topNotif

رفتار یک خانم در رستوران یا در مهمانی ها

1503 بازدید
10 مرداد 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

نکاتی در مورد رفتار یک خانم در رستوران یا در مهمانی ها که بد نیست بدانیم

یک خانم اگر واقعا لازم نباشد تلفن همراهش را به رستوران نمی برد. اگر مجبور است آن را با خود ببرد خاموشش می کند. می داند چه موقع خوردن تزیینات غذا اشکالی ندارد. وقتی از وضعیت رستوران راضی نیست به پیشخدمت ها اعتراض نمی کند. به مدیریت شکایت می کند و دیگر به آن رستوران نمی رود.

یک خانم چگونه انعام می دهد !؟

وقتی یک خانم به تنهایی یا با دوستانش برای شام به رستوران می رود و از قبل مسئولیت پرداخت هزینه ها را پذیرفته است پرداخت انعام به پیشخدمت وظیفه اوست. انعامی معادل 15 درصد از کل هزینه ها برای یک سرویس خوب، منطقی است. انعام 20 درصدی یا بیشتر برای یک سرویس عالی قابل قبول است. از طرفی اگر احساس کند که سرویس ارائه شده به او یا مهمانانش ضعیف بوده پرداخت 10 درصد انعام قابل قبول است. و تحت هیچ شرایطی خوشمزگی نمی کند که به عنوان انعام فقط مقدار کمی به علامت نارضایتی روی میز بگذارد.

رفتار یک خانم در رستوران یا در مهمانی ها

رفتار یک خانم در رستوران یا در مهمانی ها

همچنین از دوستانش نمی پرسد که چقدر انعام بدهد، این موضوع به خودش و پیشخدمت بستگی دارد. اما علاوه بر انعام به طور شفاهی نیز برای سرویس خوب از پیشخدمت تشکر می کند. گاهی نیز خانم در معیت کسی به رستوران می رود که قرار است او هزینه های شام را بپردازد ولی انعامی که روی میز می گذارد ناکافی است، یک خانم حرف تحقیر کننده ای به میزبان خود نمی زند ولی اگر این اتفاق باز هم تکرار شد شاید لازم باشد که در مورد بیرون رفتن با آن شخص تجدید نظر کند.

یک خانم در صورت تمایل، پرداخت بخشی از صورت حساب غذا را به عهده می گیرد اگر میزبان نپذیرفت با متانت لطف او را قبول و تشکر می کند. وقتی تکه ای غذا بین دندان هایش گیر کرده است و نمی تواند مخفیانه آن را بیرون بیاورد پوزش می طلبد و میز را ترک می کند تا کارش را انجام دهد. اگر غذای او هنوز آماده نیست در حالی که دیگران غذای خود را دریافت کرده اند مصرانه از آن ها خواهش می کند منتظر او ننشینند و شروع کنند. اگر رژیم غذایی دارد سر میز درباره آن صحبت نمی کند. اگر کسی را به شام دعوت کرده است وظیفه اوست که از قبل میز را رزرو کند. اگر میز را از قبل رزرو نکرده است این واقعیت را می پذیرد که ممکن است ناچار شوند منتظر بنشینند.

 

همچنین بخوانید:  شخصیت خوشایند دارای چه طور ویژگی هایی است

 

چگونه میز شام رزرو کنیم ؟

رزرو کردن میز شام قراردادی شفاهی است و اگر واقعا تصمیم رفتن به رستوران را نداشته باشید میزی رزرو نکنید. اگر ناچار به لغو آن شدید یا تعداد نفرات تغییر داشت در اسرع وقت به رستوران خبر دهید. اگر رستوران نتواند در ساعت مورد نظر به مهمانان جا بدهد از این مسئله دلخور نشوید. اگر نتواند برای یک ساعت زودتر یا دیرتر میزی را رزرو کند از آن ها سراغ مکان دیگری را بگیرید. اگر مهمانان درخواست ویژه ای داشته باشند – مثلا نشستن در قسمت سیگاری ها یا غیر سیگاری ها- این درخواست را هنگام رزرو میز عنوان کنید. اگر مهماندار، مدیر، ناظر سالن در رزرو کردن میز کمک زیادی به شما کرده است این خدمت را با اظهار خشنودی و انعام پاسخ می دهد. البته انعام را تا جایی که ممکن است بی صدا و مخفیانه بپردازد مثلا آن را ضمن خداحافظی پرداخت می کند.

فراموش نکنیم:

در رستوران وقتی ظرف ماکارونی، اسپاگتی، لینگوینی را جلو شما می گذارند از خرد کردن آن با کارد و چنگال خودداری کنید. در عوض رشته های ماکارونی را دور چنگالتان بپیچد و با کمک قاشق به سمت دهانتان ببرید. سر میز شام وارد بحث سیاسی، مذهبی یا موضوعات حساس دیگر نشوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0