دنیایی از خواص ماست

4246 بازدید
25 دی 96
سمانه

دنیایی از خواص ماست که بد نیست بدانیم

ماست حاوی ویتامین های آ، ب، ب2 و مواد معدنی فسفر، آهن، منگنز، پتاسیم، گوگود و منیزیم می باشد. ماست دارای اثر ضد بلغم، ضد تورم، ضد فعالیت تومور، تقویت کننده کار قلب، معده، شنوایی و حافظه می باشد.

ماست به علت داشتن مقداری اسید لاکتیک و فرمان لاکتیک از ناراحتی های روده بزرگ جلوگیری می کند، بطوری که ماست با داشتن مواد مزبور مانع رشد و پیشرفت میکروب ها در روده می شود. ماست مقدار قابل توجهی پتاسیم دارد، به این خاطر مصرف آن مواد زائد و مضر بدن از جمله اوره، اسید اوریک و… را دفع می کند.

خوردن ماست به همراه کاهو برای مبتلایان به بی خوابی نافع است. مصرف ماست بخصوص آب روی آن، برای افرادی که مبتلا به فشار خون می باشند اثر مفید و درمانی می تواند داشته باشد و برای افرادی که مبتلا به کلسترول خون می باشند سفارش شده که البته باید ماست کم چرب استفاده کنند.

دنیایی از خواص ماست

دنیایی از خواص ماست

فراموش نکنیم :

افرادی که دچار مسمومیت شده اند برای کمک به بهبودی خود می توانند یک الی دو حبه سیر را رنده نموده و بعد در ماست مخلوط کرده و به مصرف برسانند. مصرف ماست به همراه مرزه برای مبتلایان به دل درد، همراه با شوید برای مبتلایان به چربی اثر شفابخشی دارد. خوردن ماست ترش برای مبتلایان به خونریزی دماغ مفید است.

خوردن ماست و یا آش ماست برای مبتلایان به قند خون مفید است. به منظور کمک به افراد چاق سفارش شده است که هر روز یک وعده غذایی خود را به ماست همراه زیره اختصاص دهند.

مصرف ماست برای افراد مبتلا به بیماری هائی مانند : ورم روده، صفرا، سکته مغزی، بدبویی مدفوع، عفونت روده، ضعف نیروی جنسی، تکرار ادرار و گرمازدگی توصیه می شود و می توانند از این ماده شفا بخش استفاده درمانی کنند. در استعمال خارجی ماست از مالیدن آب روی آن، بر عوارض پوستی از جمله کک و مک و … استفاده درمانی عمل می آید.

 

همچنین بخوانید:   همراه غذا سالاد یا ماست بخوریم؟

 

توجه :

ماست یک ماده غذایی بسیار مفیدی است، بطوری که همه می دانیم از شیر بدست می آید، بدین ترتیب که پس از جوشاندن شیر و پایین آمدن حرارت، مقداری ماست (مایه) به آن اضافه می کنند، با این عمل لاگتوز شیر تبدیل به اسید لاکتیک می شود، در نتیجه کازئین شیر منعقد می گردد و ماست به وجود می آید، گاهی اوقات چنانچه شیر را مدتی در مجاورت هوا قرار دهند در اثر هجوم میکروب ها ترش می شود و پس از ایجاد فعل و انفعالاتی به ماست تبدیل می گردد.

مضرات ماست :

ماست پرچرب برای مبتلایان به کلسترول و فشار خون مضر است، همچنین موجب افزایش وزن می گردد. مصرف ماست ترش موجب ضعف قوای فکری و حافظه می شود. افراط در خوردن ماست موجب اسیدی شدن خون، افزایش خلط ریه شده و برای مبتلایان به اسید اوریک، نقرس، بواسیر و صرع مضر است. ماست کهنه و مانده در برخی افراد که صاحب معده ناسالم و حساس می باشند، ایجاد سوهاضمه و نفخ می کند.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

نعنا خشک را با خواص ضد میکروب، ضد سرطان، ضد التهاب، ضد نفخ و اسپاسم، آرامبخش، ترشح کننده صفرا، معطر، خنک کننده، درمان سو هاضمه (نفخ، قولنج) و خوشبو کننده دهان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0