راه های درمان بریدگی به هنگام اصلاح با تیغ

17537 بازدید
04 آبان 97
بهاره
,,

راه های درمان بریدگی (خراش و سوزش) به هنگام اصلاح با تیغ

هنگامی که عجله دارید، به نظر می رسد که اصلاح با تیغ، سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر موهای صورت باشد. اما این روند ممکن است ساده و بدون دردسر نباشد. شایع ترین عارضه اصلاح با تیغ ریش تراشی، بریدن یا خراش با تیغ است. این اتفاق طبیعی است، زیرا تراشیدن یک نوع لایه برداری فیزیکی است که بر روی پوست تاثیر می گذارد و باعث برش و خونریزی می شود.

بریدن پوست با تیغ یک التهاب پوستی محسوب می شود و شامل تمام بریدگی ها، شکاف ها، خراش ها یا تحریکات مرتبط با اصلاح می باشد. راش و یا خراش (بسته به شدت آن) می تواند برای چند ساعت یا چند روز بر روی صورت باقی بماند. بعضی از علایم رایج بریدگی با تیغ عبارتند از سوزش، قرمزی و خارش.

اگر این عارضه تحریک شود، در نتیجه می تواند منجر به جوش های دردناک و تاول شوند. برای جلوگیری از بریدگی (خراش) با تیغ، اولین قدم این است که بدانید چه چیزی ممکن است به این وضعیت دردناک و غیر قابل تحمل پوستی منجر شود.

راه های درمان بریدگی (خراش و سوزش) به هنگام اصلاح با تیغ

راه های درمان بریدگی (خراش و سوزش) به هنگام اصلاح با تیغ

دلایلی که می تواند موجب بریدگی (خراش و سوزش) با تیغ شوند عبارتند از:

  • پوست حساس
  • استفاده از نرم کننده های نامناسب در طی اصلاح
  • واکنش به کرم، مواد یا مواد تشکیل دهنده خاص
  • اصلاح بیش از حد و یا بسیار سریع
  • استفاده بیش از حد از یک تیغ یا تیغ کند
  • تراشیدن با یک تیغ تیز (یک تیغه تیز نیاز به فشار کمتردارد)
  • استفاده از فشار بیش از حد در حین اصلاح (که تنها باعث حذف سلول های پوست می شود، و در نتیجه اصطکاک بیش از حد، سوزش را در بر دارد)
  • تراشیدن صورت بر خلاف جهت رشد مو
  • تراشیدن بیش از حد مناطق تحریک شده و یا حساس

با رعایت بعضی از مراحل ساده، اما دقیق در هنگام اصلاح، می توان از بریدگی و خراش های بیشتری جلوگیری کرد. به ویژه برای افرادی که دارای پوست حساس و مستعد به سوزش و یا آلرژی هستند، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه های درمان بریدگی به هنگام اصلاح با تیغ

درمان بریدگی (خراش و سوزش) با تیغ به روش پزشکی

  1. متخصصین پوست پیشنهاد می کنند که در صورت بریدگی یا خراش با تیغ باید چند روز صبر کنید. اصلاح پوستی که در حال حاضر التهاب یا زخم دارد، می تواند بدتر شود.
  2. کرم هیدروکورتیزون 1% نیز می تواند برای درمان خراش، قرمزی و التهاب استفاده شود. اگر پوستی بسیار حساس یا آکنه دارید، قبل از استفاده از آن، با پزشک مشورت کنید.
  3. استفاده از مواد شستشو ضد باکتری و آنتی بیوتیک های موضعی.
  4. محصولات با اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک (معمولا برای درمان آکنه استفاده می شود) همچنین می تواند در درمان بریدگی و خراش های تیغ موثر باشد.
  5. استفاده از محصولات بهداشتی برای قبل و بعد از اصلاح که در بازار ارائه شده است. به عنوان مثال، یک ژل اصلاح که شامل رزماری و مریم گلی بوده و برای مبارزه با عفونت مناسب است و یا یک محصول با فرمول فاقد چربی که پوست را بدون مسدود شدن منافذش مرطوب می کند، می تواند مفید باشد.
  6.  محصولاتی که دارای اسید گلیکولیک (برای حذف سلول های مرده پوست) همراه با روغن درخت چای (برای مبارزه با باکتری ها) و ویتامین ای ( برای آب رسانی پوست) بسیار موثر است.

