راهکار هایی برای چاق شدن

1784 بازدید
19 اسفند 96
آلاله

چرا لاغر هستیم و راهکار هایی برای چاق شدن 

هرگاه بین میزان نیاز بدن به انرژی مصرفی مواد غذایی روزانه برقرار نباشد باعث چاقی و یا لاغری خواهد شد. امروز در کنار افراد چاق افرادی هستند که از کاهش وزن و لاغری رنج می برند. بر خلاف افراد چاق که از بد هیکل بودنشان ناراحتند افراد لاغر از کاهش وزن و استخوانی بودن هیکل شان رنج می برند.

عوامل دخیل در کاهش وزن و لاغری

بی اشتهایی :

مهم ترین علت در این گونه افراد بی اشتهایی است که خود علت هایی همچون مشکلات روحی و روانی دارد که باعث می شود غذای کافی مصرف نکنند، افرادی که بسیار فعال هستند یا به عبارت دیگر فعالیت های بدنی و فکری زیادی دارند و کمتر استراحت می کنند و یا نحوه تغذیه در دوران کودکی آن ها مناسب نبوده و این شیوه تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا کرده است مثلا والدین در کودکی به اجبار غذایی را که کودک نمی پسندید به او می خوراندند و کودک را دچار دلزدگی نسبت به غذا کرده بودند.

عادت بد غذایی :

علت بعدی عادت بد غذا خوردن است مثلا انتخاب یک یا دو نوع غذا که تمام نیازمندی های غذایی بدن را جبران نمی کند. همان طور که قبلا بارها نیز اشاره کرده ام انسان برای سالم بودن جسم باید تمام گروه های مواد غذایی را به طور روزانه و در کنار هم مصرف کند حذف هر کدام از گروه های غذایی باعث سو تغذیه خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:  نکات مهم و موثر در رفع لاغری

 

ترس از چاق شدن :

ترس از چاق شدن علت بعدی است. خیلی از افراد به خصوص خانم ها برای این که افزایش وزن پیدا نکنند دچار نگرانی و اضطراب می شوند و از خوردن غذا به اندازه کافی خودداری می کنند که این عمل به شکل عادت در آمده باعث کاهش وزن و لاغری می شود، این گونه افراد بیشتر از افراد دیگر بد خلق و عصبی هستند.

مشکلات جسمی :

مشکلات جسمی علت دیگر است، بعضی از افراد به اندازه کافی غذا مصرف می کنند ولی به دلیل مشکلات جسمی بدن نمی تواند از آن ها استفاده کنند مانند اختلالات گوارشی همچون تهوع، استفراغ، اسهال و یا سو جذب در دستگاه گوارش، بیماری های کبدی، بیماری لوزالمعده و… را می تواند شامل شود.

اختلالات هورمونی :

اختلالات هورمونی همچون بالا بودن فعالیت تیروئید که باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و انرژی بدن را به صورت حرارت تلف می کند. از دیگر علت ها می توان به عفونت های مختلف، تب که خود موجب بی اشتهایی و بیماری های انگلی می شود اشاره کرد.

راهکار هایی برای چاق شدنچه درمانی پیشنهاد می شود ؟!

بهترین راه برای درمان پیدا کردن علت لاغری است و در قدم بعدی با توجه به علت کاهش وزن بیمار درمان می شود بسیاری از بیماران سعی و تلاش زیادی می کنند اما در نهایت ناموفق هستند چون دنبال علت بیماری نیستند. قدم بعدی افزایش مصرف انرژی روزانه به صورت تدریجی می باشد، معمولا چون این گونه افراد میل آن چنانی به غذا خوردن ندارند باید تعداد وعده غذایی روزانه را افزایش دهند و در عوض حجم هر وعده را کاهش داد یعنی به جای 3 وعده غذای پر حجم در روز 6 وعده غذای کم حجم و پر کالری مصرف شود.

در مورد افرادی که به دلیل مشکلات روحی، گوارشی و اختلالات هورمونی و بیماری های دیگر لاغر هستند باید به پزشک تغذیه مراجعه کنند و درمان شوند. سعی کنید از هیچ دارویی یا روش غیر مجازی استفاده نکنید چون به بدن و سلامتی خود آسیب وارد می کنید فراموش نکنید سالم بودن نعمت بزرگی است آن را آسان از دست ندهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون چاقی را با خواص چاق کننده، افزایش اشتها، تقویت معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0