topNotif

راهنمایی های در مورد نگهداری از لوازم خانگی

1328 بازدید
23 آبان 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

راهنمایی های در مورد نگهداری از لوازم خانگی و انتخاب لوازم خانگی دوستدار محیط زیست

آشپزخانه جای خوبی برای شروع به کار بستن آگاهی زیست محیطی در کارهای روزمره تان است. با جایگزینی لوازم آشپزخانه ای که از نظر زیست محیطی قابل قبول هستند با انواع دیگر و انجام کارهای صحیح می شود در حفظ منابع طبیعی سهمی داشته و در تغییر عادت های بد جامعه نقشی داشته باشید. بعضی از محصولات جایگزین شونده ممکن است هزینه های بیشتری ببرند زیرا در حال حاضر تقاضا برای آن ها کم است. لیکن با افزایش فروش آن ها قیمت ها کاهش خواهند یافت.

صاحب نظرات در امور انرژی مکررا تاکید می کنند که با نگهداری صحیح لوازم اصلی خانگی مانند یخچال ها، اجاق ها، تجهیزات تهویه مطبوع و غیره می توانیم اثر قابل توجهی روی محیط زیست داشته باشیم. گفتن این امر آسان است ولی اکثرا ما نمی دانیم که چطور این کار را باید انجام داد. در اینجا چند مثال ساده راه هایی را نشان می دهد که به کمک آن به سهولت می توان در مصرف انرژی لوازم خانگی خود صرفه جویی کنید. ولی کارهای خیلی زیاد دیگری هم وجود دارند که باید فرا گرفته شوند.

راهنمایی های در مورد نگهداری از لوازم خانگی

راهنمایی های در مورد نگهداری از لوازم خانگی

آیا می دانید که :

اگر تمام مصرف کنندگان درجه برودت کولر خود را 6 فارنهایت (حدود 3 درجه سانتی گراد) کاهش دهند روزانه می توان 190000 هزار بشکه نفت صرفه جویی کرد. بیش از 25 درصد هزینه برق ساکنین آپارتمان های شهری متوسط مربوط به یخچال هاست. ماشین های رختشویی 14 درصد آب مصرفی خانه را به خود اختصاص می دهند.

اجاق های مایکروویو فقط 1/3 تا 1/2 انرژی اجاق های معمولی را مصرف می کنند. اجاق های برشته کنی نان هم کم مصرف هستند.

راهنمایی هایی در مورد اجاق ها

اگر قصد خرید اجاق گازی دارید، بهتر است بدانید که اجاق گاز با سیستم فندک برقی نسبت به اجاق گاز با چراغ پیلوت دار، 40 درصد گاز کمتری مصرف می کند. چراغ پیلوت و مشعل باید دارای شعله ای مخروطی شکل با رنگ آبی باشند. در صورت زرد بودن رنگ شعله خروجی های گاز گرفته شده و احتیاج به میزان کردن دارند. استفاده از لوله پاک کن ها می توانند در باز کردن این گرفتگی ها مفید باشند.

راهنمایی هایی در مورد کولرها

به هنگام روشن کردن کولر آن را روی خنک ترین درجه قرار ندهید. این کار خانه را به هیچ وجه سریع تر خنک نکرده و در عوض انرژی به هدر خواهد داد. فیلترها را ماهی یک بار تمیز کرده و یا تعویض نمایید. در غیر این صورت فشار روی پروانه بیشتر بوده و برق بیشتری مصرف می کند.

راهنمایی های در مورد یخچال ها

اگر یخچال یا فریزر شما 10 درجه فارنهایت (حدود 6 درجه سانتی گراد) سردتر از دمای واقعا ضروری باشد، مصرف انرژی شما 25 درصد بالا خواهد رفت. درجه یخچال بین 38 تا 42 درجه فارنهایت (3 تا 6 درجه سانتی گراد) و درجه فریزر باید بین 0 تا 50 درجه فارنهایت (15 تا 18 درجه سانتی گراد) باشد.

برای کارایی بهتر، حداقل سالی یک بار حلقه های کندانسور را که پشت یا زیر یخچال قرار گرفته اند تمیز نمایید. (از برس مخصوصی برای این کار می توان استفاده کرد) از جاروبرقی نیز می شود کمک گرفت. واشر در یخچال را تمیز نگه دارید تا مواد غذایی به آن چسبیده و خشک نشوند. این می تواند درزهایی در آن به وجود بیاورد.

 

همچنین بخوانید: برای حفاظت از لایه ازون چه کنیم ؟

 

راهنمایی هایی در مورد ماشین های لباسشویی و خشک کننده

صبر کنید تا ماشین با لباس پر شده بعد از آن استفاده نمایید. به این ترتیب مقدار زیادی آب صرفه جویی خواهید کرد. در هر چرخه بین 120 تا  220 لیتر آب مصرف می شود.

تا 90 درصد انرژی مصرفی برای شستشوی لباس ها صرف گرم کردن آب می شود. تقریبا برای هر گونه لباس، شستشو با آب گرم و آبکشی با آب سرد به خوبی شستشو با آب داغ و آبکشی با آب گرم عمل خواهد کرد. حرارت در آب کشی لباس های روی تمیزی نقشی ندارد.

بعد از هر بار استفاده توری الیاف زاید را تمیز کنید تا هوا بتواند به سهولت بچرخد. اگر هر شخص کارایی انرژی لوازم اصلی خانه خود را بین 10 تا 30 درصد بالا ببرد نیاز به برق به اندازه تولید 25 نیروگاه بزرگ کاهش خواهد یافت.

آیا می دانید:

فیلترهای قهوه، دستمال های کاغذی و غیره به این دلیل سفید هستند که توسط مواد شیمیایی سفید می شوند. ولی این زیبایی بی خطر نیست زیرا سفید کردن کاغذ باعث تولید دیوکسین، سمی کشنده که در داخل آبرو ها تخلیه می شود است.

اکثر مواقع بدون در نظر گرفتن این که به ندرت کاغذ مورد توجه و دید قرار می گیرد آن را سفید می کنند. برای مثال سالانه میلیاردها دلار فیلتر قهوه سفید شده خریداری می کنند و پس از یک بار استفاده آن را دور می اندازند. برای ساخت فویل های پلاستیکی چسبان یا همان سلفون سازندگان مواد روان کننده را که بالقوه از لحاظ شیمیایی مضر بوده و می تواند به داخل غذاها وارد شوند به آن اضافه می نمایند.

پس چه باید کرد؟!

  • به جای استفاده از دستمال کاغذی برای پاک کردن در آشپزخانه می توان از دستمال های پارچه ای استفاده کرده و دوباره آن ها را بشویید.
  • برای بسته بندی ساندویچ به جای استفاده از فویل یا پلاستیک از کاغذ مومدار قابل تجزیه بیولوژیکی استفاده کنید. یا برای بسته بندی ساندویچ و بسته های فریزر از کیسه های سلولزی که غیر سمی و قابل تجزیه بیولوژیکی هستند استفاده کنید.
  • از فیلترهای قهوه سفید نشده استفاده کنید. آن ها را می توانید از خواربار فروشی ها تهیه کنید.
  • برای نگهداری مواد غذایی در یخچال به جای استفاده از فویل های آلومینیومی و پلاستیکی از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه اگیر ترکی را با خواص درمان ورم طحال و کلیه بیماری های مربوط به طحال، درمان کننده دردهای مفاصل، ضد نفخ، قاعده آور، درمان جوش های پوستی، درمان بی اشتهایی بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0