دلایل گریه های کودکان نوپا چیست؟

1759 بازدید
11 تیر 97
سمانه
,

دلایل گریه های کودکان نوپا چیست؟

گریه نوزادان در حدود سه ماهگی کمتر می شود. حتی آن دسته از کودکانی که گریه های شدیدی داشته اند و احتمالا نسبت به دسته اول زمان بیشتری طول می کشد تا گریه هایشان کمتر شود. علائمی از آرام شدن نشان می دهند. از طرفی شما نیز به خاطر شناخت بیشتر از او اطمینان بیشتری به خود پیدا می کنید و اکنون برای آرام کردن او راه های فراوان و موثری می شناسید. در ادامه با دلایل گریه های کودکان آشنا شوید.

یک تغییر

همانطوری که فهمیدیم در حدود سه – چهار ماهگی، گریه های شدید بسیاری از نوزادان کاهش می یابد. بخشی از این کم شدن گریه به خاطر رشد آن ها است. چون در این سن اجتماعی تر شده و می توانند کارهای بیشتری از جمله چنگ زدن به اسباب بازی هایشان و یا عمل غلتک را انجام دهند.

علت دیگر این مسئله آن است که کودکان راه هایی برای آرام کردن خود می یابند مثلا یاد می گیرند شست خود را بمکند یا به یک اسباب بازی وابستگی پیدا می کنند و با آن آرامتر می شوند. تعداد کمی از کودکان که در روزهای اول زندگی خیلی گریه نمی کردند در حدود 5 تا 6 ماهگی بیشتر گریه می کنند. علت این امر شاید به خاطر دندان در آوردن و یا دادن غذای جامد به آن ها باشد.

علت دیگر احتمالا این است که می خواهند با گریه بیشتر بدانند که آیا والدین بیشتر به آن ها توجه می کنند یا خیر؟ معمولا وقتی والدین می بینند کودکشان آرام تر شده توجه خود را کمتر می کنند یا شاید والدینی که فرزند خود را بهتر شناخته اند و می دانند که او از چه چیزهایی بیشتر خوشش می آید و چه چیزهایی را دوست ندارد نیازهایش را بهتر تامین می کنند و در نتیجه گریه های کودک هم کمتر می شود. اکنون شما گریه های متفاوت او را می شناسید و می دانید او برای چه گریه می کند و راه های آرام کردنش را می دانید.

دلایل گریه های کودکان نوپا چیست؟

دلایل گریه های کودکان نوپا چیست؟

چرا کودکانی که بزرگ تر می شوند گریه می کنند ؟

گرسنگی، تحرک و خستگی زیاد هنوز می توانند باعث گریه نوزاد شما بشوند. احتمالا شما نیز می توانید علایم این گریه را بشناسید و برای آرام کردن او آماده هستید با همه این ها دلایل دیگری برای گریه های کودک وجود دارد.

گریه برای جلب توجه، ممکن است کودک سه ماهه عمدا گریه کند چون می خواهد شما پیش او بروید و وقتی این کار را می کنید او خوشحال می شود و آن را نشان می دهد.

شروع غذای جامد، با دقت کردن به گریه های کودک شاید متوجه این نکته بشوید که چون به تازگی یعنی در حدود 6 ماهگی غذای جامد را شروع کرده اید موقع غذا دادن بیشتر گریه می کند. معنی این گریه ها نشان دهنده این است که کودک این تجربه جدید یعنی طعم غذا را دوست ندارد و یا شاید منتظر ماندن برای آن که شما قاشق به قاشق غذا به دهانش بگذارید.

بی حوصلگی، از آنجایی که کودک اکنون در طول روز کمتر می خوابد احساس بی حوصلگی او بیشتر می شود، به همین دلیل نقش اسباب بازی، وسایل متحرک در تخت او و نیز رابطه با شما هر روز برای او مهم تر می شود.

ترس و اضطراب، اکنون او از چیزهایی می ترسد که قبلا هرگز از آن ها نمی ترسید. مثلا صدای جارو برقی یا دیدن یک حیوان یا شستشوی موهایش او را می ترساند و به گریه می اندازد.

گم کردن چیزی که به او آرامش می دهد، شاید تا به حال نوزاد به یک چیز برای مثال پستانک، یک اسباب بازی نرم یا حتی یک تکه لباس خیلی انس گرفته باشد. اگر آن را گم کند و جایی گذاشته باشد که نتواند پیدایش کند خیلی ناراحت می شود و گریه می کند. این اتفاق بیشتر در شب ها پیش می آید، یعنی وقتی که او نمی تواند آن شی را در تخت خود پیدا کند. اگر می بینید چنین وابستگی به وسیله پیدا کرده سعی کنید شبیه آن وسیله را در گوشه ای داشته باشید و یادتان باشد همیشه این شی را وقتی بیرون می روید نیز همراه خود داشته باشید.

 

همچنین بخوانید: اثر گریه کودک بر زندگی خانواده

 

ناکامی، همچنن که کودک بزرگتر می شود سعی می کند کارهای بیشتری انجام دهد مثلا قبل از آنکه بتواند بخزد تلاش می کند این کار را انجام دهد یا می خواهد به اسباب بازیی که دستش نمی رسد چنگ بیندازد و وقتی می بیند نمی تواند آنچه را که می خواهد داشته باشد و یا انجام دهد گریه اش می گیرد. او به کمک ها و آرامش شما نیاز فراوان دارد تا بتواند بر احساس ناکامی خود غلبه کند.

افتادن و کبود شدن، وقتی کودک راه می افتد نسبت به کودکان بزرگتر بیشتر زمین می خورد و به خودش صدمه می زند و همین مسئله موجب گریه اش می شود. در این حالت بهتر است خانه را امن تر کنید همچنین اگر از او مراقبت بیشتری به عمل آورید تا کمتر صدمه ببیند حس ناکامی او هم کمتر می شود.

غر زدن و بد خلقی، این نوع گریه در میان بعضی از بچه های بزرگ تر بیشتر شایع است. در حالی که بعضی دیگر هرگز چنین گریه هایی ندارند. شما می توانید این گریه را گفتگوی کودک با خودتان بدانید و در واقع احساس او را در قالب کلام به خودش برگردانید مثلا به او بگویید شاید از خرید خسته شده ای؟ در چنین مواقعی می توانید او را با مثلا یک دسته کلید یا چیزهای دیگر برای مدتی سرگرم کنید.

گریه های شبانه، اغلب کودکان وقتی به حدود یک ماهگی می رسند می توانند شب ها یک سره 5 ساعت بخوابند اما یک سوم آنها تا یک سال شب ها بیدار می شوند.

خردسالان و کودکان نوپا نمی دانند چه کاری را نباید بکنند و وقتی شما کلمه نکن را زیاد تکرار می کنید ممکن است رفتار بد را در آن ها تقویت کند. اگر کودک بتواند آزادانه و در امنیت پیرامون خود را کشف کند شما هم کمتر از کلمه نکن استفاده می کنید. هنگامی که کودک بزرگ تر شد به دلیل تقویت قدرت حافظه کلمه نکن را می فهمد و آن وقت شما هم می توانید او را در کارهایی که نباید انجام دهد محدود کنید.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0