رعایت نکات ایمنی در هنگام ورزش

2493 بازدید
15 اردیبهشت 97
سمانه
,

تشخیص میزان ضربان قلب در هنگام تمرین ها !

میزان نهایی ضربان در هنگام تمرین ها 60 تا 85 درصد حداکثر ضربان قلب است. هدف دلخواه 75 درصد است، برای تشخیص حداکثر ضربان قلب سن خود را از 220 ضربه در دقیقه که حداکثر ضربان قلب در اوایل سنین زندگی است کسر کنید سپس این عدد را در 60 درصد یا 75 درصد و بعد 85 درصد ضرب کنید تا حداقل حد متوسط و حداکثر شدت تمرین های خود را به دست آورید.

ابتدا نبض خود را در زمان استراحت بگیرید سپس نبض را به مدت 60 ثانیه تمام بشمارید و تعدد ضربان آن را مشخص کنید. بهترین وقت برای این کار صبح قبل از خارج شدن از بستر است. سپس نبض را در زمان ورزش مشخص کنید. بلافاصله بعد از تمرین نبض خود را به مدت 6 ثانیه بگیرید و تعداد ضربان آن را مشخص کنید. سپس این عدد را در 10 ضرب کنید تا تعداد ضربان قلب در یک دقیقه هنگام ورزش مشخص شود. این نبض گیری و ضربان قلب را چندین نوبت تکرار کنید زیرا این قسمت مهمی در تست شما و برنامه های ورزشی بعدی تان محسوب می شود.

رعایت نکات ایمنی در هنگام ورزش

رعایت نکات ایمنی در هنگام ورزش

نحوه گرفتن نبض  !

برای این کار ضربان نبض سرخرگی را در مچ خود یا ضربان قلب را در داخل گلوی خود لمس کنید. نبض دستی را می توانید با قرار دادن دو انگشت بر روی سرخرگی که در قسمت داخل مچ دست و در طرف انگشت شست قرار دارد بیابید و حس کنید. نبض شاهرگی را می توان با فشار دادن آهسته انگشتان به داخل گردن در هر طرف سیب آدم و در زیر آرواره پیدا کرد.

رعایت نکات ایمنی در هنگام ورزش !

ورزش نیز مانند هر چیز دیگری دارای محدودیت هایی بوده و پرداختن بیش از حد به آن نه تنها اثرات مفید را افزایش نمی دهد بلکه بعضا نتایج معکوسی در پی دارد. فراموش نکنید که برای سلامتی ورزش می کنید نه برای زیان بیشتر، ورزش پلی است برای رسیدن به سلامتی جسمی و فکری هر گونه افراط و تفریط (ورزش نکردن یا بیش از اندازه و همراه با درد و رنج ورزش کردن هر دو مضر هستند و سودی ندارند) این پل را از بین خواهد برد. پس رعایت نکات زیر در حین ورزش الزامی است.

 

  همچنین بخوانید:  التهاب تاندون و شکستگی بازو  

 

در موقع دویدن تا آنجا بدوید که احساس درد نکنید در صورت بروز درد تمرین را متوقف کنید. از استعمال دخانیات بپرهیزید. ورزش را در فضایی دور از آلودگی انجام دهید. هنگام دویدن هوا را از بینی گرفته و از دهان خارج کنید. هیچگاه بلافاصله پس از غذا خوردن اقدام به ورزش نکنید، تا دو ساعت پیش از غذا خوردن و دو ساعت بعد از آن از هرگونه تمرینی جدا خودداری نمایید. هرگاه در حین ورزش حالاتی مثل درد ناحیه سینه و تیر کشیدن آن، دردهای عضلانی و استخوانی، مشکلات تنفس، دردهای کمر، پشت و گردن، دردهای غیر طبیعی در ساق و کف پا، سرگیجه و حالت تهوع، داشتید از ادامه تمرین خودداری کنید. پس از پایان تمرینات یکباره نشینید ابتدا با راه رفتن معمولی تمرین خود را ادامه دهید تا فشار خون و حرارت بدنتان به حالت اولیه خود بازگردد.

از لباس های مناسب و سبک استفاده کنید و از پوشیدن لباس های پلاستیکی در حین ورزش بپرهیزید زیرا زمانی که با لباس پلاستیکی ورزش می کنید اولا اکسیژن به پوست نمی رسد یا مقدار آن به حداقل ممکن کاهش می یابد و دوم اینکه به علت تعریق بیش از حد مایعات بدن دفع می شود و اگر این دفع از حد معقول خارج شود اثرات سو و خطرناکی روی بدن خواهد داشت. اگر هدف شما از پوشیدن لباس ها کاهش چربی است سخت در اشتباه اید، بدانید که چنین کم شدن وزنی صرفا مربوط به آب بدن و به هم خوردن تعادل مایعات خون است و در حقیقت این کار زیان های متعددی در پی دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0