ذهن و فکر افراد خسته چگونه است؟

1531 بازدید
25 مهر 97
سمانه

آیا می دانید ذهن و فکر افراد خسته چگونه است؟

شما باید بدانید همه چیز زاییده فکر و خیال ماست و این افکار تمام جزئیات زندگی ما را از ابتدا تا مراحل میانی و نهایی رقم می زنند و حتی در تعیین وضعیت آینده ما سهم به سزایی دارند. عکس العمل های متفاوت در مقابل موقعیت های مشابه می تواند نتایج کاملا متفاوت به بار آورد. در اینجا به خوبی به قدرت تفکر خود پی می بریم و متوجه می شویم که افکار ما می توانند ما را به سوی موفقیت یا شکست رهنمون کنند. کیفیت انجام کارهای ما نیز به کیفیت افکار ما بستگی دارد.

ذهن و فکر افراد خسته چگونه است؟

ذهن و فکر افراد خسته چگونه است؟

افکار شما می تواند باعث کندی کارهای شما شود، اگر شما کاملا از نظر جسمی سالم هستید و خستگی شما دلیل جسمانی ندارد، باید توجهتان به افکارتان معطوف گردد. به مثال توجه کنید، شخصی که در یک جلسه سخنرانی از شدت خستگی و بی حوصلگی مرتب خمیازه می کشد یا حتی به خواب می رود ولی همین شخص در همان لحظه شوق و انرژی زیاد برای دیدن فیلم مورد علاقه اش به طرف سینما می دود، می بینید که چگونه تراوشات مغزی ما می تواند ما را به جهات مختلف بکشاند.

در حقیقت داشتن چنین افکاری دال بر رضایت یا عدم رضایت در زندگی، طرز تفکر خوب و بد را مسئول و دلیل همه اتفاقات روزانه معرفی می کنند. نکته مهم این است که خستگی و بی حوصلگی اگرچه می تواند به سال های مشخص و قابل پیش بینی در طول عمر هر کس مربوط شود وجود آن اجتناب ناپذیر و حتمی نیست. در سال هایی از زندگی باید کمی بیشتر برای داشتن یک زندگی آرام فعالیت کرد. در این زمینه حتما هم نیازی به انجام کارهای بزرگ و سخت وجود ندارد بلکه می توان با ایجاد تغییراتی کوچک در خانه و یا سر و وضع خود این آرامش را فراهم کرد. بعضی مردم از طریق شرکت در کلاس های دانشگاهی و بعضی از طریق خدمت به سالمندان و عده ای از راه موسیقی و هنر به این آرمان دست می یابند.

 

همچنین بخوانید: چه هدفی را دنبال می کنید؟

 

بی هدفی انسان را به سوی بی حوصلگی سوق می دهد. شما همیشه باید برنامه زندگی خود را طوری طرح ریزی کنید که هر روز از روز قبل هیجان انگیزتر و ماجراجویانه تر باشد.

به چند نکته توجه کنید.

هرگز از دیگران انتظار نداشته باشید که بی حوصلگی شما را از بین ببرند. این انتظار بسیار بی جاست که توقع داشته باشیم روزی شخصی یا چیزی به طور معجزه آسا وارد زندگی ما شود و همه چیز را به نحو احسن تغییر دهد. شانس زمانی در خانه ما را می زند که به دنبال آن برویم.

در را به روی فرصت های جدید باز کنید، فعالیت در یک رشته ورزشی که تاکنون در آن فعال نبوده اید یا شرکت در یک بحث سیاسی می تواند زندگی شما را به طرزی محسوس و خود به خود جالب تر و رضایت بخش تر از گذشته کند.

تلویزیون خود را خاموش کنید، به جای آن از راه هایی مطمئن تر برای تقویت حافظه استفاده کنید، کارهایی مثل خواندن کتاب های مفید یا حل کردن جدول و معما و یا بازی حافظه همگی مفیدند.

برای آینده برنامه ریزی کنید، برای انجام هر کاری مانند ایجاد هر گونه تغییر در دکوراسیون منزل و یا ساختمان حتما با اطلاعات لازم و کافی اقدام نمایید تا رویاهای شما به درستی تعبیر شوند.

به زندگی به دیده مثبت بنگرید و اصولا مثبت فکر کنید. جملاتی از قبیل من خیلی پیر هستم و یا من اصلا وقت ندارم را از ذهن خود دور کنید و بدانید منفی گرایی جز خستگی حاصلی ندارد.  مهم نیست چند سال دارید، اگر احساس خستگی و بی حوصلگی می کنید نگران نباشید. با مثبت گرایی خواهید توانست از خود شخص جدید، فعال و پر انرژی بسازید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مصطکی را با خواص درمان گرفتگی گوش، تقویت حافظه، تقویت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوی بد دهان، تسکین درد مفاصل و شکستگی، ضد سرطان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0