topNotif

چگونه و در چه مواقعی باید شیر مادر را دوشید

1881 بازدید
29 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

چگونه و در چه مواقعی باید شیر مادر را دوشید

دوشیدن شیر مادر و ذخیره آن، چنان چه مجبور به رفتن به سرکار باشید، می تواند جبران آن باشد که در زمان نبودتان کودک از تغذیه مناسب بهره مند شود. تکنیک دوشیدن بستگی به این دارد که این کار را با دست انجام دهیم یا با شیر دوش. به خاطر داشته باشید که تمرین کردن بسیار مهم است و این مهارت، آموختنی است. هر چقدر بیشتر تمرین کنید، بیشتر به آن مسلط می شوید. بعضی از مادران شیرده دریافته اند یک دوش آب گرم قبل از دوشیدن، در جاری شدن شیر کمک می کند.

شیردوش :

از هر شیردوشی (چه برقی، چه باتری دار و چه دستی) استفاده می کنید، باید سعی کنید سر شیردوش بخش عمده ی هاله را بپوشاند. بعد از چسباندن سر آن به هاله، اگر دستگاه برقی است، پمپ آن را روشن کنید، اگر هم دستی است، پمپ آن را فشار دهید. مکیدنی که شیردوش انجام می دهد، درست مثل حالتی است که کودک با مکیدن بر روی پستان شما ایجاد می کند. در این صورت شیر از پستان ها به شیردوش سرازیر می شود. در دفعات اول مقدار شیر ممکن است فقط چند قطره باشد اما پس از مدتی مقدار شیر به دست آمده قابل ملاحظه خواهد بود.

چگونه و در چه مواقعی باید شیر مادر را دوشید

چگونه و در چه مواقعی باید شیر مادر را دوشید

دوشیدن شیر با دست :

دوشیدن شیر با دست، مهارت مفیدی است. قبل از شروع دست های خود را بشویید. سپس انگشت شست را بالای هاله قرار دهید و انگشتان دیگر را زیر سینه، به طوری که همه انگشتان یک دایره بسازند. با فشار آرامی، کار را شروع کنید. دوشیدن شیر با دست اوایل وقت گیر است. اما بعضی از خانم ها آن قدر به این کار مسلط می شوند که این شیوه را با استفاده از شیردوش برقی ترجیح می دهند.

شیردوش های بیمارستانی :

برای مادران، شیردوش های بیمارستانی بهترین وسیله است. چنین شیردوش هایی که معمولا گران هستند، به شکل کرایه ای در دسترس اند و بهترین جایگزین مکیدن شیر توسط کودک هستند و می توانند، خیلی خوب شیر را از پستان بدوشند. اگر کودک شما تحت مراقبت ویژه است و برای مکیدن پستان ضعیف یا کوچک است، این نوع شیردوش تا وقتی که کودک به اندازه کافی قوی شود تا خود مک زدن را یاد بگیرد، وسیله بسیار مناسبی است.

 

همچنین بخوانید:   نسخه های گیاهی زیاد کننده شیر مادران

 

چگونه می توانید شیر را ذخیره کنید ؟

شما باید شیر را در کیسه های یا بطری پلاستیکی یا بطری های پلاستیکی که برای همین کار درست شده اند، ذخیره کنید. یادتان باشد تاریخ را پشت آن ها ذکر کنید. ظرف شما هم باید استریل باشد. هر ظرفی را که می خواهید استفاده کنید، مدت ده دقیقه بجوشانید، یا از دستگاه های استریل کننده ای که خریداری کرده اید، استفاده کنید. اگر هم برای شیر دوشیده شده از شیشه استفاده می کنید، باید با دقت آن را بشویید و استریل کنید. شیر محل جمع شدن میکروب است. پس این مساله را دست کم نگیرید. شیر دوشیده شده ی داخل یخچال را باید ظرف مدت بیست و چهار ساعت مصرف کرد. شیر فریز شده را هم می توان تا سه ماه بعد نیز مصرف کرد. به شرطی که پس از باز شدن یخ آن، استفاده شود.

تذکرات :

فریز کردن شیر بعضی از آنتی بادی های آن را خراب می کند و پس تا جایی که می توانید، از شیر دوشیده شده تازه استفاده کنید، اما همین شیر یخ زده هم به خاطر سلامتی کودک بهتر از شیر خشک است. تاکید می کنیم پس از هر شیردهی، بقیه شیر را دور بریزید، یعنی آن مقدار شیری را که شیشه ماند، برای دفعه ی بعد، نگه ندارید. چون به سرعت پر از میکروب می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شیر افزا را با خواص زیاد کننده شیر مادران، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0