رابطه تستوسترون و خشونت مردان و اثرات آن بر مغز مردان خشن

3778 بازدید
03 آذر 97
بهاره
,,

چه رابطه ای بین تستوسترون و خشونت مردان وجود دارد؟

هورمون های مردانه که عمدتا شامل تستوسترون می شوند، هورمون های مسبب خشونت هستند که ابزار اصلی تعقیب و شکار طعمه به حساب می آید. تستوسترون اصولا مسئول بقای نسل است زیرا مرد را وادار به یافتن غذا و مقابله با مهاجمان می کند. اما سوال پیش می آید که چه رابطه ای بین تستوسترون و خشونت مردان وجود دارد؟

  attarak testestron nokte photo2 تستوسترون و خشونت مردان

تستوسترون نعمت یا بلا

هورمون تستوسترون باعث رشد مو صورت مرد، ریزش مو و طاسی سر، کلفت شدن صدا و بهبود توانایی درک اشکال سه بعدی و فضایی می گردد. تعداد دفعات انزال جنسی در مردان دارای صدای بم دو برابر بیشتر از مردان دارای صدای زیر است. کسانی که از هورمون تستوسترون استفاده می کنند، در خواندن نقشه و دادن نشانی اصلا مشکل ندارند. جالب توجه این است که بدانید که چپ دست بودن و آسم داشتن هم با تستوسترون رابطه دارند. همچنین مردانی که در سیگار کشیدن و مشروب خوردن افراط می کنند از سطح تستوسترون خون خود می کاهند.

تاثیر تستوسترون و سخت کوشی مردان

بر اساس تحقیقات انجام شده، کسانی که در راس شغل یا حرفه ای قرار دارند، نسبت به کسانی که در سطوح پایین آن حرفه مشغول هستند دارای تستوسترون بیشتری هستند. همچنین، مشخص شد که زنان فعال تر مانند وکلا و فروشندگان در مقایسه با زنان دیگر تستوسترون بیشتری دارند. افزون بر این، نه تنها تستوسترون عامل دستیابی به موفقیت است بلکه موفقیت باعث ترشح بیشتر آن می شود. طبق آزمایشاتی روی حیوانات، مشخص شد که حیوانات نری که دارای بیشترین میزان تستوسترون هستند، غالبا بر گروه و دسته خود فرمانروایی می کنند. حال این مورد بر روی انسان هم ثابت شده است.

در طول تاریخ مردانی بر همه مسلط بوده اند که تستوسترون بیشتری داشته اند. اگر بگوییم زنان رهبر و برجسته تاریخ مانند مارگارت تاچر، ژاندارک، گلدمایر و بسیاری نظیر آن ها طی زندگی جنینی، در 6 تا 8 هفتگی تستوسترون بیشتری دریافت کرده اند، بیراه نگفته ایم. در هر حال با وجود این اگر تستوسترون اضافی خون مصرف نشود باید منتظر عواقب ناگوار بود.

 

همچنین بخوانید: کنترل خشم در زندگی زناشویی

 

تستوسترون و توانایی درک سه بعدی

با توجه به اینکه توانایی درک سه بعدی یکی از قوی ترین ویژگی های مردانه است، احتمالا حدس می زنید که این موضوع باز هم به تستوسترون مربوط می شود. باید بگویم که حدس شما کاملا درست است. بر اساس تحقیقات انجام شده، موش های نری که به آن ها تستوسترون اضافه تزریق شده سریع تر از سایر موش های نر می توانند از مارپیچ خارج شوند. حتی این موضوع در موش های ماده صدق می کند و آن ها با دریافت تستوسترون اضافی، راه صحیح را بهتر پیدا می کنند (البته نه به اندازه موش های نر).

البته لازم به ذکر است که پس از تزریق تستوسترون، هر دو گروه مهاجم و خشن می شوند. مردان با تستوسترون بیشتر فعالیت های جسمی بیشتری دارند و در کارهایی که نیاز به جهت یابی و نقشه خوانی است، بهتر عمل می کنند.

