دمنوش های گیاهی بهترین گزینه درمانی

2691 بازدید
23 بهمن 96
سمانه

دمنوش های گیاهی بهترین گزینه درمانی

دمنوش ها و سرد نوش ها در میان شرقی ها به ویژه ایرانی ها از دیر باز از جایگاه مهم و حیاتی برخوردار بوده است. بسیاری از دمنوش ها روح افزا و تقویت کننده و درمانگر و برخی به جای نوش، نیش می شوند و بر جان آدمی زیان بارند. دمنوش های گیاهی و سردنوش ها مانند عرقیجات گیاهی و انواع سکنجبین و سرکه شیره سرشار از املاح معدنی، انواع ویتامین ها و مواد مغذی و ضروری برای سلامت و تداوم صحت، به شمار می روند و می توانند جایگزین مناسب و مفیدی برای انواع چای خارجی و داخلی و نوشابه های گازدار رنگی و انواع کولاها ی خارجی تحت عنوان انرژی زا عرضه می شوند، باشند.

مصرف کوتاه یا بلند مدت هیچ دارویی بدون عوارض جانبی نیست. برخی اوقات رفع عوارض دارو با دارویی دیگر خود مشکل جدیدی ایجاد می کند. دم کرده های گیاهی نیز از این قاعده مستثنی نیسند. اما عوارض داروهای شیمیایی به مراتب گسترده و عمیق تر است.

 

دمنوش های گیاهی بهترین گزینه درمانی

دمنوش های گیاهی بهترین گزینه درمانی

 

دمنوش های گیاهی بهترین گزینه احیای انرژی حیاتی، تقویتی و درمانی است و به نظر می رسد که می تواند جایگزین چای سیاه که زیانش بیش از نفعش بوده، باشند. در این روزگار آشفته که تقلب های غذایی بیداد می کند، دمنوش های گیاهی درمان بخش، افزایش دهنده قدرت ایمنی بدن بوده و جسم را در برابر سرطان تقویت می کند. بیایید، استفاده از دمنوش ها را به عنوان فرهنگی کهن، بار دیگر در خانواده ی خود احیا کنیم، زیرا می تواند در ارتقا و افزایش سطح سلامتی خانواده موثر باشد.

در مقالات قبلی به معرفی تعدادی از دمنوش ها، بررسی خواص درمانی هر یک همراه چگونگی تهیه و مصرف آن ها پرداختم. در ادامه شما را با دمنوش افسنتین و خواص آن آشنا می کنیم.

دمنوش افسنتین :

در این دمنوش از هشت تا ده گرم سرشاخه های گلدار و برگ ها در یک لیتر آب استفاده می شود، که برای زدودن تلخی آن باید عسل بیفزایید و دارای طبیعت گرم و خشک است.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مضرات دمنوش های آلبالو و به

 

خواص درمانی دمنوش افسنتین :

رنگ و رو را باز می کند. برای موخوره و گری مفید است. لکه های بنفش زیر چشم را می زداید. در مداوای تب های کهنه مفید است. مسهل صفرا است. شربت اسفنتین در مداوای بواسیر و بریدگی، خراش و زخم مقعد مفید است، همچنین معده را تقویت می کند و در مداوای طحال موثر است. در بیرون کردن بول و روان کردن حیض موثر است. بخار پخته شده آن درد گوش را تسکین می دهد و خوردن آن با عسل از سکته جلوگیری می کند. اگر اسفنتین را با افتیمون و اسطوخودوس و آب دم کنید و بنوشید، پاک کننده شکم و مسهل سودا می باشد و برای درمان لقوه، رعشه، صرع، سکته، سرگیجه، مالیخولیا، خواب آلودگی، بیماری چشم، گوش، دهان، حلق، معده، کبد، سستی اعضا و دردهای اعصاب مفید است.

دمنوش افسنتین کم خونی را رفع و خون را تصفیه می‌کند و برای افرادی که غلبه سودا دارند، مناسب است؛ دمنوش افسنتین رسوب رگ‌ها را نیز از بین می‌برد؛ مبتلایان به تصلب شرایین و افرادی که سکته مغزی کرده‌اند باید از این دمنوش استفاده کنند. دمنوش افسنتین برای تقویت قلب نیز موثر هست.

استعمال خارجی :

یک مشت گل افسنتین را با یک لیتر سرکه در ظرفی بریزید و آن ظرف را روی آتش بگذارید تا پانزده دقیقه بجوشد بعد آن را صاف کنید، محلولی که به دست آمده را در شیشه بریزید و هر وقت مبتلا به عصبانیت یا بی خوابی، شدید این محلول را به صورت کمپرس ضماد روی دو طرف پیشانی خود بمالید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

افسنطین رومی را با خواص مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، درمان اسهال های سرد مزاج، دافع صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0