topNotif

دستورهای غذایی شفابخش

1461 بازدید
27 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

دستورهای غذایی شفابخش !

دستورالعمل های فراوانی متشکل از نوشیدنی‌ها و غذا ها برای مصارف خوراکی و جلدی وجود دارند که به بهبود آلرژی کمک می کنند که در این مطلب تعدادی از این دستورات غذایی را برای کاهش یا درمان آلرژی ها و حساسیت های فصلی و… به شما عزیزان معرفی کرده ام.

پیشگیری از آسم :

دانه‌های اسفناج را با گرمای ملایم برشته کنید، روزانه دو قاشق غذاخوری از این پودر را بخورید یا آن را با آب ولرم مخلوط کنید و بنوشید برای پیشگیری از آسم بسیار نافع است.

درمان آسم :

دو فنجان خوراک سویا، سه قاشق غذاخوری جو و دو قاشق غذاخوری آب ریشه خردل را آسیاب و صاف کنید، این داروی طبیعی را روزی سه بار بنوشید تا کم کم آسم شما برطرف گردد.

مواد مورد نیاز برای درمان آسم :
  • یک فنجان کنجد
  • نصف فنجان زنجبیل تازه
  • نصف فنجان شکر
  • نصف فنجان عسل
طرز تهیه :

دانه های کنجد را برشته کنید، آب زنجبیل را بگیرید (عرق زنجبیل) و با شکر مخلوط کنید و عسل را اضافه کنید. سپس کنجد را با عرق زنجبیل مخلوط کنید. وقتی این ترکیب سرد شد، آن را در یک ظرف دربسته نگه دارید و روزی یک قاشق غذاخوری صبح و شب به عنوان دسر میل کنید، درمان موثری برای آسم است.

دستورهای غذایی شفابخش

دستورهای غذایی شفابخش

برای حساسیت‌های پوستی !

مواد تشکیل‌دهنده : دو تا سه قاشق غذاخوری عناب نیاز است.

عناب را در آب بجوشانید و ولرم بخورید یا به عنوان نوشیدنی دو بار در روز بنوشید، یک بار صبح و یک بار شب به مدت چهار هفته از آن مصرف کنید.

درماتیت تماسی !

در دستور خوراکی یکی با خیار و دیگری با کلم برای تخفیف علائم درماتیت تماسی وجود دارد. یک تا دو خیار تازه را قطعه قطعه کنید و روی محل درگیر بگذارید، می توانید خیارها را له کنید و به صورت خمیر آن را به کار برید. یک کلم را بشویید، پوره کنید و به صورت خمیر روی محل درگیر بمالید.

سرکه ضدحساسیت !

پزشکان برای آلرژی‌های پوستی، بثورات و گزش حشرات، سرکه سیب را به خاطر خواص ضدالتهابی، ضد آلرژی و ضدخارش آن توصیه می کنند. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و در محل مربوطه بمالید.

 

همچنین بخوانید:  رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی کبد

 

سالادی برای پوست آسیب‌دیده !

این سالاد مملو از ویتامین آ و ای و چربی‌هایی غیراشباع است و به عنوان درمان طبیعی برای ترمیم پوست توصیه می‌شود. برای اگزما، پوست تحریک شده، بثورات یا جوش پوستی توصیه می‌شود روزانه خورده شود.

مواد تشکیل‌دهنده : یک هویج تکه تکه شده، برگ‌های اسفناج، یک چغندر رنده شده، پرتقال قطعه‌قطعه شده و دو جوز نیاز است.

می توانید این سالاد را با لیمو، نمک و روغن زیتون طعم دار کرده و آن را میل کنید.

خردل برای درمان سرفه مفید است !

برای سرفه با منشا، حساسیت و آسم، این دستور خوراکی بسیار مفید است، مواد تشکیل دهنده، دو فنجان خردل و مقداری شکر نیاز است.

طرز تهیه : خردل‌ها را خرد کنید، خام یا پخته سپس آب آن را بگیرید، شکر اضافه کنید و آن را میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عناب را با خواص تنظیم فشارخون، آرامبخش، ضد یبوست مزمن، درمان بی خوابی، ضد سرطان، حاوی ویتامین ث، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0