topNotif

رایحه های دلپذیر طبیعت

1954 بازدید
19 مرداد 97
سمانه

رایحه های دلپذیر طبیعت در زندگی

یکی از رایحه های دلپذیر طبیعت بوی لیموی تازه می باشد. فرآورده های بهداشتی، غذایی یا آرایشی از اسانس لیمو بهره فراوان می برند. ما زیبایی های پیرامون خویش را با بوها بهتر و دل انگیزتر درک می کنیم و طراوت رایحه ها، علاقه به زیستن را در انسان دو چندان می کند. چنانچه محیط زیست مان را به طور طبیعی و یا مصنوعی با بوهای دلپذیر و خوشایند معطر کنیم، ثمره بهتری از زندگی خواهیم برد.

استشمام بوی باران، بوی کاج، عطر گل یاس، بوی شبنم، بوی ساحل همه و همه نشاط روح و سلامت جسم را در پی دارد. اگر بوها را از طبیعت بگیریم حیات را گرفته ایم. دانشمندان ژاپنی با پژوهش های شبانه روزی و تجربیات فراون به عملکرد بوی لیمو تازه یا نارنج و تاثیر آن در ارگانیزم بدن پی برده اند و مدتهاست که از این فرآینده بهره های فراوان جسته اند.

رایحه لیمو

ادارات، کارخانجات، شرکت ها و بسیاری از مراکز تولیدی در ژاپن رایحه های معطر طبیعت به ویژه بوی لیموی تازه را غنیمت شمرده و آن را به کار گرفته اند. موسساتی که افراد آن از فعالیت جسمانی کمتری برخوردارند معمولا در ساعت معینی از روز دچار خواب آلودگی و خستگی ناشی از یک نواختی کار می گردند.

با پخش کردن و پراکندن بوی لیموی تازه در این ساعات به نتایج جالبی مبنی بر از بین بردن خستگی و خواب آلودگی رسیده اند. نشاط و شادمانی جایگزین کسالت و ملال می گردد. بنابراین کارمندان تا پایان وقت کاری خود با روحیه ای بالا، انگیزه ای توانا و با راندامان ایده آل زمان را سپری می کنند.

در کارخانه ها نیز از این شیوه استفاده کرده و تجربیات جدی تری را ارائه نموده اند. افزایش تولید در ماه و سال، داشتن نشاط و سلامت، آرامش خیال، جذابیت در محیط و تحریک  احساسات کاری از آمار منتشر شده این کارخانه ها محسوب می گردد. این شاخص ها در مقایسه با زمانی است که از فرآیند بو هیچگونه بهره ای نبرده اند.

ممکن است استفاده پی در پی و طولانی از یک نوع بو، حساسیت تاثیرگذاری را کاهش دهد. به مرور زمان حس بویایی انسان نیز به یک نوع بو عادت کرده و واکنش کمتری نشان می دهد. رعایت تنوع در رایحه ها میزان پراکندگی در فضا، رقیق و غلیظ بودن بو و زمان انتشار آن تنها چاره ای است که برای این واکنش در نظر می گیرند.

رایحه های دلپذیر طبیعت

رایحه های دلپذیر طبیعت

رایحه سیر

متاسفانه بوی سیر همواره در بین جوامع گوناگون همواره مذموم و پست قلمداد می گردد و به همین خاطر مصرف آن در میان خانواده ها با اکراه انجام می شود اما اگر بدانیم که خواص بوی سیر کمتر از خود سیر نیست شدید در تجربیاتمان تجدید نظر می کنیم.

در ایران این ماده را به سقف اتاق ها آویزان کرده و می پنداشتند که فضای اتاق را ضد عفونی کرده و به بیماریهایی که از طریق استنشاق هوا دچار می شدند پیشگیری نمایند. در برخی از موارد استنشاق بخاری که از سیر رنده شده بلند می گردد باعث درمان آنفولانزا، لوزه های چرکی و زکام می شود. در مواردی مشابه نظیر بیماری های سیاه سرفه، ذات الریه و عفونت های گوش می تواند شفابخش باشد. بوی متصاعد شده از سیر باعث ضد عفونی کردن دهان، معده و روده ها می شود. اخیرا خاصیت ضد سرطانی سیر هم تایید شده است.

 

همچنین بخوانید: کاد هندی را بشناسیم

 

رایحه نعنا

طبیعت انسان به گونه ای است که میل معاشرت و هم صحبتی با کسانی را دارد که همیشه خوشبو هستند. اینگونه افراد نه تنها خود معطرند بلکه محیطی که در آنجا سکونت دارند نیز عطر آگین می کنند. ویژگی بوی نعنا تنها در خوشبویی نیست. استنشاق این بو که در فضا منتشر شده باشد موجب تسکین خستگی و کوفتگی می گردد. اگر خانم ها پیش از آمدن شوهر به خانه فضای پیرامون را با این بو عطر آگین کنند کسالت ناشی از کار از بین خواهد رفت و در همان دقایق نخست لبخند حاکی از رضایت بر لبان شما نقش خواهد بست.

چرا برخی بوها خوشایند و برخی ناخوشایند هستند !؟

گروهی از پژوهشگران معتقدند که این پدیده در طبیعت انسانی جنبه موروثی دارد اما ممکن است به خاطرات گذشته انسان ها نیز بستگی داشته باشد. بوی بدی که از زباله ها و فضولات بر می خیزد به دلیل آن که زباله و فضولات عامل به وجود آورنده بیماری شناخته می شوند از جمله بوهایی هستند که در همه جای جهان از آن متنفرند.

آیا گیاهان هم بوی چیزی را احساس می کنند !؟

بله، پاسخ مثبت است و اکثر گیاهان بو را حس می کنند. آن ها بوها را با تمام اندام خود احساس می کنند. تعداد زیادی از مواد شیمیایی تنها با بوی خود باعث خشکاندن گیاهان می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نعنا را با خواص درمان کلیه اختلالات گوارشی از جمله تهوع، درمان سو هاضمه، ترش کردن، دل درد و نفخ معده، درمان سردرد و میگرن، درمان سینوزیت، درمان غش و سرگیجه، کاهش وزن، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و تمرکز حواس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0