دلایل منطقی پشت گوش اندازی کدامند؟!

1284 بازدید
03 دی 97
سمانه

دلایل منطقی پشت گوش اندازی کدامند؟!

در صورتی که به پشت گوش اندازی مزمن اختصاصی یا عمومی مبتلا باشید احتمالا استعداد زیادی برای فریب دادن خود دارید، دقیق تر بگویم احتمالا دلایل بیماری برای خودتان می آورید که الان زمان مناسبی برای انجام کاری که به نفع شماست نمی باشد. معین کردن زمان خاصی برای شروع کار به شما کمک می کند از شروع پشت گوش اندازی خود آگاه شوید اما با این حال هنوز هم چیزی را که به نظر خودتان دلیل بسیار خوبی برای تعلل و طفره رفتن است در ذهن می پرورانید.

پیدا کردن راهی برای فرق گذاشتن میان دلایل موجه و ناموجه به تعویق انداختن زمانی که برای شروع کار تعیین کرده اید اهمیت زیادی دارد.

دلایل منطقی پشت گوش اندازی

دلایل منطقی پشت گوش اندازی

دلایل موجه  آگاهانه و منطقی به تعویق انداختن یک تکلیف کدامند؟

بیماری و کسالت جسمی

وقتی بیمار هستید از نیروی بدنی و توانایی ذهنی لازم برای تمرکز بر کاری که در دست دارید برخوردار نیستید. در واقع اگر در حال بیماری کاری را آغاز کنید. امکان دارد بیماری تان تشدید شود. بنابراین اگر فکر می کنید به خاطر بیماری در شرایطی نیستید که کاری را آغاز کنید به تعویق انداختن کار تا بعد از بهبودی قابل توجیه است.

اختلال هیجانی –عاطفی

اگر به خاطر مسئله ای دچار اختلال هیجانی – عاطفی هستید که به کاری که پیشرو دارید مربوط نمی شود بعید است بتوانید به اندازه کافی روی آن وظیفه تمرکز کنید. مگر اینکه کاری ساده و بی نیاز از تمرکز زیاد باشد. بنابراین اگر به خاطر از دست دادن یک رابطه دوستی مهم افسرده هستید و کاری که انجام آن به نفع شماست کار پیچیده ای است به نظر می رسد به تعویق انداختن کار تا زمان برطرف شدن افسردگی کاملا قابل توجیه است.

از آن طرف اگر انجام آن تکلیف قابل تعویق و طفره رفتن نباشد معقول این است که از فرد دیگری بخواهید برای انجام آن کار به شما کمک کند، از آن فرد بخواهید در صورت امکان آن کار را به جای شما انجام دهد. با افراد دیگری که در آن مسئله درگیر یا ذی نفع هستند مذاکره کنید و مهلت دیگری برای انجام آن کار تعیین کنید.

سایر آشفتگی های هیجانی که دلایل موجهی برای تعویق کار هستند عبارتند از:
  • اضطراب
  • عصبانیت غیر عادی
  • احساس گناه
  • شرمساری
  • حسادت بیمارگونه
  • آزردگی و رشک بردن ناسالم و غیر طبیعی

همچنین اگر تحت تاثیر دارو هستید منطقی نیست که خود را درگیر آن تکلیف کنید. در صورتی که با هریک از این آشفتگی های هیجانی مواجه هستید ضروری است که قبل از اقدام به کاری که پیش رو دارید شخصا یا با کمک مشاور این مشکل را برطرف کنید. اگر اختلال هیجانی شما با تکلیفی که باید انجام دهید مرتبط است باز هم قبل از اقدام به آن کار مشکل هیجانی خود را برطرف کنید، در واقع این کار روش منطقی و قابل توجیهی برای غلبه بر پشت گوش اندازی است.

 

همچنین بخوانید:  پشت گوش اندازی چیست ؟

 

فقدان مهارت

گاهی هم پیش می آید کاری که انجام آن به نفع شماست نیازمند مهارتی است که شما فاقد آن هستید. در چنین مواردی کاملا منطقی است که کار را تا کسب مهارت لازم به تعویق بیندازید. طبیعی است در صورتی که در کسب مهارت کوتاهی و تاخیر کنید، پشت گوش اندازی کرده اید.

عدم اطلاع

گاهی نمی توانید کاری را که به نفع شماست شروع کنید زیرا اطلاعات مهمی را که برای شروع کار حیاتی است در اختیار ندارید، برای مثال هنگام جارو کشیدن خانه تان، جارو برقی خراب می شود و کار شما نیمه کاره باقی می ماند تا هنگامی که تعمیر آن انجام شده و به خانه بازگردد اینجا نمی توان گفت شما دچار پشت گوش اندازی شده اید.

قرار گرفتن در شرایط بحرانی

آخرین دلیل موجه برای تعویق کاری که زمانی را برای انجام آن تعیین کرده اید رو به رو شدن با یک بحران ناگهانی و پیش بینی نشده در زندگی است. داشتن دلیل موجه برای به تعویق انداختن تکلیف مشخصه عملی به نام تاخیر حساب شده است حال آن که نداشتن چنین دلیلی مشخصه پشت گوش اندازی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بخور حسن لبه را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0