topNotif

دستور پخت عدسی خوشمزه و آسان

14575 بازدید
08 آذر 96
مهربانو زهرا
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

دستور پخت عدسی خوشمزه و آسان

به نام خالق بهترین ها

دوستان عزیز و همراهان همیشگی مطبخ سلام امیدوارم حالتون خوب باشه دلتون شاد باشه. مهربانو زهرا هستم با یه آموزش جدید و یه غذای خوشمزه دیگه کنار شما سروران گرامی. در آموزش امروز دستور پخت عدسی خوشمـزه و آسان داریم . اسم عدسی که میاد همه فکر می کنند که این غذا مخصوص صبحانه است و خیلی خاص و عجیب غریبِ اما قدیمی هامون از این غذا به عنوان یه غذای کامل در صبحانه و شام و حتی نهار در فصل سرد پاییز و زمستان استفاده می کردند چون قدیما هر چیزی و هر غذایی درست می کردند حتما پشتش خیر و منفعت و فایده ای برای بدن داشته و خوبه ما هم به رسم نیکان و پدران و مادران مون اون غذا ها رو وارد عادت غذایی کنیم و از خوردنش هم لذت ببریم هم استفاده مفید?

 

Adasi Attarak photo2

دستور پخت عدسی خوشمزه و آسان

 

مواد لازم جهت تهیه عدسی خوشمزه و آسان برای چهار نفر

  • عدس دو لیوان
  • سیب زمینی جهت قوام اومدن عدسی یه دونه متوسط
  • پیاز جهت پیازداغ یه دونه متوسط
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • گلپر یا آویشن هم برای رفع سردی غذا

طرز تهیه عدسی خوشمزه و آسان

اول از همه باید چند ساعت قبل عدس هامون رو خیس کنیم، بعد درون قابلمه ریخته با سیب زمینی پوست گرفته شده میذاریم خوب بپزه حدود دو ساعت (اگر زمان ندارید می توتید برای پختن عدس ها از زودپز استفاده کنید که زمان پخت نصف میشه). بعد سیب زمینی رو از داخل عدس ها بیرون میاریم و با گوشت کوب یا پشت قاشق خوب اونا رو له میکنیم وقتی سیب زمینی خوب له شد دوباره به عدس در حال پخت بر می گردونیم و میزاریم چند دقیقه با عدس بچوشه (این کار هم عدسی رو خوشمزه تر میکنه هم قوام میاره یا همون لعاب)

پیازهامون رو در ظرفی جدا ریخته خوب تفت میدیم بعد از تفت پیازهامون یه مقدار پیاز رو جهت تزئین غذا کنار میذاریم و بقیه رو داخل عدسی می ریزیم تا اونم شبیه سیب زمینی ها کمی با عدس بجوشه و خوش طعم بشه.

نمک و زردچوبه و فلفلی که داشتیم به غذا اضافه میکنیم وقتی غذا خوب پخت و به اندازه یه استکان آب لعاب دار داشت غذا آماده است. در ظرفی سرو کرده همراه با پیاز داغ و گلپر و کمی آویش تزئین کرده میل می کنید.

 

همچنین بخوانید:  دستور پخت حلوای هویج خوشمزه

 

نکته :

عدسی چون سرده حتما باید با فلفل آویشن خورده بشه

عدس بخاطر مقادیر زیاد فولیک اسید و منیزیوم قلب را تقویت می کند، کار رگ ها را آسان کرده و جلوی بیماری های قلبی را می گیرد و جریان خون را بهبود می بخشد.

خوردن هفتگی یک فنجان عدس آهن بدن را تامین می کند، خطر کم خونی را کاهش می دهد و باعث تقویت تمرکز می‌شود. ولی همیشه خاطرتون باشه در مصرف هیج غذا و یا میوه ایی نباید افراط کرد.

 

امیدوارم آموزش امروز مورد پسند شما عزیزان مهربان قرار گرفته باشه تا آموزش بعدی خدانگهدارتون

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عدس درجه یک را با خواص تنظیم قندخون، درمان کم خونی، تنظیم دستگاه گوارش، بهبود سلامت قلب، کمک به کاهش وزن از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0