topNotif

راه های بهتر خوابیدن کودک

1608 بازدید
01 فروردین 97
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

راه های بهتر خوابیدن کودک که بد نیست بدانیم

نقاشی کردن خواب :

هر گاه خواب ترسناکی کودک شما را اذیت می کند، از او بخواهید آنچه در خواب دیده نقاشی کند. سپس بگذارید نقاشی اش را برای شما توضیح دهد. پای حرف های کودکتان بنشینید تا درباره هیولا یا صحنه ترسناکی که در خواب دیده است توضیح دهد. با این روش، تلخی آن خواب به تدریج از بین می رود. وقتی کودک در روشنایی روز، خواب بد خود را تعریف می کند، وحشت و هراس آن کابوس از بین می رود. همچنین از کودک بخواهید خواب های قشنگ خود را نیز نقاشی کند. آن گاه بچه به کمک ترسیم خواب های قشنگ، خواب خود را گسترش می دهد و شما می توانید از روی این رویاهای زیبا در شب های آینده، قصه های خوبی برای او نقل کنید.

راه های بهتر خوابیدن کودک

راه های بهتر خوابیدن کودک

پرخوری نکردن :

بهتر است کودک  شام را دو ساعت پیش از خواب، به همراه دیگر اعضای خانواده بخورد و پیش از خواب به دستشویی برود تا نیمه شب مجبور نباشد از خواب برخیزد.

تغذیه سالم :

کمبود آهن در بد خوابی کودک موثر است. از آن جا که کودک در حال رشد است، برنامه غذایی فرزندتان را طوری تنظیم کنید که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی باشد. برای این منظور، از گوشت، سبزی، میوه یا حبوباتی مانند نخود و لوبیا (که سرشار از آهن است) استفاده کنید. آهن موجود در گوشت و ماهی نیز سریع تر و آسان تر جذب می شود.

انتخاب رنگ مناسب :

در انتخاب رنگ ملحفه و روبالشتی کودک دقت کنید و از رنگ های محرک و تند استفاده نکنید. رنگ های بسیار تیره، قهوه ای، مشکی و آبی تیره ترسناک و وحشت انگیز هستند و در کودک ایجاد ترس می کنند. کوچولوها از ملحفه و روبالش هایی که طرح های گل و اسباب بازی یا حیوانات با نمک و کارتونی روی آن ها است، بسیار خوششان می آید. فضای محل خواب کودک را از اشیایی با رنگ های تند و براق و درخشان خلوت کرده و محیطی ساده و آرام را برای کودک فراهم کنید.

موقع خواب تند تند به بچه سر نزنید :

هنگام خواب، پی در پی به بچه سر نزنید، زیرا این کار سبب مزاحمت کودک می شود و او فکر می کند که شما از دستش عصبانی یا ناراحتید و احساس ناامنی می کند و مرتب از خواب بیدار می شود.

راه های بهتر خوابیدن کودک

راه های بهتر خوابیدن کودک

جای خواباندن کودک:

در مواردی که بچه بیمار است یا به سبب کابوس ترسناک، نیمه شب از خواب می پرد و دیگر خوابش نمی برد، او را به طور موقت پیش خودتان بخوابانید.

هنگام نزدیک شدن وقت خواب:

خیلی آرام به او بگویید، بازی دیگر بس است، باید زودتر به رختخوابت بروی. سپس دستش را بگیرید و او را در مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب و شب بخیر گفتن به اعضای خانواده و عروسکش همراهی کنید و پیش از خواب برایش قصه بگویید.

 

همچنین بخوانید: دلیل شب ادراری کودکان چیست و روش های درمان آن

 

نگاه مثبت به فردا :

کودک را در جریان برنامه ها و تفریحاتی همچون پارک رفتن یا دیدار دوستان و آشنایان بگذارید و از دادن وعده های پوچ پرهیز کنید که در کودک تاثیر منفی می گذارد.

دما و رطوبت مناسب اتاق خواب :

سعی کنید اتاق خواب بچه ها را در زمستان بیش از حد گرم و هوای آن را خیلی خنک نکنید. دمای اتاق در زمان خواب نباید از هجده درجه سانتی گراد بیشتر شود. در طول شب به اندازه کافی در را باز بگذارید تا همیشه هوای تازه در اتاق جریان داشته باشد. در مواقع ضروری، قرار دادن دستمال مرطوب روی شوفاژ یا کتری آب روی بخاری به مرطوب کردن سریع هوا کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شب ادراری را با خواص جلوگیری از بی اختیاری ادرار، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0