topNotif

در خانه شوینده های بدن بسازید

2721 بازدید
10 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

در خانه شوینده های بدن بسازید

زمانی که من در دبیرستان فوتبال بازی می کردم پول زیادی را به مواد شوینده بدن می‌دادم (و همچنین به محصولات بهداشتی). من از تمام حرف‌ها درباره اینکه این مواد چگونه پوست شما را نرم تر/ سفت تر/ خوشبو تر/ بی جوش/ غیره می کند اطلاع داشتم و دارای شوینده هایی بودم که آنها را با هم مخلوط می کردم تا به آن عطر و تاثیری که می‌خواهم، دست پیدا کنم (کسی کوکتل شیمیایی نمی‌خواهد؟)

من دیگر از محصولات مرسوم استفاده نمی کنم و بیشتر از صابون استفاده می کنم، اما زمانی که می خواهم پوستم نرم شود، از شوینده های بدنی که آنها را خودم ساخته‌ام و دارای بوی خوبی نیز می‌باشند استفاده می‌کنم.

نحوه درست کردن شوینده بدن طبیعی

  • عسل خام: من درباره اینکه عسل دارای مواد بسیار خوبی برای محافظت از پوست درون خودش دارد صحبت کرده ام و گفته ام که برای درمان زخم بسیار خوب است (و حتی در بیمارستان ها نیز استفاده می شود). در این دستورالعمل، عسل به نرم کردن پوست کمک می کند و ماهیتا آرامش بخش و ضد باکتری است من از عسل محلی و خام استفاده می کنم و از عسل خام ارگانیک (همانند همین عسل) زمانی که نمیتوانم عسل محلی پیدا کنم استفاده می کنم.
    در خانه شوینده های بدن بسازید

    در خانه شوینده های بدن بسازید

  • روغن طبیعی: من از روش پاکسازی روغن برای شست و شوی روزانه صورتم استفاده می کنم و پوستم هیچگاه از این بهتر نبوده است. این دستورالعمل از یک روغن طبیعی برای بروز مزایایی مشابه با پاکسازی به کمک روغن برای کل بدن استفاده می کند. من از ترکیب روغن زیتون و روغن کرچک استفاده کردم.
  • صابون مایع کاستیل: این ماده قابلیت پاک کنندگی دارد. من از صابون مایع بیبی مایدل که تولید دکتر بونرز است استفاده می کنم و می توانم با عطر و اسانس گیاهی، عطر آن را تنظیم کنم، اما عطر هر صابون مایع کاستیل نیز پابرجا خواهد ماند.
  • عطرهای گیاهی: من عطرهای گیاهی ارگانیک را به صورت حجیم خریداری می کنم تا در دستورالعملی این چنینی و در دیگر محصولات بهداشتی خانگی از آن استفاده کنم.

نکات:

من از اسفنج دریایی طبیعی برای این شست و شو دهنده بدن استفاده می کنم و عملکرد آن نیز بسیار خوب است. از آن جا که تمام مواد در این دستورالعمل دارای طول عمر زیادی می باشند و نیاز به نگهداری در یخچال ندارند، اما هنوز من آن ها را به بخش های کوچکی تقسیم می کنم تا بتوانم آن عطری که می خواهم را به وجود آورم.

 

همچنین بخوانید: رفع بوی بد بدن با روش های خانگی

 

مواد تشکیل دهنده شست و شوی دهنده بدن

  • 3 قاشق سوپ خوری صایون مایع کاستیل (به دلیل در دسترس نبودن این مورد از صابون گیاهی با رنده خیلی ریز استفاده نمایید)
  • ۴ قاشق سوپ خوری عسل طبیعی
  • ۳ قاشق سوپ خوری روغن ( یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، یک قاشق سوپخوری روغن کرچک)
  • 10 قطره اسانس مورد نظر (و یا برای داشتن عطر مورد نظرتان قطره ها را بیشتر کنید)

دستور ساخت شست و شو دهنده بدن

  1. محتاطانه تمام مواد را با دست با یک قاشق در یک فنجان شیشه ای پیمانه ی مایع مخلوط کنید. از همزن، دسته و یا همزن دستی استفاده نکنید چرا که این کار موجب می شود حباب به وجود آید و وارد شدن به قوطی را غیرممکن می سازد.
  2. آن داخل یک ظرف (ترجیحا شیشه ای) بریزید و به عنوان شست و شو دهنده و شامپوی بدن از آن استفاده کنید. من از آن با یک اسفنج دریایی طبیعی به دلیل کاربرد راحتش استفاده می کنم.

نکته: این دستور العمل برای چند ماه در دمای اتاق دوام می آورد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل وحشی و ناب را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

         
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0