topNotif

دمنوش بهارنارنج، بیدمشک و به لیمو

4383 بازدید
10 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

با طرز تهیه دمنوش بهارنارنج، بیدمشک و به لیمو آشنا شوید

دمنوش به لیمو (ورون) :

از مشخصات بارز آن بوی نافض و مطبوع شبیه به لیمو است که دارای رنگ سبز روشن، نوک تیز، ساده و خشن است و دارای طبیعت گرم است.

خواص درمانی دمنوش ورون :

درمان ضعف حافظه، ضد تشنج، تپش قلب، ورم معده و ترش کردن معده، نفخ معده، اختلالات گوارشی و سو هاضمه، کمردرد، فشارهای عصبی، نورالژی و ضعف اعصاب، اسهال، میگرن، تب، التهاب مفاصل (آرتریت)، رماتیسم و آرتروز، خستگی مفرط و مزمن، سلولیت (تجمع چربی در قسمت هایی از بدن)، عفونت های کبدی و کلیوی، التهابات گلو، بی خوابی، احتباس آب، افسردگی، زردی یا یرقان، خونریزی لثه، و افزایش ادرار، تقویت عمل کرد کلیه، ضد اسهال، ضد عفونی کننده ادرار، افزایش شیر مادر، محرک صفرا و تقویت کبد، ضد اسپاسم، افزایش تعریق، تنظیم و یا قطع دوره ی پریود، تصفیه کننده خون و تنظیم عملکرد گردش خون، خروج و انهدام سنگ کلیه و مثانه، تسکین دردهای قسمت های پنهان بدن، مسکن سردرد و رفع سر گیجه می باشد.

نکته :

در قرون وسطی، این گیاه از اجزای معجون های محبت و پماد های جادویی بود که برای علاج همه دردها به کار می رفت. مصرف زیاد این گیاه سبب کاهش ضربان قلب می گردد و باعث تحریک روده ها و رحم می شود لذا کسانی که با مشکلات قلبی روبه رو می باشند و یا خانم های باردار باید در مصرف آن احتیاط نمایند.

دمنوش بهارنارنج، بیدمشک و به لیمونحوه آماده سازی و مصرف دمنوش به لیمو :

دو قاشق مرباخوری (در حدود 10 تا 15 گرم) برگ را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید مدت بیست دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و در وقت خواب همراه با عسل مورد مصرف قرار دهید.

روشی دیگر برای مصرف دمنوش برای بیماری های ویژه :

50 گرم به لیموی خشک را در یک لیتر آب سرد به مدت دو ساعت بخیسانید و بعد ظرف آن را روی آتش بگذارید تا چند دقیقه بجوشد و بعد از خاموش کردن 15 دقیقه آن را به حال خودش بگذارید تا دم بکشد و بعد از شیرین کردن هر روز سه بار و هر بار یک فنجان میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مضرات دمنوش های آلبالو و به

 

خواص دمنوش بهار نارنج :

ضد سرطان، ضد حساسیت، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، کاهش دهنده اسید اوریک، ضد نفخ، ضد سرفه، ضد ویروس، محافظ قلب و کبد، هضم کننده، محرک معده و سیستم ایمنی بدن، معرق، مسهل، مقوی معده، آرامبخش، کاهش دهنده کلسترول، قند خون، چربی خون، فشار خون می باشد.

نحوه آماده سازی و مصرف دمنوش بهار نارنج :

یک قاشق غذاخوری از گل های خشک را همراه با یک لیوان آب جوش در قوری به مدت ده دقیقه دم کنید و سپس آن را صاف کرده، یک تا دو فنجان از آن را موقع خواب میل کنید.

خواص درمانی دمنوش بیدمشک :

ملین طبع، مقوی معده و قوه باه، پایین آورنده قند خون، درمان بی خوابی و سردرد و بی اشتهایی، تسکین اعصاب صورت، تقویت قلب و ضعف آن، همچنین نوشیدن شربت عرق بیدمشک هرگونه ناراحتی عصبی و افسردگی خاطر را تسکین می دهد. مقدار پنجاه گرم از برگ یا گل بیدمشک خشک شده را به همراه یک لیتر آب جوش پانزده دقیقه دم کنید و ده دقیقه کنار بگذارید سپس صاف کرده آن را با عسل روزی سه فنجان و قبل از هر وعده غذا بنوشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل بهارنارنج را با خواص مقوی قلب و اعصاب، رفع بی خوابی های عصبی، رفع افسردگی، تسکین ناراحتی های سینه، رفع سرفه، رفع تپش قلب، آرامبخش، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0