topNotif

در هنگام و پس از زلزله چه کنیم ؟

2606 بازدید
08 تیر 97
سمانه

در هنگام و پس از زلزله چه کنیم ؟

حتما در هنگام وقوع زلزله به نکات زیر توجه کنید:

اگر ساختمان مسکونی شما با خطر ریزش رو به رو است. به پناهگاه ها یا نقاط امن بروید. از آسانسور استفاده نکنید و از اشیای بلند، سنگین و ناپایدار فاصله بگیرید. اگر در داخل ساختمان هستید روی زمین بنشینید و به کمک بازو ها و دست های خود سر و پشت گردن را محافظت کنید، یا این که زیر یک میز محکم بنشینید و به پایه آن بچسبید و یا زیر در گاهی یا گوشه های اتاق بایستید.

اگر در اتومبیل هستید آن را در سمت راست خیابان متوقف تا سمت چپ برای عبور خودروهای امدادی باز باشد، سپس اتومبیل را خاموش کنید ولی کلید را از جایش بیرون نیاورید و در داخل اتومبیل بمانید و از رادیو برای گرفتن اطلاعات بیشتر کمک بگیرید.

در بالا یا زیر پل ها یا گذرگاه ها رانندگی نکنید. اگر در فروشگاه سینما یا ساختمان های پر ازدحام هستید از هجوم به سمت درهای خروجی خودداری کنید. فقط سعی کنید از ویترین ها، قفسه ها و سایر اشیای سنگین فاصله بگیرید. در صورتی که روی ویلچر هستید به جای امن پناه ببرید. اگر در آزمایشگاه ها و مکان های مشابه هستید تا حد امکان از مواد شیمیایی دور شوید. برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی لازم به رادیو گوش دهید.

در هنگام و پس از زلزله چه کنیم ؟

در هنگام و پس از زلزله چه کنیم ؟

از تلفن جز در موارد ضروری استفاده نکنید. خطوط تلفن باید برای تماس های ضروری آزاد باشند. اگر هنگام وقوع زمین لرزه در حال خارج شدن از ساختمان و یا خارج از آن هستید اولین کاری که باید انجام دهید این است که سر خود را در مقابل خطر ریزش به کمک اشیایی مانند کیف، کتاب و یا تخته محافظت کنید. در صورت در دسترس نبودن این اشیا از پشت دستتان استفاده کنید.

اگر در خارج از منزل هستید به نقطه امنی دور از ساختمان ها، درختان و سیم های برق پناه ببرید. مراقب خیابان های دارای شکستگی، شکاف های زمین، آتش سوزی و ترکیدگی لوله های آب باشید تا هنگام گریز از خانه صدمه نبینید. در مکان های عمومی به سمت درهای خروجی هجوم نبرید. فورا از خیابان ها و کوچه های تنگ و باریک خارج شوید. از پل های عابر پیاده و پل های ماشین رو، دور شوید.

 

همچنین بخوانید: چه اقداماتی به هنگام زلزله باید انجام دهیم؟

 

از دیوارهای سنگ کاری شده، بخاری دیواری و شیشه های بزرگ فاصله بگیرید. تا توقف کامل زلزله در جای خود بمانید. کپسول آتش نشانی مناسبی در منزل داشته باشید در مورد نحوه استفاده از آن آموزش ببنید و حتی الامکان آن را در آشپزخانه قرار دهید.

پس از وقوع زلزله چه باید کرد ؟

  • اگر در داخل ساختمان هستید آرامش خود را حفظ کنید و دیگران را نیز به آرامش فرا خوانید.
  • برای مقابله با خطرهای ناشی از پس لرزه احتمالی آماده باشید.
  • برای نجات مجروحان و زیر آوار ماندگان به خصوص افراد آسیب پذیر نظیر کودکان، سالمندان بشتابید.
  • افرادی را که به شدت مصدوم شده اند حرکت ندهید مگر آن که خطر خفگی آن ها را تهدید کند.
  • رادیوی خود را روشن بگذارید تا از آخرین اخبار و دستورالعمل ها مطلع شوید.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق سنبل الطیب را با خواص محرک قلب و اعصاب، آرامبخش، مسکن سردردهای میگرنی، رفع نگرانی و اضطراب، دلهره و ترس، ضد هیستری، کم کردن ادرار مبتلایان به مرض قند، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0