topNotif

راهکارهایی برای مراقبت از چشم ها

1683 بازدید
17 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

راهکارهایی برای مراقبت از چشم ها که بد نیست بدانیم

چشمان شما یا بهتر بگویم حالت نگاهتان نخستین چیزی است که توجه دیگران را به خود جلب می کند و یکی از سرمایه های اصلی شما به شمار می آید، آن ها همچنین ظریف ترین بخش صورت هستند که شایستگی توجه بیشتر را دارند.

درمان چروک ها و پنجه کلاغی های دور چشم

شما نمی توانید از ایجاد چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم جلوگیری کنید. آن ها اغلب به دلیل حرکات و شکل هایی که صورت به خود می گیرد به ویژه لبخند زدن یا نخندیدن به وجود می آید. باید عادت کنید که آن ها را دوست داشته باشید چون در واقع این خطوط صورت، ثبت احساسات شما به مرور زمان بوده اند.

خطوط نازیبا که نشانه اخم و خشم است اغلب در پیشانی هویدا می شود. بعضی عوامل باعث بدتر شدن می شوند. سیگار، آفتاب و تنش عصبی وضعیت آن ها را بدتر می کند. همیشه عینک های تیره دودی به همراه داشته باشید. هیچ وقت در مقابل نور شدید خورشید چشمان خود را جمع نکنید. اطراف چشم ها را با کرم های مخصوص تقویت کنید (کرم های معمولی صورت برای این کار نا مناسب و خشن هستند.) کرم های ویژه دور چشم را صبح و عصر با انگشتان به آرامی در اطراف چشم بمالید و با نوک انگشتان آرام آن را کمی فشار دهید تا نفوذ کند. اگر محل کارتان خیلی گرم یا خشک است در بین روز نیز از کرم دور چشم استفاده کنید.

راهکارهایی برای مراقبت از چشم ها

راهکارهایی برای مراقبت از چشم ها

بهبود کیسه های پف آلود زیر چشم

کیسه های پف آلود زیر چشم ارثی است، اما تغذیه نامناسب و نوشیدن الکل می تواند وضعیت را بدتر کند. از مصرف زیاد غذاهای ژاپنی و چینی که مقادیر زیادی گلوتامیت سدیم دارد بپرهیزید، سویا مقدار زیادی گلوتامیت سدیم دارد. به طور کلی از مصرف زیاد نمک خودداری ورزید برای بهبود پف زیر چشم، از ماسک های خنک کننده که در یخچال نگهداری می شوند استفاده کنید. ژل های ویژه هر روز صبح نیز مفیدند.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های چشم و گیاهان سنتی

 

آیا می دانستید ؟!

اطراف چشم خیلی زودتر از دیگر نقاط بدن پیر می شود، پلک چشمان ما کمی مانند بال پروانه است. روزانه در حدود 10000 بار باز و بسته می شود و ضخامت پوست آن یک دهم پوست بقیه نقاط بدن است، پس باید بیشترین مراقبت ها از آن به عمل آید، دو عدد چای کیسه ای ترجیحا چای سبز را در آب ولرم بگذارید تا کمی آب را به خود جذب کند. سپس آن را فشار دهید که آب اضافی اش گرفته شود. سپس دراز بکشید و آن ها را بر روی چشمان بسته خود بگذارید. سنگینی آن ها روی پلک شما باعث رفع خستگی و شادابی چشمتان می شود. همچنین می توانید از دو تکه اسفنج پنبه ای که در شیر بسیار سرد مرطوب شده باشد و یا دو کیسه ابریشمی که آن ها را با دانه کنجد پر کرده اید استفاده کنید.

نکات کلیدی

کرم دور چشم خود را در یخچال نگهداری کنید سرما باعث کاهش پف دور چشم می شود. اگر چشمان شما سرخ و متورم است از قطره آرامبخش استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده ، درمان درد چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0