ده اقدام برای مقابله با مواد حساسیت زا

1449 بازدید
10 تیر 97
سمانه

ده اقدام برای کم کردن مواجهه با مواد حساسیت زا

شناسایی مواد حساسیت زا که موجب بروز آسم یا آلرژی می شوند اهمیت زیادی دارد تا در صورت امکان از مواجه شدن با آن ها پرهیز نمایید. در ادامه راهکارهایی برای از بین بردن عواملی که باعث ایجاد آلرژی و آسم می شوند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

این ده اقدام را می توانید در منزل خود انجام دهید و تا حد زیادی عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده آلرژی ها و حساسیت های مختلف (فصلی، دائمی و..) و آسم را از بین ببرید. پس سعی کنید موارد زیر را در منزل اعمال کنید تا مکانی پاکیزه، سالم و آرام برای زندگی داشته باشید.

1- بخار و رطوبت خانه را کم کنید. بلافاصله بعد از غذا پختن، شستشو و حمام گرفتن، پنجره ها یا درهای آشپزخانه و حمام را باز کنید تا تهویه هوا صورت گیرد. برای این که از گسترده شدن رطوبت به سایر قسمت های خانه جلوگیری کنید می توانید درهای آن اتاق ها را ببندید. هیچ گاه اقدام به خشک کردن لباس های شسته در داخل اتاق ها نکنید مگر این که هوای اتاق به سمت خارج تهویه شود. گاهی اوقات با باز کردن پنجره اتاق خواب باعث شوید هوای اتاق خواب تهویه شود.

2-  از ساخته شدن گرد و غبار جلوگیری نمایید. تعداد سطوح در معرض دید خانه را به خصوص اگر تمیز کردن آن ها مشکل است را کاهش دهید. با یک پارچه نمدار اقدام به تمیز کردن سطوح نمایید. مبل ها، پرده ها، فرش ها و کف زمین را جاروبرقی بکشید. هر دو هفته یک بار لحاف ها و تشک ها را جاروبرقی بکشید. در صورت امکان هر سه ماه یک بار اقدام به خریدن و عوض کردن بالش ها کنید.

ده اقدام برای مقابله با مواد حساسیت زا

ده اقدام برای مقابله با مواد حساسیت زا

3- برای کشتن مایت های گرد و غبار خانه (میکروب های ذره بینی که باعث ایجاد آلرژی می شوند) ، ملحفه ها را در درجه حرارت بالا ( حداقل 60 درجه سانتی گراد ) بشویید.

4- اسباب بازی های پارچه ای یا پشمی را بشویید. روی لحاف، تشک و بالش ها را با یک روانداز مناسب بپوشانید.

5- از فرش استفاده نکنید. در صورت امکان از کفپوش یا پارکت استفاده نمایید.

6- اگر می خواهید یک جارو برقی بخرید از مدل هایی که داری فیلترهای قوی هستند بخرید. روی این نوع جارو برقی ها علامت دوست آلرژی نوشته شده است.

 

همچنین بخوانید:  درمان سریع آلرژی با گیاهان دارویی

 

7- اثاثیه خانه را عوض کنید. صندلی ها و مبل هایی که دارای پوششی مخملی یا بافته شده هستند را کنار بگذارید و از انواع چرمی، حصیری یا کرباسی استفاده نمایید زیرا تمیز کردن آن ها راحت بوده و محل لانه گزینی مایت ها (میکروب های ذره بینی که باعث ایجاد آلرژی می شوند) نیستند.

8- از یک سیستم گرم کننده همراه با تهویه مناسب هوا استفاده کنید.

9- از حیوانات خانگی در صورت امکان نگهداری نکنید. در غیر این صورت هفته ای یک بار اقدام به حمام کردن آن ها نمایید.

10- رطوبت و نم خانه را کاهش دهید. این کار باعث می شود که از رشد کپک ها جلوگیری شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد آسم و آلرژی را با خواص تسکین آسم و بیماری های تنفسی و تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0