دوپینگ غذایی با آجیل و تنقلات طبیعی

2125 بازدید
02 خرداد 97
سمانه
,

با آجیل و تنقلات طبیعی دوپینگ کنید !

گاهی پیش می آید عجله داریم و نمی توانیم به صورت کامل وعده غذایی خود را مصرف کنیم در این زمان آجیل ها جز بهترین انتخاب ها هستند. در ادامه مغزها و آجیل هایی را به شما عزیزان معرفی می کنم که در این مواقع می توانید آن ها را مصرف کنید.

کنجد :

کنجد دارای پروتئین، ویتامین های ای، دی، ب و لسیتین می باشد و کلسترول را کاهش می دهد. نرم کننده صوت و ملین روده ها می باشد. از نظر طب قدیم ایران گنجد گرم است. کنجد بسیار مغذی است و در اکثر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت به کار می رود. باعث کاهش فشار خون بالا می شود و به واسطه وجود ویتامین اف (یک اسید چرب ضروری) باعث تشکیل لایه هایی در پوست شده که از سلول های پوستی محافظت و از خشکی و خرابی پوست جلوگیری می کند. همچنین باعث انتقال سایر ویتامین ها در پوست می شود. کنجد از نظر ترکیبات مانند بادام می باشد و از نظر غذایی بسیار پر ارزش بوده و برای رفع ناراحتی های کبدی بسیار نافع است.

انجیر :

انجیر قدرت غذایی آن بیش از سایر میوه ها و خواص دارویی آن بیش از حد تصور می باشد. انجیر به واسطه داشتن موادی چون فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن، گوگرد، ویتامین های آ، ب2،  و … دارای ارزش بسیاری می باشد. انجیر نیز به خصوص برای خانم های در معرض کم خونی بسیار توصیه می شود و به عنوان یک میان وعده مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه می گردد. انجیر مقوی نیروی فکر است و بوی بد دهان را از بین می برد. انجیری که خوب رسیده و تازه باشد مغذی و زود هضم است و برای کسانی که یبوست دارند ملین است. وجود گوگرد در آن باعث زیاد شدن مو شده و از ریزش آن جلوگیری می نماید. کبد را تقویت کرده و با داشتن پتاسیم فراوان فعالیت کلیه ها را زیاد می کند و در نتیجه اوره و کلسترول و اسید اوریک را دفع می کند. خوردن انجیر با پسته و بادام جهت تقویت نیروی حافظه ادراک و تفکر موثر است. مصرف انجیر همراه با گردو مقاومت بدن را در برابر سموم بالا می برد.

دوپینگ غذایی با آجیل و تنقلات طبیعیپسته :

دارای مواد چرب، پروتئین و سلولز می باشد. پسته مقوی قلب است و برای تقویت لثه، خوشبویی دهان، درمان جوش های دهان مفید می باشد در آن مقدار بالایی آهن و کلسیم وجود دارد و برای مبتلایان به کم خونی شفابخش می باشد. پسته دارای ویتامین اسید فولیک نسبتا بالایی نیز می باشد و به همین دلیل به افرادی که دچار بیماری قلبی هستند توصیه می گردد و در ارتقاع سطح هوش و حافظه موثر می باشد.

بادام :

دارای مقداری قند، صمغ، فسفر، پتاسیم، گوگرد، کلر، سدیم و آهن می باشد. با این که حجم کمی دارد ولی ماده غذایی کاملی محسوب می شود. بوعلی سینا و زکریای رازی پزشکان ایرانی برای نرم کردن سینه، آرام کردن سوزش ادرار، تقویت معده و ریه و پاک کردن روده ها مصرف آن را تجویز می کرده اند. بادام پادشاه آجیل شناخته شده است خون را صاف نموده و موجب به تاخیر افتادن پیری می گردد. آنانی که 2 یا 3 بادام در روز مصرف می کنند نبایستی هرگز نگران مبتلا شدن به سرطان باشند. بادام موجب نیرو بخشیدن به مغز و افزایش حافظه می گردد و در کاهش اختلالات عصبی تاثیر گذار می باشد.

فندق :

دارای ویتامین های ب2، ب4، ای، ث و املاح متنوعی از قبیل کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیوم، سدیم و آهن می باشد و باعث کاهش فشار خون می شود. اگر هنگام گرسنگی فندق میل شود مقوی روده است و برای مبتلایان به مرض قند مفید می باشد. به رشد موی سر کمک نموده و در درمان کم خونی نقش موثری دارد. مسلما در بین میوه های روغنی فندق قابل هضم ترین و مغذی ترین آن ها به شمار می آید. خوردن مغز فندق به علت دارا بودن ویتامین های ب برای درمان ضعف اعصاب، سستی و خمودگی، هیجان و اضطراب بسیار موثر است. این ماده غذایی ارزشمند بر روی تغذیه و حفظ تعادل عمومی اثر بسیار مفیدی دارد.

گردو :

دارای مواد چربی، پروتئین و  ویتامین های آ، ث می باشد و در تعادل عمومی بدن و تغذیه، عمل موثر و مفیدی را انجام می دهد. گردو دارای مس است و با آهن برای ساختن هموگلوبین خون همکاری می کند. این ماده مغذی دارای بیش ترین مقدار عنصر روی نسبت به هر میوه دیگری می باشد. به علت دارا بودن ویتامین ب خوردن مغز گردو اعصاب را تقویت نموده بی حالی، سستی، ترس و دلهره را درمان می کند. ملین بوده است و مانع تخمیر غذا در معده می شود.

 

همچنین بخوانید: شجره الحریر را بشناسیم

 

بادام زمینی :

مغز بادام زمینی مقوی و مغذی است و دارای ویتامین های آ، ب، دی، ث و اف می باشد. بادام زمینی به علت دارای بودن ویتامین های گروه ب برای رفع ضعف ماهیچه ها، کمبود فشار خون، خستگی شدید، گیجی، بی حوصلگی، بهت زدگی، ترس و دلهره مفید است. بادام زمینی به علت دارا بودن ویتامین دی، ترشحات معده را زیاد کرده و در نتیجه اشتها را زیاد می کند. در بادام زمینی پروتئین، چربی، کلسیم و فسفر وجود دارد. وجود ویتامین های ای، ب 6، ب 3 را می توان به دیگر ویتامین های موجود در بادام زمینی افزود. بادام زمینی در تعادل قند و انسولین نقش موثری دارد. لذا مصرف آن به اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند توصیه می شود.

توت سفید :

توت سفید سرشار از املاح معدنی، مواد چربی  و ویتامین های آ و ث می باشد، توت سفید به علت دارا بودن مواد قندی زیاد بدن را تقویت می کند، ملین مزاج و آرام بخش اعصاب است و در بیماری های دستگاه تنفس اثرات شفا بخشی دارد و برای زخم معده مفید است. مواد مغذی توت سفید وقتی جذب بدن می شود که صبح ناشتا یا عصر در فاصله غذایی ظهر و شام خورده شود (دقیقا زمانی که شکم از غذا خالی است) خنک کننده، مسکن عطش و خونساز می باشد. پتاسیم موجود در توت باعث پاک سازی خون از اوره، اسید اوریک و چربی موثر است و باعث تنظیم حرکات قلب، کبد و کلیه ها می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن فندوق  را با خواص تقویت کننده معده ،  ضد ریزش موی سر و ابرو ،  پیشگیری از سرطان سینه و پروستات ،  تقویت کننده سیستم تولید مثل ،  درمان بعضی از  بیماری های کبد ،  حاوی ویتامین ب1، ب2 ،  ب 6 و ای ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0