topNotif

رابطه ورزش با جسم و سلامتی

1780 بازدید
16 اردیبهشت 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

رابطه ورزش با جسم و سلامتی !

مردم به دلایل مختلفی از قبیل داشتن بدنی مناسب، کنترل وزن و زیباتر به نظر رسیدن اقدام به ورزش می کنند در حالی که ورزش به تنهایی و به خودی خود دارای ارزش و اعتبار است. جامعه سالم و متعادل از افراد سالم و متعادل ساخته می شود ورزش برای بانوان به عنوان یک ضرورت نه تنها شادی و نشاط و سلامت جسم و روان را در زندگی خانوادگی و اجتماعی شان تامین می کند بلکه سالمترین و بهترین وسیله جهت پر کردن اوقات فراغت آنان است.  ورزش باید از ابتدا نقش پیشگیری داشته باشد نه درمان، متاسفانه در کشور ما ورزش وسیله ای است برای درمان نه پیشگیری، ورزش علاوه بر مزایای فردی و اجتماعی عامل پیشگیری از بیماری های جسمی و مشکلات اجتماعی خصوصا اعتیاد شناخته می شود.

تمرین و ورزش منظم از بسیاری جهات در سلامتی کلی بدن تاثیر دارد که در اینجا بخشی از آثار حیات بخش آن را بر می شماریم،

  • کاهش خطر حمله قلبی
  • کند کردن تحلیل استخوانی در واقع پوسیدی و سست شدن استخوان ها
  • کم شدن و کنترل وزن بدن
  • تقلیل حالات اضطراب و فشار روحی و بهبود آسایش فکری و جسمی
  • کنترل بهتر فشار خون
  • تقویت سیستم ایمنی و کاهش انواع بیماری ها
  • منظم کردن زمان خواب و استراحت و کار روزانه
  • ازدیاد و افزایش نیروی مقاومت و بنیه بدنی و نیرومندی عضلات
  • مقاوم و محکم شدن ماهیچه ها
  • بهبود وضع اشتها و کنترل آن
  • جلوگیری از بالا رفتن چربی خون یا کلسترول
  • بهبود ظرفیت هوازی و تنفسی، دفع سموم و …
رابطه ورزش با جسم و سلامتی

رابطه ورزش با جسم و سلامتی

برای رسیدن به این نتایج، ورزش باید همراه با یک رژیم غذایی مناسب و صحیح باشد. زیرا تغذیه صحیح نه تنها پدیده رشد را میسر می سازد و به تندرستی و طول عمر می انجامد بلکه با تاثیر بر روی اعصاب و روان سبب رشد فکری و نمو نیرو های روانی نیز می گردد. مادرانی که به طور مرتب نرمش و ورزش های سبک انجام می دهند از سلامت جسمی و روانی بالاتری برخوردارند و می توانند فرزندانی قوی و سالم تحویل اجتماع بدهند زنان ورزشکار زایمان راحت تری دارند و در مدت زمان کمتری بهبود می یابند.

 

  همچنین بخوانید:  تاثیر فعالیت بدنی و ورزش در زندگی  

 

ورزش و عادت سالم غذایی

بانوان بعد از سنین 50 – 55 سالگی به دردهای شدید استخوانی دچار می شوند که بهترین راه جلوگیری از آن ورزش است. ورزش را با عادت سالم غذایی تواما مورد توجه و عمل قرار دهید زیرا ورزش همراه با یک رژیم غذایی معتدل سریع ترین و بهترین راه سوزاندن کالری ها و در نتیجه کم شدن وزن بدن است. بعد از انجام ورزش، اشتها چند ساعت سرکوب می شود و میل به نوشیدن بیش از حد قهوه، چای، کشیدن سیگار، مصرف الکل، قند و شکر و سایر موادی که باعث فشارهای عصبی و چاقی است کاهش می یابد.

نقطه شروع برای تمرینات ورزشی !

ورزش های هوازی مانند پیاده روی، نرمش و دویدن، دوچرخه سواری، شنا و اسکی از جمله مفید ترین فعالیت ها برای قلب و کاهش وزن شناخته شده اند. شروع یک برنامه ورزشی بهتر است با پیاده روی و دویدن آرام توام باشد زیرا یک برنامه منظم دویدن آرام و طولانی تاثیرات مثبت فراوانی بر مکانیزم بدن دارد. این کار علاوه بر ایجاد نشاط در شما باعث می شود تا گردش خون سریع تر شده و عمل انتقال اکسیژن جذب شده از شش ها به تمام بدن تسهیل شود. به این ترتیب فعالیت های ذهنی و فکری فرد نیز بهبود می یابد.

علاوه بر این دویدن های منظم باعث ایجاد تعادل بین ساخت و تخریب استخوان شده و با جذب مواد لازم مورد استفاده بافت های استخوانی می شود و از پوکی استخوان در سنین بالا جلوگیری می کند. همچنین دویدن باعث کاهش تجمع چربی در قلب خواهد شد و از حمله قلبی جلوگیری خواهد نمود و دسترسی به یک خواب راحت و عمیق، بهبود عمل دستگاه گوارش، کاهش اضافه وزن و بهبود گردش خون در ساق پا را فراهم می آورد. شما باید ورزش و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت برده و نسبت به آن تخصص اندک و توانایی داشته باشید. عامل مهم دیگر در شروع به ورزش، انتخاب و اختصاص زمان مناسب، راحت و منظمی برای انجام ورزش است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سیاه را با خواص کمک به کاهش وزن، افزایش انرژی، درمان تب، افزایش میل جنسی، جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سلامت قلب، کنترل دیابت بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0