راه های پیشگیری از خودکشی

1583 بازدید
27 مهر 97
سمانه

با راه های پیشگیری از خودکشی آشنا شویم

زندگی در اثر خودکشی از بین می رود، عمیق تر از آن است که بتوان با کلام و کلمات آن را بیان کرد. برای بعضی ها درد و رنجی که احساس می کنند به قدری عمیق و گسترده است که به نظر می رسد نتوان بر آن غلبه نمود. مکان تاریکی که احساس می کنید همان مکانی است که باید در وجود خود به دنبال روشنایی بگردید. درد و رنج به شما می گوید که التیام خود را به کجا هدایت کنید.

عشق خود را باید متوجه مکان هایی از وجودتان سازید که در آن رنج و درد احساس می کنید. تقاضای کمک کنید، اشکالی ندارد که تقاضای کمک کنید. کسانی هستند که قبلا این مشکل را داشته اند و نجات یافته اند. آن ها دنبال شما می گردند تا کمکتان کنند. ممکن است در اولین تماس کسی را پیدا نکنید که بتواند به شما کمک کند اما به جستجوی خود ادامه بدهید.

راه های پیشگیری از خودکشی

راه های پیشگیری از خودکشی

راهکارهای مقابله برای نوجوان ها

با احساسات خود رویارو شوید، از آن ها رویگردان نباشید. با دوستان و افراد خانواده وقت صرف کنید. به اهمیت جنبه های معنوی در زندگی خود بها بدهید. خود را با فعالیت های خارج از مدرسه سرگرم کنید. تشکر، تعریف ها و تحسین های دیگران را بپذیرید. برای آینده تان برنامه ریزی کنید، هدف های واقع بینانه در نظر بگیرید. کارهای داوطلبانه انجام دهید. به طور منظم ورزش کنید. موضوعات مورد علاقه تان را بخوانید. بخندید و خوش خلقی خود را حفظ کنید. بد رفتاری های جسمانی، احساسی و جنسی را تحمل نکنید. در صورت نیاز به سرعت کمک بگیرید. اگر احساس رنج و گرفتاری می کنید کمک بگیرید. نیاز داشتن به کمک نشانه شکست نیست، شما انسان هستید.

نشانه های خطر

تغییر ناگهانی و بی مقدمه در شخصیت، دادن اموال و اشیا خود به دیگران، اقدام قبلی به خودکشی، استعمال مواد مخدر، افسردگی، نداشتن عزت نفس، فاصله گرفتن از اشخاص به خصوص از دوستان نزدیک و افراد خانواده و یا دست کشیدن از فعالیت های مورد علاقه، تغییر در برنامه و عادت خواب و غذا خوردن، درد مزمن، بی قراری و ناتوانی در تمرکز همگی جز نشانه های خطر هستند.

 

همچنین بخوانید: نحوه درمان افسردگی

 

عوامل خطر

مسئله پیدا کردن با قانون یا مدرسه، قطع پیوند با کسی که دوستش دارید، زندگی خانوادگی پر استرس، از دست دادن احساس امنیت خاطر، ترس از مقامات، دوستان و گروه ها، استرس ناشی از موقعیت های جدید در مدرسه جدید، کالج و یا اسباب کشی به محل دیگر، مردود شدن در مدرسه یا امتحان مهم و از دست دادن یکی از عزیزان از عوامل خطر هستند.

وقتی کسی تصمیم به خودکشی می گیرد در واقع می خواهد که تسلیم شود. می خواهد از درد و رنج نجات پیدا کند. این منبع احساس آرامش است، با خاتمه دادن به زندگی از درد و رنج نجات پیدا نمی کنید. وقتی درد و رنج به قدری در زندگی شما شدید می شود که فکر می کنید در این شرایط امکان زندگی برایتان وجود ندارد می توانید به جای پایان دادن به زندگیتان راه پایان دادن به درد و رنج را انتخاب کنید، این آرامش واقعی است.

درد و رنج را پایان بخشید نه زندگیتان را

این جایگاه آرامش مکان گزینش است. باید زندگی جدیدی را انتخاب کنید. یک زندگی که بدون درد و رنج باشد. گاه به قدری در کارهای روزمره درگیر هستیم که اصولا نمی دانیم در چه شرایطی به سر می بریم و اصولا که هستیم؟

التیام درد و رنج تا حدودی موضوعی در ارتباط با رها کردن و دست کشیدن است، تسلیم شدن است. وقتی تسلیم می شویم باید مسیر بعدی خود را انتخاب کنیم. هیچ تضمینی وجود ندارد که سفر راحتی در پیش داریم. آنچه ارزشمند است بدون قصد و تلاش حاصل نمی شود.

وقتی خود را در این مکان آرامش می یابید به این نکته توجه کنید که می خواهید درد و رنج را از بین ببرید اما در این حد متوقف نشوید. زندگی را انتخاب کنید. زندگی جدیدی را انتخاب کنید زیرا این توانمندی همیشه برای شما وجود دارد. زندگی را انتخاب کنید، کمک بگیرید و هرگز تسلیم نشوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پک دمنوش گیاهی آرامش بخش و ضد اضطراب را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0