راز داشتن ازدواج سالم و موفق

1514 بازدید
27 فروردین 97
سمانه

ویژگی های زوج های موفق در یک ازدواج سالم و موفق :

ارزش نهادن به خواسته ها :

در ازدواج های موفق، هر کدام از طرفین در راهی که برایشان معنی دار است قدم برمی دارند. برای کیفیت زندگی خود ارزش قائلند. می خواهند نیازها و خواسته هایشان برطرف شود. در ازدواج موفق زوج ها نه تنها برای نیازها و خواسته های یکدیگر ارزش قائلند، بلکه برای کار، تفریح و روابط خود با سایر دوستان شان نیز، ارزش قائلند.

رعایت حقوق طرفین :

در ازدواج سالم، رابطه ای روشن و صریح بین زوج ها برقرار می شود به صورتی که هر یک از دو طرف، به سمت رشد و تعالی در حرکت است، هر یک از دو طرف ازدواج، حقوق دیگری را شناخته و تا حد امکان، سعی در رعایت آن حقوق دارد. در این گونه روابط هر شرایطی که به نظر مناسب می آید و یکی از زوج ها برای خود می خواهد، همین شرط ایده آل را برای شریک زندگی خویش نیز طلب می کند و سعی در فراهم کردن آن دارد.

انتقاد به همراه احترام برای عزت نفس :

اعضای خانواده ی سالم، انتقادات به جا و اصولی دیگران را، با گشاده رویی پذیرا می شوند و در جهت رفع آن نواقص، بر می آیند. در خانواده سالم، هر یک از اعضا سعی دارند که دیگران را در احساست و تجربه های مثبت و سازنده ی خود، شریک کنند تا همگی از شادابی و سرزندگی برخوردار شوند. ابراز صادقانه ی احساسات، بهترین راه ایجاد رابطه ای عمیق تر در ازدواج موفق است. احترام برای عزت نفس شریک زندگی، از دیگر خصلت های زوج ها در ازدواج سالم و موفق است.

راز داشتن ازدواج سالم و موفق

راز داشتن ازدواج سالم و موفق

احترام به خلوت و سکوت :

در ازدواج موفق، اشخاص به خلوت و سکوتی که به آن نیاز دارند، احترام می گذارند. به یکدیگر اجازه می دهند تا از خلوت خود برخوردار باشند. در یک رابطه سرشار، هیچ کدام هرگز یکدیگر را زیر فشار نمی گذارند تا مسائل و جنبه های خصوصی خود را افشا کنند. در زندگی ایده آل هر طرف، از محدوده ایی بنام حریم خصوصی دارا هستند و طرف دیگر نیز کاملا به این امر واقف بوده و به حریم خصوصی دیگری احترام می گذارد.

 

همچنین بخوانید:  ضرورت صحبت کردن و گفتگو در روابط زناشویی

 

برای تداوم زندگی نقش اعضا بیشتر از نقش مادیات است :

در ازدواج سالم و موفق، به امکانات مادی، به صورت عوامل ایمنی بخش مطلق، نگریسته نمی شود چرا که برای بقای آن، هیچ گونه ضمانتی در کار نیست. در ازدواج پایدار، عشق و علاقه همیشه دو سویه و عمیق است. امنیت لازمه در ازدواج پایدار، به وسیله اعضا ایجاد می شود. عشق را دو طرف با مشکارکت یکدیگر، ایجاد و ریشه دار می کنند. بسیاری از توقعات و انتظارات دست و پاگیر وابسته به ازدواج، در ذهن دو طرف وجود ندارد، در حالی که هدف هر دو رشد و تکامل فکری است، رشد و تکاملی که امنیت خاطر به وجود می آورد و آرامش لازم را به هر دو طرف می دهد.

حرف زدن در زمان مناسب :

موقعیت شناسایی، شنیدن و گوش دادن به حرف های همسر خود و همین طور شناخت فرصت مناسب برای صحبت کردن و یا در میان گذاشتن موضوعی خاص، از دیگر خصیصه های ازدواج موفق است. هر یک از زوج ها اگر زمانی حال و حوصله شنیدن حرف های همسر خود را نداشته باشد، از او خواهش می کند که وقت دیگری را برای این کار در نظر بگیرد. شنیدن آزادانه حرف های شریک زندگی، موجب اعتماد و صداقت بیشتری بین آن ها می شود. در ازدواج های سالم، برای رفع اختلالات، دو طرف با مشاوره و تبادل افکار، بر مبنای مساوات و برابری، به توافق منطقی می رسند و راه حل مشترک انتخاب می کنند.

کنترل خشم :

در ازدواج موفق اشخاص، خشم خود را کنترل می کنند. بسیاری از زوج ها برای پایان بخشیدن به نزاع خود، به مشاوره امور روانی مراجعه می کنند، حال آن که درست این است که برخوردها، سازنده باشند. باید با خشم و ناراحتی، برخورد درست داشت. بسیاری از اشخاص، خشم خود را می بلعند و آن را سرکوب می کنند اما این خشم انباشته شده، جایی و زمانی منفجر می شود. اگر با ابراز خشم برخورد سازنده نشود، روابط تیره و تار می شود. خشم انباشته شده، می تواند تولید خصومت کند. اگر در یک رابطه، خشمی وجود دارد، بهتر این است که به شکلی سازنده و صریح و بموقع ابراز شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان الذکر را با خواص دفع انرژی های منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0