را پشت سر قفل کنید و آنها را به سمت جلو فشار دهید، به هرگونه تغییر در شکل و نمای پستان ها دقت کنید. سپس دست ها را محکم روی استخوان لگن قرار دهید و کمی به طرف جلو و به سمت آینه خم شوید و موارد فوق را تکرار کنید.

سپس قوام هر پستان را معاینه کنید، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند این کار را در حمام انجام دهند، زیرا انگشت ها روی پوست لیز و صابونی بهتر می تواند بلغزند و بافت های زیرین را لمس کنند. بازوی چپ خود را بلند کنید، از سه یا چهار انگشت دست راست خود برای معاینه کامل پستان چپ استفاده کنید. این عمل را از کناره خارجی و با فشار روی پستان و حرکت انگشت ها به شکل دایره ای کوچک روی پوست کل پستان آغاز کنید. به تدریج به سمت نوک پستان بروید، به ناحیه بین پستان و زیر بغل به طور خاص دقت کنید. هر گونه توده غیرعادی در زیر پوست را مورد توجه قرار دهید، این مراحل را در مورد پستان راست نیز اجرا کنید.

نوک پستان هر دو طرف را به آرامی فشار دهید و به ترشحات آن دقت کنید، یک بالش بین شانه های خود قرار دهید و دراز بکشید. ابتدا بازوی چپ خود را بالای سر ببرید و مرحله چهارم را تکرار کنید. دراز کشیدن باعث می شود که قسمت های تحتانی پستان خود را راحت تر لمس کنید. سعی کنید به این نکته پی ببرید که هر پستان در لمس چگونه است. توجه داشته باشید که تا حدودی برجسته و ناهموار بودن بافت پستان طبیعی است ولی ایجاد تغییر در قوام عادی پستان ها باید مورد توجه قرار  گیرد. به هر توده ضخیم یا سخت شده ای که به اندازه نخود است توجه خاص کنید.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره بیماری بافت فیبری پستان

 

در هنگام داشتن مشکلات فوق از موارد زیر خودداری کنید!

استفاده از گن یا لباس زیر تنگ، شستن مداوم سینه ها که باعث خشکی هاله دور نوک پستان ها خواهد شد.

درمان خانگی و خوراکی !

استفاده از منابع سرشار از ویتامین ای، جوشانده برگ و ریشه بادآورد به اندازه یک دوم مشت در 2 لیوان آب به مدت 4 دقیقه به آرامی بجوشد سپس آن را خاموش کنید تا حداقل یک ساعت دم بکشد آن را صاف کرده و با کمی عسل 2 نوبت در روز میل کنید برای درمان بی حسی پستان ها بسیار نافع است. برای زخم نوک پستان می توانید از جوشانده اسکوواین استفاده کنید. دمکرده ای از 5 قاشق غذاخوری تخم رازیانه، 5 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله، 3 قاشق غذاخوری شبدر قرمز، 2 قاشق غذاخوری تخم هویج را دم کنید و از آن استفاده نمایید. برای کیست درون پستان می توانید از قرص جلوگیری البته زیر نظر متخصص استفاده کنید.

جوشانده ای از پره های داخل فلوس 60 گرم، ترنجبین 70 گرم، گل محمدی 5 گرم، گل بنفشه 20 گرم، گل نیلوفر 10 گرم، روغن بادام شیرین 15 گرم، عناب تازه 15 عدد، سپستان 10 عدد تهیه نمایید سپس همه مواد را به مدت 30 دقیقه به آرامی بجوشانید و زیر اجاق را خاموش کرده تا 2 ساعت بگذارید دم بکشد سپس محلول به دست آمده را صاف کرده و در یخچال نگهداری کنید، صبح و عصر یک قاشق مرباخوری از این جوشانده میل کنید نافع است. از صبر زرد آسیاب شده 1 قسمت، جوش شیرین 2 قسمت کپسولی تهیه کنید و روزی 1 بار از این کپسول استفاده کنید.

درمان های موضعی برای دردهای پستان !

تخلیه پستان از شیر بعد از هر تغذیه نوزاد، کوتاه کردن فواصل شیردهی، پوشیدن سینه بند مناسب، از مکیدن پستان توسط نوزاد در زمان احتقان خودداری شود و با دست شیر را تخلیه کنید و با قاشق به نوزاد دهید. دفعات و زمان شیردهی را بیشتر و طولانی تر کنید، اگر سینه تخلیه نشود احتمال عفونت وجود دارد با هر شیردهی وضعیت فیزیکی نوزاد را تغییر دهید تا به قسمت های مختلف سینه وارد شود، در فواصل شیردهی از کمپرس گرم استفاده کنید.

برای زخم پستان، پستان خود را با یک مشت بومادران در 2 لیوان آب به مدت 3 دقیقه جوشانده و صاف کرده و سپس پستان خود را با آن بشویید. با موم عسل ذوب شده و روغن گل بنفشه می توانید پستان های خود را ماساژ دهید برای احتقان پستان و شیربند آمده در پستان بسیار نافع است. پیوسته از کمپرس گرم استفاده نمایید اگر شیر در پستان مانده باشد و ورم نداشته باشد  ضمادی از آرد باقلا، آرد جو، آب گشنیز، نبات و سفیده تخم مرغ تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قدومه شهری را با خواص درمان ورم های سفت مثل ورم بیضه، ورم پستان، جوش های سرطانی، نقرس، ورم بیخ گوش، برای درمان لاغری، زیاد کردن اشتها، قطع اخلاط خونی، دفع سنگ کلیه، درمان سرفه های خشک، درمان التهابات گلو، باز شدن رنگ چهره، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    7 دی 1402

    رازیانه و قرص های جلوگیری و…که برای کیست مضر هستن….😑

  2. پرستو
    30 آبان 1402

    توضیحات عالی

0