topNotif

ده ماده غذایی برای داشتن پوستی جوان تر

1577 بازدید
22 مهر 97
بهاره
,

ده ماده غذایی برای داشتن پوستی جوان تر

چه کسی دوست ندارد جوان تر از آنچه که در واقع هستند، باشد؟ تقریبا همه، اما با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی، امروزه افراد بیشتر در درمان های زیبایی از راه حل های روزمره طبیعی استفاده می کنند. پوست زیبا نیاز به رژیم غذایی سالم دارد. این بازتابی از آنچه می خورید است، بنابراین خوردن سالم غذا برای شما مهم است.

 

ده ماده غذایی برای داشتن پوستی جوان تر

ده ماده غذایی برای داشتن پوستی جوان تر

 

غذا خوردن سالم به این معنا نیست که شما باید چیزی تکراری و خسته کننده بخورید، غذاهای خوشمزه ای در بازار وجود دارد که می تواند اشتیاق شما را بالا ببرد. این غذاها همچنین می توانند به عنوان درمان های طبیعی عمل کنند و به کاهش سن و جوان تر شدن پوست شما کمک کنند.

مواد غذایی ضروری برای پوستی جوان تر

غذاهای سالم حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، و آنتی اکسیدان ها هستند که سلول های شما را فعال می کنند و از بیماری های مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کنند. مواد مفیدی که از مواد غذایی به دست می آیند، به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند، بنابراین نشانه های پیری را کاهش می دهد. غذاهای ضروری که می توانند در پیری کمک کنند عبارتند از:

بلوبری

وقت آن رسیده است تا بلوبری را به رژیم خود اضافه کنید. آنها یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها هستند. دارای خواص ضد التهابی است و یک منبع غنی از ویتامین ث و ک است که می تواند در جلوگیری از آسیب سلول کمک کند. که در نتیجه آن اثر ضد پیری را فراهم می کند.

هندوانه

حفاظت از پوست در برابر پیری زودرس تنها یکی از چندین مزایای هندوانه است. هندوانه غنی از کلسیم، منیزیم، پروتئین، کربوهیدرات ها، ویتامین های ث و ک است که همه به مبارزه با پیری کمک می کنند.

گوجه فرنگی

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی برای محافظت از پوست در برابر آسیب های پوستی موثر است. این آنتی اکسیدان همچنین با محدود کردن فعالیت کلاژن ها، پوست را تقویت می کند، که انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند و مانع از چروک شدن می شود. این میوه دارای خواص ضد التهابی است و فلاونوئید های موجود در آن باعث کاهش سرعت پیری می شود.

 

همچنین بخوانید: پیاده روی ورزشی معجزه آسا

 

توت فرنگی

حضور ویتامین ث در توت فرنگی در مقابل رادیکال های آزاد که مسئول پیری هستند، پیری را به تعویق می اندازد. علاوه بر این، سموم موجود در بدن را پاکسازی می کنند.

آووکادو

این میوه غنی از چربی های غیر اشباع است و باعث کنترل کلسترول بد در بدن می شود. همچنین حاوی ویتامین آ، ث، ای و ک و آنتی اکسیدان ها است که به کاهش سن کمک می کند. آووکادو برای سلامتی شما مفید است.

هویج

این سبزیجات قرمز شامل بتا کاروتن هستند که پوست را سالم نگه می دارد و بدن را نیز سم زدایی می کند. هویج باعث بهبود سلامت کلی سلول های انسانی می شود. همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

خیار

خیار برای بازسازی سلول مناسب است و همچنین می توانید به صورت موضعی برای سیاهی های زیر چشم مورد استفاده قرار گیرد. خیار نیز غنی از سیلیس (یک جز مهم برای رشد بافت های همبند سالم مانند رباط ها، استخوان ها، غضروف ها و پوست) است.

چای سبز

پلی فنول های موجود در چای سبز باعث افزایش تولید کراتینوسیت ها (سلول اصلی سازنده لایه بیرونی پوست) می شود، بنابراین روند پیری پوست را کاهش می دهد. همچنین با کم کردن آسیب ماتریکس خارج سلولی (ماتریکس ماده ای ژل مانندی است که سلول های اصلی بخش میانی پوست در درون آن قرار دارند) روی پوست شما، چین و چروک را از بین می برد.

زردچوبه

زردچوبه قرن ها بخشی از آشپزی هند بوده و مزایای متعددی دارد. کرکومین(Curcumin) موجود در زردچوبه یکی از موثرترین ترکیبات زردچوبه است که خواص ضد التهابی دارد و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. کرکومین مانع تولید رادیکال های آزاد می شود، بنابراین با محافظت از سلول ها از آسیب های پیری جلوگیری می کند.

سیر

سیر دارای آنتی اکسیدان ها، خواص ضد باکتری و سم زدایی است که اثرات ضد پیری روی پوست دارند. این نه تنها مبارزه با پیری، بلکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

کلید داشتن پوستی عالی و کنترل پیری، خوردن غذا های خوب با مواد مغذی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود بکار برید تا جوان و جوان تر به نظر آیید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خاک رس قرمز را با خواص تمیزی پوست، پاکسازی و کوچک کننده منافذ و سم زدایی از پوست، التیام بخش پوست های تحریک شده، کاهش چربی پوست، درمان جوش های پوستی، لایه برداری و حذف سلول های مرده، شامپوی طبیعی مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0