topNotif

راهکارهایی برای زندگی زنان شاغل

1419 بازدید
25 مهر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

راهکارهایی برای زندگی زنان شاغل و مدیریت زمان

زنان شاغل باید بپذیرند زمان محدود است، کارهای مهمی را که جنبه های فوری دارند در درجه اول اهمیت قرار دهید و با در نظر گرفتن اینکه در مدت زمانی معین مقدار کار محدودی می توانید انجام دهید هیچ وقت منکر این واقعیت نشوید و آن را بپذیرید. اگر بدانید که چنین واقعیتی انکار ناپذیر است هرگز در قبال انجام کارهای نیمه تمام احساس ناامیدی و شکست نخواهید کرد.  اولین قدم این است که تصمیم بگیرید چه کارهایی را الان انجام دهید و چه کارهایی را برای فردا بگذارید.

  • ساعت و دیگر وسایل لازم را تهیه کنید، وسایل کار را آماده کنید زیرا برای سهولت انجام کارها نیاز به وسایل لازم دارید.
  • تقویم در انواع رومیزی، دیواری، جیبی که می توانید مرتب به آن مراجعه کنید.
  • ساعت مچی و ساعت دیواری، ساعت دیواری و رومیزی را در تمام اتاق ها بگذارید و مرتب وقت را پیش رو داشته باشید.
  • منشی تلفنی، گرچه منشی تلفنی برای زمانی در نظر گرفته شده است که شما در خارج از خانه هستید، گاهی استفاده از آن در زمانی که در منزل هستید نیز مفید خواهید بود چون بعضی مواقع شما در حال انجام کار مهم و لازمی هستید و فرصت ندارید به تلفن پاسخ دهید، پس چه بهتر که از منشی تلفنی یک منشی واقعی بسازید.
  • دفتر یادداشت روزانه، از کاغذهای یادداشت در هر جای خانه استفاده کنید، داخل کیف پول، درون اتومبیل و حتی در دستشویی می توانید برای کابینت و یخچال از نوع چسبان آن استفاده کنید. با این عمل مطمئن باشید هیچ کاری در طول روز فراموش نمی شود.
  • وایت برد، در صورت امکان یک وایت برد کوچک هم در کنار خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی روی آن بنویسید و سپس آن را پاک کنید.
  • ماشین حساب، ارزان ترین ماشین حساب از گران ترین طلا با ارزش تر است.
راهکارهایی برای زندگی زنان شاغل

راهکارهایی برای زندگی زنان شاغل

تشکیل فایل و پرونده، برای مراجعه سریع و فوری هنگام کارهای مهم و یافتن اطلاعات ضروری شما نیاز به یک فایل دارید که در آن پرونده ها با حروف الفبا از هم تفکیک شده باشند. شما باید در این فایل صورت حساب های مهم، کاغذهای مهم، یادداشت های ضروری، رسیدهای ضروری و خلاصه هر چه را مهم به نظر می رسد به ترتیب حروف الفبا طبقه بندی کنید و هنگام نیاز بدون اتلاف وقت به آن مراجعه کنید.

طراوت و شادابی را هنگام برخاستن فراموش نکنید، شادابی و نشاط صبحگاهی هنگام برخاستن از خواب می تواند باعث شود شما در تمام طول روز با انرژی و سرعت عمل بیشتر کارهای خود را انجام دهید. اگر غیر از این باشد شما روز بدی را پیش رو خواهید داشت و مثل این است که برای انجام هر کاری عقب هستید. بنابراین برای اجتناب از داشتن روزی شلوغ و پر دردسر هرشب قبل از خواب نقشه کارهای روز بعد را به دقت ترسیم کنید و همه چیز را آماده کنید و هر چیز را سرجای خود قرار دهید تا روز بعد مانند مرغ سر کنده از این طرف خانه به آن طرف سرگردان نباشید.

 

همچنین بخوانید: تاثیر فرهنگ و سنن و جهانی شدن بر زندگی زنان

 

  سنبل الطیب را با خواص محرک قلب و اعصاب، آرامبخش، مسکن سردردهای میگرنی، رفع نگرانی و اضطراب، دلهره و ترس، ضد هیستری، کم کردن ادرار مبتلایان به مرض قند، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

زمان بندی را فراموش نکنید

هر کاری را که شروع کرده اید به پایان برسانید. آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که کاری را شروع می کنند ولی به اتمام نمی رسانند؟ اگر چنین است و این واقعیت را پذیرفته اید باید بدانید که شما واقعا نمی توانید کارها را تمام کنید. باید گفت جهت انجام کارهایی که به زمان زیادی نیاز دارند و بسیار عظیم به نظر می رسند، تقسیم کار به کارهای کوچکتر و انجام هر یک در زمان معین و به طور تدریجی باعث می شود نه شما خسته شوید و نه کار را نیمه کاره رها کنید. در پایان انجام چنین کارهایی متوجه خواهید شد که چه کار بزرگی را به اتمام رسانده اید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب فهرستی از تقسیمات کارها تهیه کنید تا مطمئن شوید تمام کارها را به دقت انجام داده اید.

به تجربه ثابت شده که اگر کارهای ساده تر را در ابتدا انجام دهید فرصت بیشتری برای کارهای بزرگتر و سخت تر پیش رو خواهید داشت. سعی کنید هر کار را در محل معین آن انجام دهید اینگونه متوجه می شوید تا کار را تمام نکنید آن محل را ترک نخواهید کرد.

مهارت و تخصص دیگران را به کار گیرید، کارها را به دیگران بسپارید و یا به عبارت دیگر قسمت کنید. شما برای تقسیم کارها و سپردن آن به دیگران نیازی ندارید فقط لازم است کارهایی را که قادر نیستید انجام دهید دسته بندی کنید، شخص یا اشخاص ماهر و متخصصی را که بتوانند آن کار را انجام دهند پیدا کنید. با دقت کافی برایشان توضیح دهید که چه کارهایی باید انجام شود. هنگام انجام این اعمال کارها را به دقت بررسی کنید.

انجام کارها را با ساعت درونی خود تنظیم کنید، زمان انجام کارها را با ساعتی که در درون بدن شما تعبیه شده است میزان کنید.

نباید کارها را به تعویق بیندازید، کار را به موقع انجام دهید و از تعلل بپرهیزید. اگر کاری به عهده شماست، در اولین فرصت و در وهله اول آن را انجام دهید. هنگام کمبود وقت بهتر است کار را به تعویق بیندازید زیرا می توانید در فرصتی دیگر و با دقتی بیشتر کار را به انجام برسانید و در نتیجه آرامش پیدا کنید.

سیستم 5 دقیقه ای، در این روش شما باید زمان انجام کار را به فواصل 5 دقیقه تقسیم کنید و به خود بگویید من 5 دقیقه کار می کنم و کار را شروع کنید. بعد از اتمام 5 دقیقه دوباره از خود بپرسید آیا می توانم 5 تا 10 دقیقه دیگر هم به کارم ادامه دهم؟ مطمئنا جواب مثبت خواهد بود و شما بعد از گذشت زمان های 5 دقیقه ای متوجه خواهید شد که کار را بدون اتلاف وقت و استرس به نحو احسن انجام داده اید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل گاوزبان را با خواص تصفیه کننده خون، آرام کننده اعصاب، عرق آور، ادرار آور، مقوی کلیه ها، درمان سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0