topNotif

دلایل گر گرفتگی و روش های بهبود آن

3289 بازدید
15 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

دلایل گر گرفتگی و روش های بهبود آن که بد نیست بدانیم

گرگرفتگی نتیجه ناپایداری قطر رگ های خونی است و تغییرات هورمونی که در بدن یک زن یائسه به وجود می آید سبب می شود که رگ های خونی به طور منظم و ناگهانی منبسط و منقبض شود و هنگام انبساط، خون در پوست، مغز و اندام های حیاتی افزایش می یابد و احساس گرما تمام بدن را فرا می گیرد که معمولا از صورت و گردن شروع می شود و به طرف سینه ادامه می یابد. در بعضی حالات، لرزش اولیه رخ می دهد و بعد با گرفتگی همراه می شود معمولا گر گرفتگی زمان یائسگی 2- 3 دقیقه طول می کشد ولی تا چند ساعت نیز ادامه می یابد و معمولا 1- 2 بار در هفته عارض می شود.

3 غده صنوبری، هیپوتالاموس و فوق کلیه در کاهش فعالیت تخمدان ها به پا می خیزند و به تولید استروژن می پردازند، در این حالت بدن احساس گرمای بیشتری می کند و جریان خون پوست افزایش می یابد تا از گرمای بدن بکاهد در نتیجه حرارت بدن بالا می رود و تپش قلب نیز افزایش می یابد و پوست سرخ رنگ می شود.

دلایل گر گرفتگی و روش های بهبود آن

دلایل گر گرفتگی و روش های بهبود آن

 

علل گر گرفتگی در روز

ترس ناگهانی، تنش های عاطفی، نوشیدن الکل یا مایعات گرم یا پر ادویه از علل گر گرفتگی در روز می باشند.

علل گر گرفتگی

پر کاری تیرویید، کاهش تستوسترون و یائسگی مردان از علل گر گرفتگی مردان است. در زنان : اختلال در هیپوتالاموس، اختلال در صنوبری، اختلال در غده آدرنال یا فوق کلیه، صرع، الکل، مسائل عاطفی و روانی، فیزیولوژیک ( گرما و مصرف انرژی )، پر کاری تیروئید، سندروم پیش از قاعدگی از علل گر گرفتگی زنان می باشند.

مواد خوراکی و غذایی مضر گرگرفتگی 

مصرف ویتامین ب 3 در دوز بالا، مصرف شیرینی جات، غذاهای ترش یا تند، قند و شکر، ادویه جات، سس ها، گرم بودن محیط، فعالیت جنسی کم، الکل، قهوه، مورد، سرکه، شیره خرما و انگور، روغن تخم آفتابگردان، حلوا، انبه، بابا آدم، بابونه، بادام تلخ، بادمجان، برگ بو، بامیه، بالنگ، پسته، فندق هندی، پونه، نعنا، ترب، تره، ترخون، شیر شتر، گیاه پای خر، بلادر، بادام تلخ، جاوشیر، جدوار، جوزبوآ، ریوند، ریحان، شقاقل، شاهی، سنا، کلم ها، گلپر، گوشت شتر، زیاده روی در مصرف عسل، خاویار، خولنجان، خربق سیاه یا سفید، نمک و زیره ها مضر هستند و نباید استفاده شوند.

 

همچنین بخوانید:  یائسگی یا منوپوز در طب سنتی

 

درمان خوراکی گر گرفتگی

انار، انگور قرمز، خیار، آب زرشک، هندوانه، عرق گل ساعتی، تخم خشخاش صبح و عصر یک قاشق مربا خوری مصرف شود. کپسول روغن گل پامچال، جینسینگ، سردیجات ترش و بی مزه، غذاهای اسیدی همچون مرکبات، گوجه فرنگی، تمشک و توت ها، قرص مخمر آبجو هر صبح یک عدد مصرف شود. عرق مریم گلی، عرق کوهوش سیاه، عرق عشقه، عرق ریشه سیب زمینی شیرین، عرق بارهنگ، عرق تاج خروس، عرق دم گیلاس یا آلبالو، عرق چای سبز، کیوی، قره قروط، سنجد، تمشک، جو، تمبر هندی، تخم مرغ آب پز، بلوط و شاه بلوط و گیلاس همگی نافع هستند.

مخلوطی از عرق رازیانه، تخم شنبلیله، شاه تره، ریشه سنبل الطیب و برگ انگور قرمز استفاده کنید. چهار تخم خنک که می توانید مصرف کنید شامل بذر خرفه، بذر کاهو، بذر خیار و بذر کدو حلوایی می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0