topNotif

راهنمای انتخاب سمعک

1456 بازدید
07 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

۵ عاملی که باید به هنگام انتخاب سمعک در نظر گرفت

یک سرچ فوری در گوگل را با  عنوان «انواع سمعک ها» انجام دهید و خودتان را برای نتایج زیادی که در صفحات قرار است به نمایش در بیایند آماده کنید. گذشته از این ها انواع زیادی از سمعک ها موجود می باشند، در حالی که همه آنها یک عملکرد پایه را انجام می دهند– تقویت صدا به منظور کمک به افرادی که از قدرت شنوایی کم رنج می برند تا صدا را بهتر بشنوند– انواع متفاوت سمعک ها دارای تفاوت هایی از جمله اندازه، لوازم جانبی اضافه و تکنولوژی شان می باشند.

راهنمای انتخاب سمعک

راهنمای انتخاب سمعک

موثرترین روش برای درک انواع سمعک ها این است که با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید. آنها درباره انواع سمعک هایی که برای نوع شنوایی شما و میزان شنواییتان و فقدان آن مناسب است اطلاعاتی کافی دارند.

عواملی که باید به هنگام انتخاب سمعک در نظر گرفت عبارتند از:

1- ماهیت و شدت کمبود شنوایی شما:

تشخیصی که از میزان شنوایی شما انجام می شود بزرگترین عاملی است که باید به هنگام انتخاب یک سمعک آن را در نظر گرفت. بعضی از سمعک ها برای تمام میزان فقدان شنوایی ها مناسبند، از کم گرفته تا شدید، در حالی که بعضی از آنها برای کمبود شنوایی متوسط یا کم به درد می خورند.

2- سبک زندگی:

نوع زندگی شما نقش بسیار مهمی را برای تصمیم گیری در مورد نوع سمعکتان ایفا می کند. شما درک خواهید کرد که چه فعالیت روزانه ای را نمی توانید به دلیل از دست دادن شنوایی تان انجام دهید (ورزش ها، زندگی اجتماعی، محیط کاری) و سمعکی را انتخاب می کنید که بتواند درمانی برای تمام این کم و کاستی ها باشد.

3- تکنولوژی:

سمعک ها مجهز به تکنولوژی های در حال پیشرفت می باشند. تکنولوژی بهتر عملکرد بهتری را نیز با خود به دنبال دارد و در عین حال قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید:  وزوز گوش و عوامل ایجاد آن

 

4- اندازه:

سمعک ها دارای اندازه های متفاوتی می باشند. تکنولوژی جدید به سازنده ها این امکان را داده است که سمعک های کوچکتر و تمیزتری بسازند. با این حال بیشتر این سمعک ها نیازمند سرعت عمل و چابکی می باشند. اگر شما با در دست گرفتن وسیله های کوچک مشکل دارید، سمعک های بزرگتر بهتر می توانند در رفع نیازهای شما قدم بردارند.

5- ظاهر و استایل:

اگر سرعت عمل برای شما یک مسئله مهم نیست، قادرید که از محدوده ی وسیعی از انواع سمعک ها با ظاهر و استایل های متفاوت انتخاب کنید، از جمله سمعک هایی که پشت گوش قرار می گیرند و یا سمعک هایی که به داخل گوش می روند و غیره.

انتخاب سمعک:

هنگام انتخاب یک سمعک اطمینان حاصل کنید که در مورد عوامل بالا که برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردارند، با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید. زمانی که توانستید انتخاب‌های خود را محدود کنید، انتخاب خودتان را برای دوره‌ای امتحان کنید. این مورد اهمیت دارد که تضمین کنید کاملا از سمعک خود راضی هستید. اگر سمعک شما مناسب نبود و یا نتوانسته صدا را به اندازه کافی تقویت کند، باعث می‌شود که افراد دیگر از این سمعک ها استفاده نکنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سداب را با خواص درمان کم شنوایی، رفع گوش درد و عفونت گوش، رفع سرگیجه ناشی از مایع گوش، زیاد شدن عقل، درمان ام اس، صرع، کاهش تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0