روش های جایگزین برای اصلاح مو صورت

اگر بریدگی و خراش با تیغ مشکل همیشگی برای شما است و یا استفاده از تیغ مشکلات پوستی شما را تشدید می کند، بهتر است روش های جایگزین برای اصلاح مو صورت را در نظر بگیرید، که عبارتند از:

  • لیزر: این بخشی از یک روش درمان پیشرفته است. از دستگاهی استفاده می کنند که مرکز رشد مو را از بین می برد. با این حال، درمان، باید تنها تحت نظارت و تجویز متخصص پوست انجام گیرد.
  • دستگاه ریش تراشی: اگر تیغ موجب تحریک پوست شما می شود، می توانید از یک دستگاه ریش تراش برقی استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: رهایی یافتن از ترک های پوستی

 

درمان بریدگی (خراش و سوزش) با تیغ به روش طبیعی

اکثریت افرادی که از سوزش با تیغ رنج می برند، به طور طبیعی یا خانگی درمان می شوند. این روش ها ساده و امن هستند و نتایج خوبی دارند.

آلوئه ورا

دارای اثر خنک کنندگی است و روند بهبود را تسهیل می بخشد. استفاده از برگ های طبیعی آلوئه ورا و مالیدن مایع آن بر روی پوست یا استفاده از لوسیون با درصد بالایی از آلوئه ورا برای تسکین سوزش یا خراش با تیغ بسیار موثر است.

آسپیرین

یک قرص آسپرین را با یک قاشق چای خوری آب گرم مخلوط کنید تا تبدیل به یک خمیر شود، سپس آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بمالید. با توجه به خواص ضد درد و ضد التهابی آن، به عنوان درمان برای خراش و بریدگی با تیغ بسیار مفید است.

سرکه سیب

مخلوط سرکه سیب و آب را در محل آسیب دیده بمالید. ممکن است در ابتدا کمی سوزش بیشتر شود، اما کمک خواهد کرد که خراش ها سریع تر بهبود یابند.

روغن درخت چای

دارای خواص دارویی است که برای درمان عفونت های پوستی اثبات شده است. انجمن سرطان آمریکا آن را با خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی معرفی کرده است. این روغن پوست را آرام می کند و بثورات (راش ها) را تسکین می دهد. این روغن را با آب یا روغن زیتون مخلوط کنید و روی نقطه آسیب دیده قرار دهید.

چای سبز

در کاهش سوزش ناشی از خراش و بریدگی با تیغ موثر است. یک فنجان چای سبز تهیه کنید، آن را در یخچال قرار داده و سپس آن را با پارچه نرم یا پنبه ای روی پوست آسیب دیده، بپوشانید.

آووکادو

آووکادو تازه و له شده را بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. آووکادو سوزش را کم کرده و پوست را مرطوب می کند.

درخت فندق

عصاره این گیاه گلدار تورم و نشانه های قرمزی را کاهش می دهد. تسکین دهنده است و همچنین به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

روغن بادام

مرطوب کننده عالی است. استفاده از روغن بادام به تسکین پوست خراش دیده با تیغ کمک می کند. روغن نارگیل نیز با توجه به خواص مرطوب کنندگی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

توت فرنگی و خامه ترش

این یک درمان خانگی بسیار موثر برای کسانی است که بثورات (راش) دردناک دارند. خمیری از توت فرنگی آبدار با خامه ترش درست کنید. خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را بشویید. توت فرنگی به کاهش تورم و قرمزی کمک می کند در حالی که خامه ترش باعث خنک شدن پوست می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین  را با خواص  تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0