topNotif

رشد مو با روغن آرگان و روش استفاده از آن

6227 بازدید
15 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

چگونگی استفاده از روغن آرگان جهت تقویت و افزایش رشد مو

آرزوی موهای بلند و زیبا دارید؟ اگر چنین است، برای تحقق این رویا آماده باشید. امروزه، محصولات بهداشتی و انواع شامپوهای تقویتی در بازار موجود است که جهت تقویت و افزایش مو استفاده می شود. اما، آیا می دانید که این محصولات به هیچ وجه برای رشد مو مفید نیست؟ اکثرا این محصولات از ترکیبات شیمیایی هستند که نه تنها به رشد مو کمک نمی کنند بلکه باعث آسیب نیز می شود. توصیه ما به شما، استفاده از مواد طبیعی و گیاهی است. در بین تمام مواد طبیعی و روغن های گیاهی، روغن آرگان برای حفظ سلامت مو بسیار مفید است. این روغن حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد معدنی ضروری است که به تغذیه مو کمک می کند.در این مقاله رشد مو با روغن آرگان و روش استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد.

 

رشد مو با روغن آرگان و روش استفاده از آن

رشد مو با روغن آرگان و روش استفاده از آن

 

فواید روغن آرگان برای حفظ سلامت مو

روغن آرگان به طور موثر به سلامت مو کمک می کند. این روغن سرشار از ویتامین ای، اسید های چرب امگا ۶ و ۹، اسید لینولینیک، ویتامین آ، ویتامین ث و آنتی اکسیدان های ضروری دیگر، به عنوان بهترین روغن برای تقویت مو شناخته می شود. فواید روغن آرگان برای مو عبارتند از:

  • درمان و پیشگیری از ریزش مو
  • درمان موخوره و شوره سر
  • تقویت ریشه مو
  • افزایش استحکام تارهای مو
  • افزایش رشد و تراکم مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • محافظت در برابر خشکی و آسیب های محیطی

رشد مو با روغن آرگان و روش استفاده از آن

روغن آرگان گرم

روغن آرگان را در یک کاسه کوچک حرارت داده و سپس روغن گرم (نه خیلی داغ) را در موهای خود بمالید. پس از این، پوست سر خود را با این روغن به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید این روغن را بر روی سر خود برای ساعت ها نگاه دارید. برای مثال می توانید قبل از خواب از این روغن استفاده کرده و صبح روز بعد موهای خود را بشویید. برای نتیجه بهتر می توانید آن را دو بار در هفته استفاده کنید.

روغن آرگان، آب لیمو و زرده تخم مرغ

برای رشد بهتر مو، می توانید از مخلوط زرده تخم مرغ و آب لیمو با روغن آرگان استفاده کنید. بدین منظور، دو قاشق غذاخوری روغن آرگان را با دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید. سپس، یک زرده تخم مرغ به آن افزوده و خوب مخلوط کنید. حال، آن را در  پوست سر گذاشته و اجازه دهید چند ساعت بر روی پوست سر باقی بماند. در انتها مو را با شامپو بشویید. این کار سبب رشد مو می شود.

روغن آرگان، کره و روغن نارگیل

در یک کاسه دو قاشق غذاخوری روغن آرگان و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط کنید. سپس، دو قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کرده و تمام مواد را خوب مخلوط کنید. این مواد را بر روی پوست خود بمالید پس از دو ساعت، آن را با شامپو بشویید.

روغن آرگان و ژل آلوئه ورا

هر دو روغن آرگان و ژل آلوئه ورا برای تقویت و رشد موها مناسب هستند. بدین منظور، سه قاشق غذاخوری روغن آرگان را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر خود قرار دهید. این روغن را به مدت سه ساعت روی سر خود نگه دارید و سپس موهای خود را شامپو کنید. برای نتایج بهتر، از این ماسک مو دو بار در هفته استفاده کنید.

روغن آرگان و روغن ویتامین ای

با استفاده از روغن ویتامین ای با روغن آرگان، رشد مو افزایش یافته و نرمی و لطافت طبیعی مو باز می گردد. برای این کار، دو قاشق غذاخوری روغن آرگان را با دو قاشق غذاخوری روغن ویتامین ای مخلوط کرده و روی پوست سر و همچنین، موها قرار دهید. سپس، بعد از گذشت یک ساعت آن را بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبیعی پوست، ضد چروک پوست و جوان سازی صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، درمان ترک بارداری، ضد آفتاب طبیعی، رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0