عوارض تستوسترون

تستوسترون مضراتی هم دارد. این هورمون در صورت نیافتن مجرا و مفری (گریزگاه) برای تخلیه می تواند باعث بروز رفتارهای تهاجمی یا ضد اجتماعی گردد. وقتی پسران در 12 تا 17 سالگی میزان تستوسترون به اوج خود می رسد، زمینه بالاترین جنایات مردانه فراهم می آید. اگر به مردی منفعل و درمانده تستوسترون تزریق کنید به جنب و جوش خواهد افتاد و قاطع و امیدوار خواهد شد. اگر همان مقدار تستوسترون به زن تزریق شود، او دارای رفتار تهاجمی خواهد شد. اما در مقایسه با مرد تاثیر شیمیایی کمتری خواهد داشت. مغز مرد طوری ساخته شده که نسبت به تستوسترون واکنش نشان می دهد ولی مغز زن در برابر این هورمون حساسیت بالایی ندارند. دلیل این امر هنوز مشخص نشده است.

وقتی مردان به دهه های 50 تا 60 سالگی می رسند، میزان تستوسترون خون آن ها کاهش می یابد و از خشونت شان کاسته می شود و وجه پدرانه و مربی بودنشان برجسته می شود. در مورد زنان این مساله برعکس است. هنگام یائسگی، میزان استروژن در زنان کاهش می یابد و سطح تستوسترون خون نسبت به استروژن بالا می رود. به همین دلیل زنان 45 تا 50 ساله ناگهان قاطع و برنده شده، صفات مردانه می یابند. وجه منفی افزایش تستوسترون در زنان این است که تعداد موهای صورتشان افزایش می یابد و از استرس و نگرانی رنج می برند.

رابطه تستوسترون و خشونت مردان

رابطه تستوسترون و خشونت مردان

ورزش و تستوسترون

پژوهش ها در مورد ورزشکاران مرد نشان می دهد که سطح تستوسترون خون آنان در پایان یک بازی ورزشی به میزان چشمگیر بیش از میزان آن قبل از بازی است. این واقعیت حاکی از این است که رقابت خوی تهاجمی را افزایش می دهد. گروه های ورزشی در زلاندنو قبل از آغاز بازی، بی درنگ شروع به رقص جنگاوری به نام هاکا می نمایند. این رقص جنگ دو هدف دارد:

  1. ایجاد رعب و وحشت در دل حریف
  2. افزایش سطح تستوسترون بازیکنان

در سراسر دنیا کسانی که قبل از شروع بازی برای بازیکنان می رقصند، دقیقا همین اهداف را دنبال می کنند. آنان میزان تستوسترون بازیگران و تماشاگران مشوق را بالا می برند. بررسی ها ثابت کرده که بیشترین خشونت در میان میادین بازی مربوط به مسابقاتی است در آن ها، رقصندگان قبل از بازی هنرنمایی کرده اند.

چرا مردان حالت تهاجمی دارند

تستوسترون، هورمون موفقیت، به هدف رسیدن و رقابت است ولی در دستان یک سودجو (بیضه ها) مردان را به موجوداتی خطرناک مبدل می سازد. بسیاری از والدین از عطش سیری ناپذیر پسران جوانشان برای دیدن و به یاد آوردن دقیق فیلم های اکشن آگاه هستند. دختران معمولا سر سوزنی به این قبیل فیلم ها علاقه ندارند.

بر اساس تحقیقات سیدنی هنگام مواجهه با درگیری مانند دعوای دانش آموزان در حیاط مدرسه، 74% پسران از خشونت لفظی یا فیزیکی برای حل مساله یاری می جویند، در حالی که 78% دختران سعی می کنند از محیط درگیری دور شوند یا آن را نادیده بگیرند. 92% کسانی که در ترافیک دستشان را روی بوق می گذارند رانندگان مرد هستند. همچنین، مردان مرتکب 96% سرقت ها و 88% قتل ها می شوند. طبق آمار، 90% زندانیان را مردان تشکیل می دهند. اصولا عامل تمام ناهنجاری ها ی جنسی مردها هستند. آزمایش روی زنانی که دچار ناهنجاری های جنسی هستند نشان می دهد، میزان تستوسترون خون آنان به میزان چشمگیر بالاست.

خوی تهاجمی مردان علت اصلی تسلط مرد در نسل انسان است. ما پرخاشگری و تهاجم را به پسران نمی آموزیم بلکه سعی می کنیم آنان را از این صفات دور کنیم. تهاجم یکی از وجوه بارز مردان است که به سادگی نمی توان آن را تعریف کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0